کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

جزئیات تجارت نفتی ایران در سال 94 اعلام شد


کد خبر : ۱۱۳۶۹شنبه، ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹:۰۵۱۴۱۹ بازدید

معاون وزیر نفت برنامه‌های جدید صادرات فرآورده های نفتی ایران در سال 94 را تشریح کرد و گفت: امسال به طور متوسط روزانه 10 میلیون لیتر ...

معاون وزیر نفت برنامه‌های جدید صادرات فرآورده های نفتی ایران در سال 94 را تشریح کرد و گفت: امسال به طور متوسط روزانه 10 میلیون لیتر نفت سفید و 3 هزار تن گازمایع صادر می‌شود.

 

با بهره‌برداری از طرح توسعه فازهای جدید پارس جنوبی و افزایش حدود ۱۰۰ میلیون متر مکعبی تولید گاز طبیعی و نزدیک به ۱۰۰ هزار بشکه میعانات گازی در سال گذشته، ظرفیت‌های صادرات فرآورده‌های نفتی ایران به بازارهای جهانی را افزایش داده است.

بر این اساس برای سال جاری برنامه‌هایی به منظور صادرات روزانه حدود ۱۰ میلیون لیتر نفت سفید، سوخت هواپیما و سه هزار تن گاز مایع به بازارهای جهانی به ویژه کشورهای منطقه خاورمیانه و حاشیه خلیج فارس در دستور کار شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران قرار گرفته است.

از این رو در صورت صادرات روزانه ۱۰ میلیون لیتر نفت سفید در سال جدید، ایران به بزرگترین صادرکننده نفت سفید در بین کشورهای منطقه خاورمیانه تبدیل خواهد شد.

عباس کاظمی معاون وزیر نفت در تشریح مهمترین برنامه‌های افزایش حجم صادرات فرآورده های نفتی در سال ۹۴، گفت: ایران آماده افزايش صادرات فرآورده‌هاي استراتژيك نفتی به استثنای بنزین در سال جاری است.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با اعلام اینکه با بهره برداري از فاز يك پالايشگاه ستاره خليج فارس علاوه بر خودكفايي در توليد بنزين به صادر كننده اين محصول پرطرفدار نفتی هم تبدیل خواهیم شد، تصریح کرد: با این وجود امسال افزایش صادرات نفت سفید و گاز مایع در اولویت قرار گرفته است.

این مقام مسئول با بيان اينكه براي صادرات به موقع محصولات مازاد نفتی بايد برنامه‌ريزي دقيقي انجام شود، بیان کرد: با توجه به برنامه توسعه گازرسانی به میزان ۱۰۰ میلیون مترمکعب در سال جديد و جايگزيني گاز طبیعی با سوخت مايع برای استفاده در نيروگاه های برق، ظرفیت ممازادی برای عرضه و صادرات فرآورده‌های نفتی به وجود آمده است.

کاظمی با تاکید بر اینکه در سال جاری در صورت راه اندازی طرح‌های جدید پالایشگاهی با ظرفیت مازاد تولید و عرضه نفت سفید، گاز مایع، گازوئیل و نفت کوره روبرو هستیم، تبیین کرد: علاوه بر این در سال جاری با توسعه شبکه های گازرسانی در شرق کشور و به ویژه استان سیستان و بلوچستان امکان صادرات روزانه ۱۰ میلیون لیتر نفت سفید فراهم شده است.

معاون وزیر نفت همچنین با اشاره به ظرفیت مازاد صادرات روزانه سه هزار تن گاز مایع در سال ۹۴، خاطرنشان کرد: حجم صادرات فرآورده های نفتی در صورت راه اندازی چند طرح جدید در ادامه سال ۹۴ با افزایش بیشتری همراه خواهد شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها