اطلاع رسانی تبلیغاتی
تبلیغات هوشمند در واقع به معنای استفاده از فنون و تکنیکهایی است که اجازه می دهد تا نتایج بهتری در بازاریابی و دسترسی مستقیم به بازار هدف بدست آوریم. برخلاف تبلیغات سنتی که از رسانههایی مانند تلویزیون، رادیو و روزنامهها استفاده می شد، امروزه تبلیغات هوشمند بر اساس الگوریتمها و دادههای مشتری سازماندهی شده و هدفمندانه عمل میکنند.
یکی از ابزارهایی که می توان از طریق آن از تبلیغات هوشمند استفاده کرد، پنل پیامکی است. پنل پیامکی یک نرمافزار مبتنی بر اینترنت است که ارسال پیامک انبوه را به صورت همزمان به گروهی از افراد را ممکن می سازد. یکی از شرکتهای ارائه دهنده پنل پیامکی معتبر در ایران شرکت سیگنال نام دارد.
این سامانه پیامکی در حیطه بازاریابی پیامکی و تبلیغات باعث رشد بسیاری از سازمانها و کسب و کارهای بزرگ و کوچک شده است. همچنین با امکاناتی که از طریق پنل پیامکی در اختیار کاربران خود قرار می دهد، امکان دسترسی مستقیم به بازار هدف را مهیا می سازد. در ادامه این مطلب با پنل پیامکی سیگنال و امکانات و خدمات آن بیشتر آشنا می شویم.
سیگنال؛ نامی آشنا برای تبلیغات هوشمند
یکی از عوامل مهم در تبلیغات هوشمند قدرتمند، استفاده از اطلاعات و دادههای مخاطبان برای ارسال هدفمند تبلیغات است. با جمعآوری و تحلیل اطلاعات مربوط به عملکرد، نیازها و ترجیحات مخاطبان، میتوان دید بهتری درباره بازار هدف و هدفمندانهترین راهکارهای بازاریابی را به دست آورد. تحلیل دقیق دادهها به ما این امکان را میدهد که به صورت دقیق و هدفمند برای بازار هدف مورد نظر تبلیغات کرده و نتایج بهتری به دست بیاوریم. برای مثال در بحث بازاریابی پیامکی استفاده از اطلاعات و دادههای مخاطبان می تواند به عنوان فیلتر استفاده شود. به همین دلیل هم بسیاری از سامانه های پیامکی با افزودن این فیلترها یا همان امکانات و خدمات پنل پیامکی، ارسال هدفمند پیامک های تبلیغاتی یا همان تبلیغات هوشمند را برای کاربران خود فراهم می کنند. در حقیقت استفاده از این امکانات برای دسته بندی مخاطبان، برای کسب و کارهای توسعه یافته مناسب است که با صدها یا هزاران نفر از مشتریان خود در ارتباط هستند. بدین ترتیب این کسب و کارها می توانند با توجه به نوع مشتریان و محصولات و خدمات خود، مخاطبان تبلیغات خود را بر اساس ویژگی های مختلفی مانند سن، جنسیت، منطقه محل سکونت و مواردی مانند این دسته بندی کنند. این فیلتر بندی مخاطبین کمک میکند تا کسب و کارها با صرفه جویی در هزینه، بازدهی بالاتری از ارسال پیامک تبلیغاتی داشته باشند و مستقیماً به بازار هدف خود دسترسی پیدا کنند. برای مثال سامانه پیامکی سیگنال امکانات متنوعی در اختیار کاربران خود قرار می دهد تا تبلیغاتشان را هدفمند کرده و با جذب مشتری بیشتر، کسب و کار خود را رونق بخشند. در واقع همین امکانات پنل پیامکی است که باعث تبلیغات هوشمند و دسترسی مستقیم به بازار هدف این کاربران می شود. بد نیست با برخی از این امکانات بیشتر آشنا شویم:
بانک شماره دسته بندی شده
یکی از راه هایی که کسب و کارهای را به بازار هدف مناسب می رساند، استفاده از بانک شماره دسته بندی شده است. این دسته بندی در شرکت سیگنال براساس محله، منطقه و شهر، کد پستی، سن و جنسیت، مشاغل و اصناف مختلف و به تفکیک پیش شماره شکل می گیرد. با وجود این دسته بندی ها کسب و کارهای می توانند مخاطبان خود را فیلتر کرده و تبلیغات خود را تنها به دست افرادی برسانند که به آن نیاز دارند. برای مثال یک آرایشگاه زنانه در شمال شهر تهران، می تواند به راحتی تبلیغات خود را به خانم ها و دختران جوان ساکن منطقه 1 تا 3 تهران ارسال و آنها را به استفاده از خدمات خود تشویق کند.
ارسال براساس زمانبندی
یکی از مهمترین نکاتی که برای ارسال پیامک تبلیغاتی باید به آن توجه کرد، زمان ارسال تبلیغات است. برای مثال ساعات شلوغ کاری مشتریان یا روزهای شنبه تا چهارشنبه که افراد مشغول کار و فعالیت هستند، زمان مناسبی برای تبلیغات و ارسال پیامک تبلیغاتی نیست. به همین دلیل هم شرکت سیگنال با اختصاص قابلیت ارسال پیامک بر اساس زمانبندی در پنل پیامکی خود، انتخاب بهترین موقعیت زمانی برای ارتباط با مشتریان را برای کاربران خود مهیا می سازد.
ارسال از طریق دکل BTS
دکل بی تی اس یا دکلهای مخابراتی، در ایران عمدتاً شامل دکل های مخابراتی اپراتورهای ایرانسل و همراه اول می شود. ارسال پیامک تبلیغاتی از طریق دکل BTS به کسب و کارها امکان خواهد داد تا با صرفه جویی در هزینه تبلیغات و بازاریابی، صرفا به مخاطبین هدف خود دسترسی پیدا کنند. برای مثال پنل پیامکی سیگنال با ارائه خدماتی مانند ارسال پیامک تبلیغاتی از طریق دکل BTS، به کسب و کارها اجازه میدهد تا پیامک تبلیغات خود را به کاربران اپراتورهای همراه اول در یک منطقه و محدوده خاص ارسال کنند.
کلام آخر
با استفاده از تکنولوژی های هوشمند، شما می توانید داده های جمع آوری شده در مورد بازار هدف خود را به صورت دقیق و بدون اشتباه بررسی کنید. این داده ها شامل اطلاعاتی مانند سن، جنسیت، محل زندگی و علایق بازار هدف شما است. با تحلیل این داده ها، می توان بهترین راه برای رسیدن به بازار هدف را پیدا کرد. در این مطلب با امکاناتی که سامانه پیامکی سیگنال در اختیار کاربران خود قرار می دهد تا مستقیم با بازار هدف خود ارتباط برقرار کنند، آشنا شدیم. دسترسی مستقیم به بازار هدف باعث می شود که کسب و کارها به صورت موثرتری با مشتریان خود ارتباط برقرار کرده و این بهبود در ارتباط با مشتریان به طور مستقیم به افزایش فروش و سود آنها منجر خواهد شد.