کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مرسدس بنز در برابر تسلا


کد خبر : ۱۱۱۸۸۲سه شنبه، ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱:۰۱۶۰۶۰ بازدید

مرسدس-بنز و ب‌ام‌و در آستانه برگزاری نمایشگاه خودروی مونیخ با رونمایی از دو کانسپت از تولید سری جدیدی از ماشین‌های الکتریکی خبر ...
مرسدس بنز در برابر تسلامرسدس بنز در برابر تسلا

مرسدس-بنز و ب‌ام‌و در آستانه برگزاری نمایشگاه خودروی مونیخ با رونمایی از دو کانسپت از تولید سری جدیدی از ماشین‌های الکتریکی خبر دادند. این ماشین‌ها از سال ۲۰۲۵ به بازار عرضه خواهند شد و جدی‌ترین تلاش دو خودروساز آلمانی برای رقابت با تسلا، بزرگ‌ترین خودروساز الکتریکی جهان است.

بنز یک روز پیش از آغاز نمایشگاه مونیخ کانسپتی از نسل جدید CLA رونمایی کرد. ماشینی که براساس این کانسپت ساخته می‌شود، کوچک‌ترین مدل بنز خواهد بود و به گفته کارخانه با هر بار شارژ می‌تواند تا ۷۵۰ کیلومتر حرکت کند.

نسل جدید CLA فرم مدل کنونی را حفظ کرده، اما با خطوطی ساده‌تر طراحی شده است. بزرگ‌ترین تغییر در جلوی ماشین دیده می‌شود. جلوپنجره‌ ماشین با الهام از بنزهای اسپرت دهه شصت میلادی طراحی شده و در واقع پنلی است که تجهیزات سیستم خودران پشت آن قرار دارد. این پنل در کانپست با ستاره‌های نورانی بنز تزیین شده و یک آرم بزرگ بنز در وسط آن است. چراغ‌ها هم نیم‌دایره‌ای از لامپ ال‌ئی‌دی است که یک ستاره بنز در وسط دارد.

پلتفرم نسل جدید CLA براساس خودرویی آزمایشی به نام EQXX ساخته شده که بنز با آن توانست با یک بار شارژ ۱۰۰۰ کیلومتر حرکت کند. این پلتفرم از اساس برای ماشین‌های الکتریکی ساخته شده، اما بنز می‌گوید می‌توان از آن برای ساخت ماشین‌های بنزینی هم استفاده کرد. بنز می‌خواهد علاوه بر مدل سدان CLA، یک مدل استیشن و دو شاسی‌بلند هم روی این پلتفرم بسازد.

بنز در ساخت نسل جدید CLA به نرم‌افزار ماشین توجه زیادی کرده است. مشکلات در نرم‌افزار محصولات کنونی بنز، پاشنه آشیل این کارخانه در رقابت با تسلا و شرکت‌های نوپایی است که ماشین‌های الکتریکی تولید می‌کنند. بنز با CLA سیستم عامل کاملا جدیدی در محصولاتش ارائه خواهد کرد که با یک نمایشگر سرتاسری روی داشبورد کنترل می‌شود.

بنز می‌گوید نرم‌افزار ماشین علاوه بر سیستم خودران سطح ۲، برای سیستم خودران سطح ۳ هم آماده است. در سطح ۲، راننده باید تمام مدت حواسش به جاده باشد. اما در سطح ۳ راننده می‌تواند رانندگی در مسیرهای مشخص را به طور کامل به ماشین بسپارد.

بنز در سال‌های گذشته استراتژی خود را تغییر داده و بر ساخت مدل‌های لوکس تمرکز کرده است. سود مدل‌های کوچک بنز کمتر است و با الکتریکی‌شدن ماشین‌ها هزینه ساخت افزایش یافته است. با این حال ماشین‌های ارزان‌تر مشتریان جوان را جلب می‌کند و بنز امیدوار است آن‌ها در آینده هم مشتری کارخانه بمانند.

بنز در CLA می‌خواهد با ارائه فن‌آوری‌های جدید توجه جوانان و علاقه‌مندان به تکنولوژی را که مشتاق خرید محصولات تسلا هستند به خود جلب کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها