کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اعزام حج عمره متوقف شد


کد خبر : ۱۱۱۰۹دوشنبه، ۲۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶:۳۷۸۲۴۲ بازدید

وزیر ارشاد اعلام کرد: بسیاری از مراجع عظام تقلید ابراز نگرانی کردند، مخصوصا اینکه در گذشته هم برخی برخوردها با زائران و روحانیون کاروان‌ها صورت گرفته ...

وزیر ارشاد اعلام کرد: بسیاری از مراجع عظام تقلید ابراز نگرانی کردند، مخصوصا اینکه در گذشته هم برخی برخوردها با زائران و روحانیون کاروان‌ها صورت گرفته بود، به همین دلیل با توجه به بررسی‌های صورت گرفته تصمیم بر توقف عمره گرفته شد.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه برنامه‌ای که امروز به مناسبت روز زن در سالن سینمایی این وزارتخانه برگزار می‌شد، پیرامون توقف اعزام زائران عمره خبرداد.

جنتی با بیان اینکه پس از مطالعات و بررسی‌های انجام شده به سازمان حج دستور داده شد تا زمانی که این افراد مجرم محاکمه شوند و مورد مجازات قرار بگیرند، فعلا عمره متوقف شود، گفت: پروازهای ایران فعلا تعلیق خواهد شد.

وزیر ارشاد ضمن اشاره به خدشه به حیثیت عمومی و ارائه واکنش تصریح کرد: با توجه به اتفاقی که افتاده، حیثیت عمومی ملت ایران خدشه‌دار شده است‌ و یک خواست عمومی بین ملت شکل گرفته است و باید واکنشی نشان داده شود.

جنتی تاکید کرد: بسیاری از مراجع عظام تقلید ابراز نگرانی کردند، مخصوصا اینکه در گذشته هم برخی برخوردها با زائران و روحانیون کاروان‌ها صورت گرفته بود؛ به همین دلیل با توجه به بررسی‌های صورت گرفته تصمیم بر توقف عمره گرفته شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به حادثه فرودگاه جده و تعرض به دو زائر نوجوان اشاره کرد و گفت: درباره حادثه تاسف‌باری که در فرودگاه جده اتفاق افتاده از طریق دیپلماتیک با مقامات سعودی صحبت شده و آنها وعده داده‌اند که این افراد دستگیر شده‌ را مجازات کنند.

جنتی گفت: آنها حتی تصریح کردند که خاطیان را اعدام می‌کنند، اما در عمل هنوز اتفاقی نیفتاده است. به این ترتیب خدشه‌دار شدن حیثیت عمومی ملت ایران ما را بر این داشت که این تصمیم را بگیریم.

جنتی درباره آماده شدن گزارشی در این باره برای رئیس جمهور، تصریح کرد: هنوز گزارش ارائه نشده، اما تعلیق پروازها و توقف عمره را ابلاغ کردیم. گزارش هم به رئیس جمهور ارائه خواهد شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها