کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

به دفاتر بیمه مراجعه نکنید


کد خبر : ۱۱۱۳۷سه شنبه، ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸:۴۴۷۵۵۶ بازدید

بعد از افزایش 10 درصدی مبلغ دیه در سال جاری شرکت‌های بیمه‌ای از این پس الحاقیه بیمه‌نامه‌های بدنی و مالی شخص ثالث را رایگان و بدون ...

بعد از افزایش 10 درصدی مبلغ دیه در سال جاری شرکت‌های بیمه‌ای از این پس الحاقیه بیمه‌نامه‌های بدنی و مالی شخص ثالث را رایگان و بدون نیاز به مراجعه بیمه‌گذاران صادر می کنند. با توجه به اینکه قوه قضائیه مبلغ دیه سال 1394 را با 10 درصد افزایش نسبت به سال گذشته تعیین کرده است، شرکت‌های بیمه امکان صدور الحاقیه بیمه نامه های شخص ثالث را برای بیمه‌گذاران خود به صورت رایگان و بدون نیاز به مراجعه فراهم کنند.

این شرایط در حالی به نفع بیمه گذاران تغییر کرده است که در گذشته بیمه‌گذار باید به شعب و نمایندگی‌های شرکت بیمه مراجعه کرده و بعد از دریافت الحاقیه، مابه‌التفاوت حق بیمه را پرداخت می کرد. اما در سال جاری با تصمیم دولت و بیمه مرکزی ایران، شرکت‌های بیمه‌ای موظف شدند تا الحاقیه بیمه‌نامه‌های بدنی و مالی مربوط به شخص ثالث را به صورت رایگان و بدون نیاز به تقاضا و مراجعه بیمه‌گذاران صادر کنند. بنابراین پوشش بیمه‌ای مربوط به تعهدات جانی و مالی بدون دریافت حق بیمه افزایش می یابد و دیگر نیازی به مراجعه حضوری به شعب یا دفاتر نمایندگی بیمه ها نیست.

این در حالی است که در بیمه حوادث راننده که مختص راننده مقصر در حادثه است، مراجعه بیمه‌گذار و پرداخت مابه‌التفاوت حق بیمه ضروری است، اما برخی شرکتهای بیمه، الحاقیه بیمه‌نامه حوادث راننده را نیز برای بیمه‌گذاران به صورت رایگان و بدون نیاز به مراجعه آنها صادر می کنند.

در این روش تغییراتی در سیستم شرکتها صورت گرفته و بیمه‌گذاران می‌توانند با اتصال به اینترنت به پورتال شرکتهای بیمه های خود متصل شده و در قسمت الحاقیه، شماره بیمه‌نامه و تاریخ شروع بیمه‌نامه را درج کرده و الحاقیه را در سوابق خود نگهداری کنند.

طبق اعلام بیمه مرکزی، تعهدات بیمه‌ نامه‌های صادرشده سال 1393 به مبلغ 220 میلیون تومان تعهدات بدنی، پنج میلیون و 500 هزار تومان تعهدات مالی و 220 میلیون تومان حوادث راننده برای مدت باقی‌مانده، افزایش می‌یابد. در این میان حق بیمه حوادث رانندگی برای گروه سواری 6000، برای گروه اتوبوس‌ها و بارکش‌ها 20 هزار و برای گروه موتورسیکلت‌ها 5000 تومان افزایش یافته است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها