مشهدی شریف افزود: چند روز گذشته قیمت خودرو فرسوده به طور عجیبی افزایش یافت در صفحه مراکز اسقاط خودرو چیزی بالغ بر 40 هزار گواهی اسقاط به قیمت ۳۵ میلیون تومان موجود است.
او بیان کرد: فریب برخی از افراد سود جو را نباید خورد قیمت واقعی خودرو فرسوده در حال حاضر بین ۳۵ تا ۴۲ و آن هم بسته به نوع و کیفیت خودرو است.
مشهدی شریف گفت: قیمت لاشه در حدود ۱۲ تا ۱۵ میلیون تومان است که در مجموع با گواهی اسقاط حدود ۴۵ میلیون تومان میشود؛ قیمت خرید خودرو حدود ۳۵ تا ۴۰ میلیون تومان است بنابراین سود ناخالص مراکز که شامل سود خالص و هزینه اسقاط میشود، حدود ۵ میلیون تومان است.
گفتنی است؛ پس از ارسال آییننامه واردات خودروهای کارکرده به مجلس، یک نماینده مجلس مفاد این آییننامه ۷ بندی را منتشر کرد که آخرین بند آن به موضوع اسقاط خودروهای فرسوده و واردات خودرو مرتبط است. آخرین بند آییننامه واردات خودروهای کارکرده به موضوع الزام اسقاط یک خودروی فرسوده به ازای هر خودروی کارکرده وارداتی اشاره دارد که مطابق با این بند هر فرد حقیقی و حقوقی برای واردات یک دستگاه خودروی کارکرده باید گواهی اسقاط یک دستگاه خودروی فرسوده را دریافت کند.
به دنبال این موضوع برخی افراد سودجو و دلالان، حقیقت آییننامه را کمی دستخوش تغییر داده و با شایعهپراکنی اعلام کردند که با داشتن (خود) خودروی فرسوده میتوانید برای واردات خودروهای کارکرده خارجی با عمر حداکثر پنج سال اقدام کنند؛ بر این اساس این موضوع آغازی برای انتشار آگهیهای فروش خودروهای فرسوده در برخی سایتهای خرید و فروش شد؛ تا جایی که قیمت برخی خودروهای مدل پایین همچون پیکانهای دهه ۵۰ و ۶۰ به شکل عجیبی افزایش یافته و حتی تا ۵۰۰ میلیون تومان هم پیش رفت.