کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

30 درصد بازار پوشاک کشور در اختیار قاچاقچیان


کد خبر : ۱۱۱۲۶۶یکشنبه، ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۶:۴۳۹۴۶ بازدید

به گفته دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران برآورد اتحادیه این است که در حال حاضر سه میلیارد دلار پوشاک قاچاق در سطح ...
30 درصد بازار پوشاک کشور در اختیار قاچاقچیان30 درصد بازار پوشاک کشور در اختیار قاچاقچیان

به گفته دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران برآورد اتحادیه این است که در حال حاضر سه میلیارد دلار پوشاک قاچاق در سطح عرضه است، که بیش از ۳۰ درصد پوشاک کشور را شامل می‌شود.

سعید جلالی قدیری در نشست خبری اولین نمایشگاه بین‌المللی صنعت پارچه ایران، با بیان اینکه صنعت پوشاک ایران ۹ میلیارد دلار گردش مالی دارد، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰۰ هزار واحد صنفی، ۱۰۰۰ واحد تولید و ۲۰۰ هزار واحد توزیعی در زنجیره صنعت پوشاک وجود دارد و این صنعت بیش از یک میلیون اشتغال ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه از سال‌های قبل بخش بزرگی از کیک پوشاک کشور توسط کالای قاچاق گرفته شده، گفت: برآورد اتحادیه این است که در حال حاضر سه میلیارد دلار پوشاک قاچاق در سطح عرضه است، که بیش از ۳۰ درصد پوشاک کشور را شامل می‌شود.

جلالی قدیری با بیان اینکه همه پوشاک دارای مارک خارجی، قاچاق یا تقلبی هستند، گفت: این کالاهای قاچاق عمدتا استوک هستند. کالای استوک هم لزوما دست دوم نیست، بلکه بیشتر پوشاک نو خارجی است که از فصل آن گذشته، بنابراین با قیمت بسیار نازل فروخته می‌شود و تولیدکننده هم نمی‌تواند با آن رقابت کند. برای مثال اگر قیمت تمام شده یک تیشرت سه دلار و در سطح عرضه خارجی ۶ تا ۷ دلار قیمت داشته باشد، وقتی استوک می‌شود، قیمت آن به زیر یک دلار می‌رسد.

دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران با بیان اینکه کشورهای دیگر برای جلوگیری از ورود پوشاک استوک به کشورشان از معاهدات بین المللی استفاده می‌کنند، گفت: سال ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ در سطح عرضه برخوردهایی صورت گرفت که باعث شد فضای قاچاق ناامن شود و سرمایه‌ها وارد این حوزه نشود. در این مدت تولید و توزیع پوشاک داخلی ۲۵ درصد رشد داشت و برندهای جدیدی هم شکل گرفت. حتی برخی از برندهای داخلی در مال‌های بزرگ جایگاه گرفتند. این در حالی است که پیش از این مال‌ها به برندهای ایرانی جایی اختصاص نمی‌دادند. اما این طرح مقابله با پوشاک در سطح عرضه متوقف شد که دلیل آن مبهم است.

وی با بیان اینکه برخورد با قاچاق باید  مستمر و ملموس باشد، گفت: تولید پوشاک باید رقابت پذیر باشد و یکی از راه‌های کاهش قیمت تمام شده تولید و افزایش رقابت‌پذیری، اتصال بازیگران خطوط مختلف زنجیره تامین و حذف دلال‌ها است. نمایشگاه تخصصی پارچه هم که قرار است در شهریور برای اولین بار برگزار شود، می‌تواند در این راستا کمک کند و  بین اعضای مختلف زنجیره تامین ارتباط مستقیم ایجاد کند. در اصل هنوز تولیدکنندگان با تامین کنندگان ارتباط مستقیم ندارند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها