کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

توافق لوزان، ارزهای زنجانی را به ایران باز می گرداند؟


کد خبر : ۱۰۹۲۱یکشنبه، ۱۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸:۵۲۴۵۵۸ بازدید

آنطور که گفته می شود ، بیش از 2.7 میلیارد دلار از اموال بیت المال در دولت گذشته در اختیار بابك زنجانی قرار گرفته بود. بخشی از این مبلغ مربوط ...

آنطور که گفته می شود ، بیش از 2.7 میلیارد دلار از اموال بیت المال در دولت گذشته در اختیار بابك زنجانی قرار گرفته بود. بخشی از این مبلغ مربوط به پول نفت و بیش از یك میلیارد دلار آن مربوط به سپرده‌های بانك مركزی نزد یكی از شركت های زیر مجموعه وزارت نفت بوده است.

به گزارش افکارنیوز؛ گفته می شود ٧‌هزار‌ میلیارد تومان از اموال کشور در خارج ایران قابل دریافت نیست و از آنها به عنوان پول غیرقابل بازگشت یاد می شود. به گفته بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت حدود 2 میلیارد و 700 میلیون دلار در دولت قبل با امضای چند وزیر و رئیس کل بانک مرکزی به حساب بانک جعلی بابک زنجانی در تاجیکستان واریز شد و کلا از بین رفته است. 

اکنون قرار شده است تا با اجرای توافق هسته ای، تحریم ها علیه ایران به یک باره لغو شوند. اگر از بخشی از سرمایه گذاری ها و پول های زنجانی در خارج از کشور که شناسایی نشده اند، بگذریم، به نظر می آید بخشی از این پول ها که به دلیل تحریم ها بلوکه شده بودند، اکنون قابل بازگشت به ایران باشند. 

عزت الله یوسفیان ملا، عضو دائم کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و مبارزه با مفاسد اقتصادی می گوید که اگر مشخص شود پول ها کجاست قطعا بازگشت آنها به ایران میسر خواهد شد. 

وی می گوید: «مشکل اینجاست که زنجانی همکاری نمی کند و نگفته است پول های خارج شده از ایران را در کجا سرمایه گذاری کرده است.»

نمایندهٔ آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی، همچنین در مورد ۲.۷میلیارد دلار خارج شده توسط زنجانی نیز می افزاید: «جای این پول ها نیز مشخص نیست. فقط اموال داخلی بابک زنجانی مانند زمین، ملک و ... شناسایی و مصادره شده اند که ناچیز بودند.»

وی تصریح می کند: «تا به الان حتی ۱دلار یا ۱یورو ارز خارجی متعلق به بابک زنجانی شناسایی نشده است.»

همچنین جلیل جعفری، از اعضای کمیسیون انرژی می گوید: «بابک زنجانی در زمان تحریم ها در مالزی بانکی تاسیس کرد که از طریق آن نقل و انتقالات مالی را انجام می داد. این بانک تحریم و پس از آن ۲.۷میلیارد دلار پول در آنجا بلوکه شد. علت اصلی که زنجانی ادعا می کند پول وزارت نفت را پرداخت نمی کند بلوکه شدن آن است. با لغو تحریم ها قاعدتا این مسئله باید حل و فصل شود.»

نماینده مردم خلخال و کوثر می افزاید: «مسئولان نیز درحال پیگیری هستند و ما امیدواریم این مسئله محقق شود و پول های بلوکه شده زنجانی به بیت المال بازگردد.»

او اظهار می دارد: «در زمانی که ما در کمیسیون مسئول بررسی بودیم، زنجانی مدعی بود که پول ها در مالزی بلوکه شده است. روی این موضوع می توان حساب کرد چون تا پیش از آن، زنجانی از همین طریق پول ها را انتقال می داد اما پس از آن پول ها بلوکه شد. بنابراین احتمال اینکه پول ها در مالزی باشد زیاد است.»

با لغو تحریم ها، درصورت ادعای زنجانی مبنی بر وجود پول ها در مالزی و بلوکه شدن آنها، ۷هزارمیلیارد تومان قابل بازگشت به ایران خواهند بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها