کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

متوسط درآمد ماهانه معدن‌كاران فقط يک ميليون تومان !


کد خبر : ۱۱۵۴۹دوشنبه، ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵:۲۷۱۶۰۸ بازدید

سخت‌ترين شغل دنيا در ايران حقوق و دستمزدي معادل مشاغل ديگر دارد. تحليل داده‌هاي اعلام شده براي سال 1392 نشان مي‌دهد متوسط دستمزد ماهانه ...

براساس جداول مركز آمار ايران ميزان جبران خدمات مزد و حقوق‌بگيران معادن كشور در سال 1392 در مجموع يك هزار و 206 ميليارد و 384 ميليون تومان بوده كه با توجه به فعاليت 94 هزار و 640 نفر در اين بخش طي سال مورد اشاره، هر معدن‌كار به طور متوسط 12 ميليون و 747 هزار تومان در طول يك سال درآمد كسب كرده است.

اين ميانگين درحالي محاسبه مي‌شود كه به طور قطع دستمزد پيمانكاران و متصديان و مهندسان مشغول به كار در معادن از اين حد متوسط بالاتر بوده و لذا سهم كارگران معدن از متوسط حقوق پرداخت شده كمتر خواهد بود.

طبق اين گزارش از 94 هزار و 640 نفر شاغل در اين بخش 22 هزار و 808 كارگر ساده و 26 هزار و 258 نفر كارگر ماهر هستند. به اين ترتيب از كل جمعيت شاغل در معادن كشور 51.8 درصد جمعيت كارگران بوده و نيمي ديگر را تكنسين‌ها، مهندسان، امور حمل و نقل و همين طور بخش اداري، مالي و خدماتي تشكيل مي‌دهد.

با وجود آنكه اشتغال در معادن به عنوان سخت‌ترين شغل دنيا محسوب مي‌شود اما در معادن كشورمان 1266 نفر زن مشغول فعاليت هستند و جالب آنكه از بين اين زنان 186 نفر مستقيم در بخش توليدي معادن فعاليت مي‌كنند.

همچنين در اين گزارش تاكيد شده است كه تنها 6.6 درصد از فعالان معدني كشور داراي تحصيلات دانشگاهي هستند و باقي تحصيلاتشان ديپلم و زير ديپلم بوده است.

تعداد بي‌سوادان نيز در بين اين فعالان سه هزار و 600 نفر ذكر شده است و بيشترين گروه شاغل در معادن را افراد زير ديپلم با جمعيتي برابر با 33 هزار و 990 نفر تشكيل داده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها