کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

چرا بهای گاز دوباره باید افزایش یابد ؟


کد خبر : ۱۱۳۶۴شنبه، ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷:۲۳۲۱۹۰ بازدید

دولت سال قبل طرحی را برای افزایش قیمت گاز مطرح کرد تا هر مشترکی که گاز بیشتری مصرف می‌کرد، قیمت بیشتری را در قالب جریمه بپردازد.

دولت سال قبل طرحی را برای افزایش قیمت گاز مطرح کرد تا هر مشترکی که گاز بیشتری مصرف می‌کرد، قیمت بیشتری را در قالب جریمه بپردازد. در عین حال، این طرح راهی بود برای مشترکان کم‌مصرف تا از این طریق هزینه کمتری را برای گاز مصرفی خود بپردازند.

به نظر می‌رسید که در شرایط فعلی و در سال جدید نیز همین مسئله عملی شود تا مشترکان پرمصرف به فکر صرفه‌جویی در گاز مصرفی خود باشند. با این حال، برخی خبرهای غیررسمی نشان می‌دهد که دولت در نظر دارد میزان قیمت گاز مصرفی را بازهم با افزایش قیمت روبرو کند.

پیش از این و در زمان مطرح شدن افزایش قیمت پلکانی، شهرهای مختلف بر اساس نوع آب و هوا و گرم و سردی به چهار اقلیم تقسیم بندی می‌شدند تا هرکدام بر اساس اقلیم و میزان مصرف گاز، بهای مصرفی خود را بپردازند. 

در چنین شرایطی و در صورت اعمال افزایش قیمت 20 درصدی گاز، کلیه مشترکان قیمت برابری را برای گاز مصرفی خود می‌پردازند. این مسئله که در گزارش مهر نیز به آن اشاره شده، به خوبی نشان از سیاست پنهان دولت برای افزایش دوباره قیمت گاز دارد.

این مسئله پیش از این نیز به صورت غیررسمی بیان شده و با واکنش‌های تند نمایندگان مجلس روبرو شده بود. در همین رابطه ناصر موسوی لارگانی اخیرا به مهر اعلام کرده است که شرکت گاز باید بر اساس شرایط جوی هر استان نسبت به نرخ گذاری قیمت گاز اقدام و علاوه بر آن به تعداد جمعیت هر خانوار توجه کند و نسخه‌ای واحد برای قیمت گذاری و صدور قبض برای مشترکان نداشته باشد.

آن‌طور که گزارش‌ها نشان می‌دهد، با وجود تاکید مسئولان به افزایش نیافتن قیمت گاز، بار مالی قبوض گاز مشترکین نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است. این افزایش قیمت پنهانی در حالی است که بر اساس گزارش‌ها، میانگین قیمت گاز خانگی در سال قبل از 20 تا 53 هزار تومان بوده است. این افزایش قیمت اما با توجه به گران شدن پلکانی و تشویق کم‌مصرف‌ها بوده که بر اساس اخبار، در سال جاری به کلی دگرگون خواهد شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها