کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

خرید تضمینی گندم در کشور آغاز شد


کد خبر : ۱۰۹۴۵دوشنبه، ۱۷ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹:۰۱۲۱۸۲ بازدید

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: با شروع برداشت گندم در استان‌های کرمان و سیستان بلوچستان، عملاً خرید تضمینی این محصول ...

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: با شروع برداشت گندم در استان‌های کرمان و سیستان بلوچستان، عملاً خرید تضمینی این محصول در کشور با عاملیت بانک کشاورزی آغاز شد.

علی قنبری اظهار داشت: نخستین محموله‌های گندم مربوط به سال زراعی 94‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌- 1393 در جنوب استان کرمان و سیستان و بلوچستان برداشت و تحویل مراکز خرید گندم در این مناطق شد.

وی افزود: به منظور ایجاد هماهنگی بیشتر در زمینه انجام عملیات خرید، در سال جاری خرید تضمینی گندم با عاملیت بانک کشاورزی انجام می‌شود.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران، از ایجاد، هماهنگی و آمادگی کامل مراکز خرید و شعب بانک عامل در سراسر کشور خبر داد و افزود: همه ساله خرید تضمینی گندم از اواسط فروردین در جنوب استان فارس شروع و تا آبان ماه ادامه داشت، اما امسال استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان فصل برداشت و خرید تضمینی گندم را آغاز کرده‌اند.

وی اعلام کرد: به منظور رفاه حال گندم کاران، ایجاد سامانه بانک کشاورزی برای خرید تضمینی گندم از بهمن ماه سال گذشته در دستور کار قرار گرفت و پس از 2 ماه فعالیت آزمایشی، هم اکنون سامانه خرید این بانک آماده ارائه خدمات به موقع و کارآمد به کشاورزان می‌باشد.

قنبری خاطرنشان کرد: نرخ خرید تضمینی گندم برای هر کیلوگرم گندم معمولی در سال جاری 1155 تومان و برای گندم دروم  1188 تومان تعیین و در شهریور ماه سال 93 و قبل از شروع فصل کاشت اعلام شده و مراکز خرید در سراسر کشور آمادگی کامل دارند تا تمامی گندم‌های عرضه شده کشاورزان را با نرخ تضمینی خریداری کنند.
وی اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود در سال‌جاری با توجه به بارش‌های خوب اخیر، ترویج و توسعه بخش کشاورزی و حمایت از تولیدات داخلی محصولات کشاورزی و اعلام به موقع نرخ خرید تضمینی، مقدار گندم بیشتری از کشاورزان به نسبت سال گذشته خریداری شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها