کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

راه اندازی تلفن اینترنتی از صفر تا صد


کد خبر : ۱۱۰۴۲۲شنبه، ۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۹:۵۰۱۸۲۹ بازدید

اگر به فکر راه‌ اندازی تلفن اینترنتی هستید، آیا اطلاعاتی از فرآیند نصب آن دارید؟ اگر پاسخ شما منفی است، نکات مهم نصب این سیستم ابری را در این مقاله بخوانید. خط تلفن VoIP یا ...

اطلاع رسانی تبلیغاتی

اگر به فکر راه‌ اندازی تلفن اینترنتی هستید، آیا اطلاعاتی از فرآیند نصب آن دارید؟ اگر پاسخ شما منفی است، نکات مهم نصب این سیستم ابری را در این مقاله بخوانید. خط تلفن VoIP یا همان voice over internet یکی از تکنولوژی‌های پرکاربرد سال‌های اخیر شناخته می‌شود. با استفاده از تنظیمات مراحل راه‌اندازی سیستم تلفن اینترنتی قادر به برقراری تماس‌های همزمان خواهید بود. البته در مراحل نصب این سرویس نیازمندی‌هایی مثل انتخاب اپراتور مناسب وجود دارد که اهمیت آن‌ها برای کارکرد موثر تلفن VoIP الزامی است. چند دقیقه از وقتتان را برای مطالعه این متن و آشنایی کامل با همه مراحل نصب و راه‌اندازی تلفن اینترنتی اختصاص دهید.

انتخاب اپراتور خط تلفن اینترنتی؛ اولین گام برای راه اندازی تلفن اینترنتی

انتخاب اپراتور اولین مرحله راه‌ اندازی تلفن اینترنتی است که براساس شرایط خاصی انجام می‌شود. هر یک از اپراتورهای خط تماس اینترنتی، امکانات و خدمات پس از فروش مختلفی را ارائه می‌کنند که بر تصمیم‌گیری مشتریان تاثیرگذار هستند.

خطوط اینترنتی را از شرکت‌های مختلف با مجوز پروانه رادیویی FCP تهیه کنید. هر یک از این اپراتورها براساس توانمندی‌های فنی و ساختاری، انواع خطوط تلفن مبتنی بر IP را ارائه می‌دهند. مشتریان باتوجه‌به دستورالعمل‌ها و مزیت‌های میزبانی هر اپراتور، می‌توانند برای دریافت خدمات اقدام می‌کنند.

تامین اینترنت مورد‌نیاز؛ پهنای باند ویپ را در نظر بگیرید

بعد از انتخاب اپراتور مراحل راه اندازی تلفن اینترنتی با خرید بسته‌های اینترنتی آغاز می‌شود.  در استفاده از خطوط تجاری امکان برقراری چند تماس همزمان با یک شماره وجود دارد؛ برای استفاده از این امکان باید یک سیستم وایرلس اختصاصی یا اشتراکی برای برقراری ارتباط در اختیار داشته باشید.

برقراری تماس‌ ورودی همزمان برای استراتژی تبلیغات انبوه یک راهکار ایده‌آل محسوب می‌شود. برای مثال، هنگامی که مشتریان برای انتقادات یا پیشنهادات با برند شما تماس می‌گیرند، از طریق امور مشتریان می‌توانید به سلیقه و نیاز گروه هدف کسب‌و‌کارتان پی ببرید. پس از جمع‌آوری اطلاعات درخصوص نیاز مشتریان می‌توانید با استفاده از سامانه پیامک تبلیغات انبوه و هدف‌دار انجام دهید. ارسال لینک، اطلاع‌رسانی و نظرسنجی با استفاده از سامانه‌های پیامکی برای بازاریابی استفاده می‌شود.

انتخاب شماره تلفن اینترنتی با ۸ رقم؛ سومین مرحله نصب تلفن اینترنتی

در این مرحله باید یک شماره ۸ رقمی برای خط تلفن اینترنتی انتخاب کنید. این ۸ رقم با پیش‌شماره استان همراه می‌شود؛ برای مثال تلفن اینترنتی در تهران با پیش شماره ۰۲۱ استفاده می‌شود. معمولا ۴ رقم اول خط تلفن اینترنتی در اپراتورهای مختلف ثابت است.

به همین دلیل کسب‌وکار‌ها فقط اجازه انتخاب ۴ رقم آخر شماره تلفن اینترنتی را دارند. رند بودن ارقام انتهایی شماره تلفن اینترنتی باعث افزایش یا کاهش قیمت خط تلفن می‌شود. سیستم ابری مزیت‌های متعددی را برای کسب‌وکار ایجاد می‌کند که امکان استفاده از سامانه‌های پیامکی یکی از این مزیت‌ها محسوب می‌شود.

با پنل sms به‌راحتی می‌توانید با مخاطبانتان ارتباط بگیرید. همچنین برای بهره‌مندی بیشتر از خدمات پنل‌های پیامکی از افزونه پیامک ووکامرس استفاده کنید. این افزونه قابلیت ارسال کد رهگیری، رمز یکبار مصرف و یادآوری تکمیل خرید را ایجاد می‌کند.

انتخاب سخت‌افزار مناسب؛ یکی از مراحل راه‌اندازی تلفن اینترنتی

انتخاب سخت‌افزار به‌طور مستقیم در کیفیت تلفن اینترنتی تاثیرگذار است. یعنی اگر از روتر‌های بی‌کیفیت استفاده کنید، ممکن است پس از گذشت مدتی، کیفیت صداها ضعیف شود. یک راه‌حل برای جلوگیری از قطع و وصل شدن صدا در هنگام تماس، استفاده از اتصال سیمی است.

قبل از راه‌ اندازی تلفن اینترنتی باید از سرعت اتصال به فضای آنلاین برای شناسایی مشکلات و چالش‌های احتمالی تست بگیرید. تاخیر در وصل شدن اینترنت و جلوگیری از قطع صدا با سخت‌افزار مناسب انجام می‌شود. استفاده از روتر امکان ایجاد بستری مناسب برای انتقال داده‌ها، سیگنال‌ها و دسترسی‌ها را فراهم می‌کند.

انتخاب کانال؛ ویژه شرکت‌هایی با تماس‌های دریافتی همزمان

یکی از مزیت‌های راه‌ اندازی تلفن اینترنتی امکان برقراری چند تماس ورودی و خروجی به‌طور همزمان است. برای بهره‌مندی از این خدمات از اصطلاح کانال یا تماس همزمان استفاده می‌کنیم. در این حالت باید چند کانال را روی شماره تلفن اینترنتی فعال کنیم.

تعداد کانال نشان‌دهنده ظرفیت خط است؛ البته تعداد کانال با تعداد شماره‌های داخلی تفاوت دارد. برای مثال اگر شماره‌های داخلی یک شرکت ۲۵ عدد باشد، نیازی به دریافت خط تلفن با ۲۵ ظرفیت نیست. برای انتخاب تعداد کانال باید به تعداد تماس‌های ورودی و خروجی همزمان توجه کنید.

نصب و راه‌اندازی مرکز تلفن ویپ در نقش تلفن همراه

مرکز تلفن مانند یک گوشی برای سیم کارت عمل می‌کند؛ همانطور که سیم‌کارت بدون گوشی قابل استفاده نیست، خط تلفن اینترنتی بدون سیستم مرکزی دیجیتال ویپ کاربردی ندارد. در این مرحله از راه‌اندازی مرکز تلفن ویپ باید برای نصب سیستم مرکز تلفن دیجیتال اقدام کنید. مرکز دیجیتال تلفن ویپ در واقع همان محل مرکزی مدیریت تماس‌ها است.

مدیریت تماس‌های ورودی از طریق بستر شبکه و پنل تحت وب انجام می‌شود. تلفن گویا، صف انتظار، دایورت کردن تماس‌ها، سیستم ضبط و گزارش‌گیری تماس‌ها از امکانات راه‌ اندازی تلفن اینترنتی به شمار می‌روند.

مدیریت بودجه راه‌اندازی تلفن اینترنتی؛ کاهش هزینه‌ها با نرم‌افزار شبیه‌ساز

مدیریت بودجه در گسترش کسب‌وکار یکی از دغدغه‌های هر بیزینسی به شمار می‌رود. در راه‌ اندازی تلفن اینترنتی می‌توان به‌جای استفاده از تلفن رومیزی یک برنامه شبیه‌ساز داشته باشید. در این صورت نیاز به وسایل فیزیکی با استفاده از برنامه شبیه‌ساز از بین می‌رود. همین‌طور به دلیل اتصال تلفن اینترنتی نیازی به داشتن تلفن نیست.

راه‌اندازی تلفن اینترنتی با نصب برنامه سافت فون روی گوشی اجرا می‌شود. برنامه‌های شبیه‌سازی مثل سافت فون امکان برقراری تماس را از طریق برنامه‌های گوشی و کامپیوتر فراهم می‌کنند؛ بنابراین هنگام استفاده از اپلیکیشن‌های تلفن فقط به یک هدفون نیاز خواهید داشت.

فراز اس‌ام‌اس؛ سریع‌ترین گام برای دریافت خدمات صفر تا صد راه‌اندازی تلفن اینترنتی

در این مقاله به بررسی همه مراحل راه‌ اندازی تلفن اینترنتی پرداختیم. این نوع تلفن یک راهکار مناسب برای مدیریت تماس‌ها و ارتباط با مشتری به شمار می‌رود. راه‌اندازی تلفن اینترنتی شامل مراحل انتخاب اپراتور، تامین اینترنت با پهنای مناسب، انتخاب شماره تلفن ۸ رقمی، خرید سخت‌افزار، انتخاب کانال برای دریافت چندین تماس و راه‌اندازی تلفن اینترنتی است.

به‌طورکلی مراحل اولیه به دلیل تشکیل زیرساخت‌های تلفن اینترنتی از اهمیت بالاتری برخوردار هستند؛ انتخاب اپراتور با چالش‌های مراحل بعد ارتباط مستقیم دارد. خدمات و امکانات اپراتورهای تلفن اینترنتی متفاوت است. البته بعضی از شرکت‌های میزبان تلفن اینترنتی خدمات باکیفیت‌تری را ارائه می‌دهند؛ بنابراین استفاده از آن‌ها سود بیشتری را برای یک بیزینس به‌همراه خواهد داشت.

فراز اس‌ام‌اس یکی از شرک‌های ارائه‌دهنده خدمات راه اندازی تلفن اینترنتی است. انتخاب پیش شماره دلخواه، شارژ رایگان برای مدت محدود و امکان برقراری همزمان تماس‌های ورودی و خروجی از مزیت‌های مهم خدمات تلفن اینترنتی فراز اس‌ام‌اس به شمار می‌روند. برای گسترش کسب‌وکار با فراز اس‌ام‌اس تماس بگیرید و بعد از حداکثر دو روز خرید تلفن اینترنتی از امکانات آن بهره‌مند شوید. برای مشاهده خدمات تلفن اینترنتی فراز اس‌ام‌اس به سایت farazsms.com مراجعه کنید.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها