کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

احتمال تجدیدنظر در استخدام‌ 2500 نفری اخیر دولت


کد خبر : ۱۱۳۴۳جمعه، ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲:۲۰۳۱۷۵ بازدید

از 2500 سهمیه در آگهی استخدام اخیر دولت، تنها 16 سهمیه برای زنان در نظر گرفته شده که این موضوع موجب گلایه شهیندخت ملاوردی، معاون امور ...

از 2500 سهمیه در آگهی استخدام اخیر دولت، تنها 16 سهمیه برای زنان در نظر گرفته شده که این موضوع موجب گلایه شهیندخت ملاوردی، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری هم شد.

با این حال در روزهای اخیر اعلام شده که محمد باقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه وعده داده که به این موضوع رسیدگی کند. در همین مورد عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس به اقتصادنیوز گفت: من معتقد هستم هیچ‌گونه تبعیضی میان مردان و زنان نباید وجود داشته باشد، زنان ۶۰ تا ۷۰ درصد جامعه دانشگاهی ما را تشکیل می‌دهند و ۵۰ درصد آرا در انتخابات مختلف از جمله ریاست جمهوری، خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی و شورای شهر اسلامی در اختیار زنان است.

وی افزود: زنان پتانسیل و توانایی‌های خاص خود را دارند و اتفاقا بسیار مسئولیت‌پذیر هستند و من مخالف این تبعیض هستم و باید در حوزه‌های مختلف نسبت به توانایی‌های زنان استفاده شود.

روح‌الله بیگی ، عضو کمیسون اقتصادی مجلس هم در این باره به اقتصادنیوز گفت: بعضی از شرکت‌ها در مکان‌هایی فعالیت می‌کنند که برای زنان رفت‌وآمد دشوار به نظر می‌رسد مانند پروژهایی که در عسلویه است. از طرفی اگر برخی از رشته‌ها در دانشگاه‌ها به گونه‌ای باشد که استقبال زنان یا پذیرش در آن کم دیده شود این روند طبیعی است اما اگر در رشته‌های عمومی مخصوصا رشته‌های علوم انسانی و اجتماعی به گونه‌ای باشد که فارغ التحصیلان آن مرد و زن یکسان باشد قطعا نیاز به بررسی دارد که عامل چنین تصمیمی چه بوده است.
  
وی ادامه داد: در حال حاضر از تحصیل‌کرده‌ها مردها حدود ۲۵ درصد و زنان ۴۰ درصد آنها بیکار هستند، بنابراین نیاز است که همین تناسب هم تا حدودی جبران شود و این کار نیاز به بررسی‌های جدی دارد که اگر دلیل خاص و منطقی وجود نداشته باشد حتما تجدید نظر صورت می‌گیرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها