کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رتبه ششمی ایران از نظر پس‌اندازهای ملی در جهان


کد خبر : ۱۱۳۰۸چهارشنبه، ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴:۵۸۲۳۲۰ بازدید

ایران در رده بندی جهانی از نظر پس اندازهای ملی رتبه 6 جهان را به خود اختصاص داده و نسبت پس اندازهای ملی به تولید ناخالص داخلی ایران در سال ...

ایران در رده بندی جهانی از نظر پس اندازهای ملی رتبه 6 جهان را به خود اختصاص داده و نسبت پس اندازهای ملی به تولید ناخالص داخلی ایران در سال 2014 بالغ بر 47.3 درصد اعلام شده است.

واحد اقتصادی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) با بررسی وضعیت پس اندازهای ناخالص ملی 179 کشور جهان اعلام کرد ایران در رده بندی جهانی از این نظر رتبه ششم را به خود اختصاص داده است.رقم پس اندازهای ناخالص ملی هر کشور مانده درآمد ناخالص ملی آن کشور پس از تفریق هزینه های مصرفی می باشد. پس اندازهای شخصی، پس انداز شرکت ها و پس انداز دولتی منهای پس اندازهای خارجی در این جا مورد محاسبه قرار می گیرند.

بر این اساس رقم پس اندازهای ملی ایران در پایان سال 2014 معادل 47.3 درصد تولید ناخالص داخلی این کشور بوده است. فقط 5 کشور پس انداز ملی بیشتری(بر اساس نسبت تولید ناخالص داخلی) نسبت به ایران داشته اند.برونئی در صدر رتبه بندی جهانی از این نظر قرار گرفته است. پس اندازهای ملی این کشور معادل 56.1 درصد تولید ناخالص داخلی آن بوده است.

قطر با رقم 56 درصدی و کویت نیز با رقم 54.8 درصدی به ترتیب در رتبه های دوم و سوم از این نظر قرار گرفته اند. الجزایر و چین نیز در رتبه های چهارم و پنجم و بالاتر از ایران قرار داشته اند. میزان پس اندازهای ملی چین معادل 49.5 درصد تولید ناخالص داخلی این کشور محاسبه شده است.نسبت پس اندازهای ملی به تولید ناخالص داخلی برخی کشورهای دیگر عبارت است از: عربستان 45.8 درصد،‌ امارات 33.5 درصد،‌ هند 30.1 درصد،‌ آلمان 23.9 درصد، روسیه 23.2 درصد،‌ ژاپن 23.1 درصد،‌ فرانسه 20.7 درصد،‌ عراق 18 درصد،‌ آمریکا 17.3 درصد،‌ ترکیه 14 درصد،‌ و انگلیس 10.8 درصد.

بر اساس این گزارش 6 کشور دارای نسبت منفی پس اندازهای ملی به تولید ناخالص داخلی خود هستند یعنی بیش از درآمد خود خرج کرده و ثروت ملی خود را کاهش داده اند. این کشورهای عبارتند از سنت وینسنت، جمهوری آفریقای مرکزی، دومنیک، گینه، کرانه باختری و زیمبابوه. نسبت پس اندازهای ملی به تولید ناخالص داخلی زیمبابوه منفی 14.4 درصد برآورد شده است.

جدول : رتبه بندی کشورها بر اساس پس انداز ملی در پایان سال 2014

a1ruwl3urnuentthfj.png



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها