کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نرخ جدید كرايه تاكسی‌های تهران در برخی مسیرها


کد خبر : ۱۱۰۸۹دوشنبه، ۲۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۶:۲۷۳۳۰۰ بازدید

تاكسي‌ها تا پيش از نصب برچسب نرخ‌هاي جديد مجاز به افزايش كرايه نيستند اما يك قانون نانوشته در زيرپوست شهر وجود دارد كه به بيشتر راننده‌ها اجازه ...

تاكسي‌ها تا پيش از نصب برچسب نرخ‌هاي جديد مجاز به افزايش كرايه نيستند اما يك قانون نانوشته در زيرپوست شهر وجود دارد كه به بيشتر راننده‌ها اجازه مي‌دهد تا با آغاز سال جديد كرايه‌ها را اضافه كنند؛ قبل از نصب برچسب افزايش كرايه‌ها يا حتي قبل از اعلام نرخ مصوب شورا.

جنگ ميان راننده تاكسي و مسافر يك نبرد تاريخي پايان‌ناپذير است كه با تحويل هرسال به اوج خود مي‌رسد البته اكنون وضع كمي با گذشته تفاوت دارد و شايد برخي مسافران ديگر كمتر فرصت چانه‌زني داشته باشند. اين موضوع را مي‌شود از ميان خميازه‌هاي خانم جواني كه با بي‌حوصلگي مابه‌التفاوت كرايه را به سمت راننده مي‌گيرد، فهميد. راننده هم كه افزايش كرايه را حق مسلم خود مي‌داند و در جواب بي‌حوصلگي خانم مي‌گويد: شهرداري افزايش‌ها را اعلام كرده است. من بيشتر از شما در جريان هستم، اما هنوز فرصت نكردم بروم و برچسب را نصب كنم. اما يكي، دو روزي است كه تاكسيراني تابلوي خط‌ها را عوض كرده و اين براي اثبات حرف من كافي است. دختر جوان با شنيدن حرف‌هاي راننده شانه‌هايش را بالا مي‌اندازد و پياده مي‌شود و مي‌رود.

البته عكس‌العمل‌هاي مردم متقاوت است. خانم جوان ديگري هم درست روبه‌روي خط وليعصر- صادقيه مي‌ايستد و از راننده درباره نداشتن برچسب توضيح مي‌خواهد. راننده هم با عصبانيت داخل ماشين را نشان مي‌دهد و مي‌گويد: همين ديروز براي ماشين كمكي خريده‌ام 65هزارتومان درحالي كه قبل از عيد 50هزارتومان بود. آن‌وقت شما از من برچسب تاكسي مي‌خواهيد؟ برچسب زدن هم كه الكي نيست. كلي دوندگي دارد و تازه بايد براي نصب آن به تاكسيراني پول هم بدهيم. حالا چند روزي طول مي‌كشد تا همه تاكسي‌ها اين برچسب را نصب كنند. همه اجناس افزايش قيمت داشته‌اند، اضافه حقوق كارمندان و كارگران هم كه از اول فروردين اضافه مي‌شود ما بايد صبر كنيم تا اواخر فروردين برچسب‌هايمان نصب شود؛ با اين اوصاف چه كسي مابه‌التفاوت ما را پرداخت مي‌كند؟!

پسر جوان ديگري درباره افزايش كرايه تاكسي‌ها مي‌گويد: از همان نخستين روزهاي فروردين كرايه‌ها را زياد كردند و در جواب اعتراض‌ها هم سال جديد و افزايش قيمت اجناس را بهانه مي‌كنند. درحالي كه قيمت‌هاي جديد از اواخر فروردين اعمال مي‌شود. اين اتفاقات و افزايش بي‌رويه كرايه تاكسي‌ها باعث مي‌شود كه مردم ديگر سراغ حمل‌ونقل عمومي نروند و از وسيله نقليه شخصي استفاده كنند تا حداقل راحت‌تر به مقصد برسند.


  نصب نرخ مصوب بر تابلوها كافي نيست

طي روزهاي گذشته ميثم مظفر، مديرعامل اين سازمان گفته بود كه مبناي افزايش كرايه تاكسي‌ها در شهر تهران نرخ اعلام شده در برچسب‌هاي نصب شده روي شيشه جلوي تاكسي‌هاست، شهروندان تهراني باتوجه به برچسب‌هاي جديد افزايش نرخ، كرايه‌ها را پرداخت كنند و تاكسيرانان نيز تا پيش از نصب برچسب جديد مجاز به دريافت نرخ بيشتر از مسافران نيستند. مدير روابط عمومي سازمان تاكسيراني تهران در اين باره به «تعادل» مي‌گويد: اگر تابلوها در اول خطوط تاكسيراني نصب شده باشند رانندگان مي‌توانند كرايه مصوب را از مسافران دريافت كنند اما در هرصورت براي اينكه مشخص شود تاكسي در كدام خط كار مي‌كند و مسافر بين راهي هم بداند ميزان مبلغ كرايه خط را بداند، رانندگان بايد به شركت‌هاي تاكسيراني مراجعه و نسبت به نصب برچسب‌ها اقدام كنند.
 

  دريافت وجه نقد براي نصب برچسب ممنوع

اگرچه برخي از رانندگان تاكسي موضوع دريافت مبلغ براي نصب برچسب نرخ‌هاي جديد روي تاكسي‌ها را مطرح كردند اما محسن صالحي آن را خلاق قانون مي‌داند و توضيح مي‌دهد: دريافت هرگونه وجهي از رانندگان توسط اتحاديه‌ها و شركت‌ها براي نصب برچسب‌ها خلاف قانون است و اگر رانندگان با چنين مواردي برخورد كردند حتما موضوع را با مناطق يا نهايتا 1888 در ميان بگذارند تا رسيدگي شود.


k9fvtqsdq03afwaovxk.jpg



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها