کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

موج مهاجرت کاربران تلفن همراه از وایبر به تلگرام


کد خبر : ۱۱۵۸۳سه شنبه، ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵:۱۳۹۷۹۳ بازدید

با تداوم کندی وایبر، در دو هفته اخیر تعداد افرادی که به عضویت پیام‌رسان تلگرام در می‌آیند به شدت در حال افزایش است. حتی افرادی که پیش از این ...

با تداوم کندی وایبر، در دو هفته اخیر تعداد افرادی که به عضویت پیام‌رسان تلگرام در می‌آیند به شدت در حال افزایش است. حتی افرادی که پیش از این به دلیل شلوغی، حوصله عضویت در شبکه جدید اجتماعی را نداشتند هم تغییر ذائقه داده‌اند.

در دو هفته اخیر موج مهاجرت کاربران ایرانی به پیام‌رسان رایگان خارجی تلگرام به شدت در حال افزایش است. صدای اخطار این شبکه‌ها گاه و بیگاه به گوش می‌رسد و خبرهای جدید می‌دهد. اعضای این پیام‌رسان هر روز پیغام‌های جدیدی از عضویت دوستان خود در این شبکه اجتماعی موبایلی دریافت می‌کنند. حتی آنها که پیش از این تعریف مزایای تلگرام را شنیده بودند، اما به دلایلی از جمله نبود وقت و حوصله عضویت در برنامه جدید، تمایل به تجربه شبکه اجتماعی جدیدی را نداشتند هم تغییر ذائقه داده‌اند.

اما به اعتقاد کاربران، این موضوع با ادامه‌دار شدن کندی وایبر بی‌ارتباط نیست. موضوع کندی وایبر اکنون بین تمام استفاده‌کنندگان پیام‌رسان وایبر همگیر شده است.


سهم پیام‌رسان‌های ایرانی در فرصت مهاجرت کاربران از وایبر

در شرایط پیش‌آمده، فرصت برای دو گروه پیام‌رسان بسیار مهیا است؛ اکنون کاربران وایبر پیام‌رسان جدید تلگرام را به عنوان جایگزین به یکدیگر پیشنهاد می‌کنند و هر روز بر تعداد اعضای جدید این پیام‌رسان اضافه می‌شود.

از سوی دیگر برای پیام‌رسان‌های ایرانی که چندی پیش سربلند کرده‌اند، فضای مغتنمی برای عرضه و جذب کاربر فراهم شده است.

از مهم‌ترین پیام‌رسان‌های ایرانی می‌توان به بیسفون و ساینا (که با حمایت همراه اول و ایرانسل تولید شده‌اند) اشاره کرد.

همچنین با توجه به یکسان بودن قابلیت‌های این دو نرم‌افزار با وایبر و سرعت مناسب تبادل اطلاعات به دلیل داخلی بودن سرورها، در صورت توجه کاربران ایرانی، امکان رقابت برای این دو پیام‌رسان داخلی وجود دارد.

طبق آمار ارائه شده از سوی وزارت ارتباطات، بیسفون حدود 800 هزار کاربر و ساینا 100 هزار کاربر دارد.

برخی از فعالان شبکه‌های اجتماعی داخلی معتقدند به رسمیت شناختن شبکه‌های اجتماعی داخلی از سوی نهادها، سیاست مداران، سرمایه‌گذاران، هنرمندان، نخبگان و شخصیت‌های برجسته، انگیزه حضور عموم مردم برای حضور در این شبکه‌ها بیش از پیش فراهم می‌کند. پیرو این سیاست وزیر ارتباطات نیز از سال گذشته در چندین شبکه ‌اجتماعی داخلی عضو شده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها