کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کاهش نسبی قیمت طلا در بازارهای جهانی


کد خبر : ۱۱۶۲۸پنجشنبه، ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳:۵۶۱۰۲۴ بازدید

قیمت جهانی طلا امروز پنج شنبه تحت تاثیر افزایش نرخ بهره اوراق قرضه آمریکا قرار گرفت و با کاهش نسبی روبرو شده است.

افزایش نرخ بهره اوراق قرضه آمریکا و گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده فشار زیادی را بر قیمت جهانی طلا وارد کرده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز با اندکی کاهش نسبت به روز گذشته به 1187 دلار رسیده است. قیمت طلا روز چهارشنبه نیز با افت 0.1 درصدی روبرو شده و همچنان زیر 1200 دلار در هر اونس تثبیت شده است.

افزایش قیمت جهانی نفت و نگرانی ها نسبت به اوضاع اقتصادی اروپا تاثیر زیادی بر افزایش نرخ بهره اوراق قرضه آمریکا و اروپا داشته است.

افزایش نرخ بهره اوراق قرضه موجب شده تا تقاضا برای خرید طلا در بازارهای بین المللی با افت زیادی روبرو شود. جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا نیز روز گذشته در سخنانی از احتمال عادی شدن سیاست های پولی و افزایش نرخ بهره خبر داده است.

تحلیلگران موسسه مالی ای ان زد در این باره تاکید کردند که اظهارات یلن تاثیر زیادی بر افزایش نرخ بهره اوراق قرضه آمریکا داشته و فشار بیشتری را بر قیمت طلا وارد کرده است.

قیمت طلا نتوانسته است تا تحت تاثیر کاهش ارزش دلار و انتشار آمارهای اقتصادی ناامید کننده در آمریکا با افزایش بیشتری روبرو شود.

موسسه ای دی پی روز گذشته اعلام کرد که اقتصاد آمریکا طی ماه گذشته تنها 169 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است. این بدترین عملکرد بخش خصوصی آمریکا در زمینه ایجاد اشتغال در یک سال اخیر به شمار می رود.

وزارت بازرگانی آمریکا نیز اخیرا اعلام کرده است که رشد اقتصادی این کشور در سه ماه نخست امسال به کمتر از 0.2 درصد رسیده است. انتشار این آمارها نگرانی نسبت به وضعیت اقتصادی آمریکا را به شدت افزایش داده است.

سرمایه گذاران بین المللی اکنون منتظر انتشار گزارش روز جمعه وزارت کار آمریکا هستند. این گزارش می تواند تا حد زیادی بر تحولات ارزش دلار و قیمت طلا موثر باشد.

بسیاری از کارشناسان اقتصادی بر این باورند که فدرال رزرو در نشست ژوئن افزایش نرخ بهره بانکی را کلید خواهد زد. افزایش نرخ بهره آمریکا به نفع ارزش دلار و به ضرر قیمت طلا خواهد بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها