کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

محدودیت ریالی وصول چک‌های دوبانک برطرف شد


کد خبر : ۱۰۹۰۲شنبه، ۱۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۴:۱۸۴۶۲۶ بازدید

بانک مرکزی محدودیت دریافت چک‌های دو بانک از سوی بانک‌های دیگر را برداشت و در مقابل وصول چک‌های بالای 100 میلیون تومان یک موسسه ...

بانک مرکزی محدودیت دریافت چک‌های دو بانک از سوی بانک‌های دیگر را برداشت و در مقابل وصول چک‌های بالای 100 میلیون تومان یک موسسه مالی و اعتباری را محدود کرد.

در اواسط بهمن ماه سال گذشته بود که بانک مرکزی با صدور بخشنامه‌ای دریافت چک‌های بالای 100 میلیون تومان سه بانک را در سایر بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری منع کرد و در حدود یک هفته بعد این محدودیت را برای بانک آینده که در آن زمان هنوز در لیست بانکهای مجاز بانک مرکزی قرار نگرفته بود به 10 میلیون تومان کاهش داد.

اما در روزهای آخر اسفندماه در سامانه چکاوک به بانکها اعلام شد که ممنوعیت دریافت چکهای بانک آینده که در اواخر سال 1393 مجوز بانک مرکزی را دریافت کرده بود به همراه محدودیت ایجاد شده برای بانک سرمایه برطرف شده و از این پس بانکها مجاز به دریافت تمامی ارقام چکهای این دو بانک خواهند بود.

همچنین بانک مرکزی در بخشنامه‌ای دیگر در سامانه چکاوک به بانک‌ها اعلام کرد که از این پس تا اطلاع ثانوی چک‌های بالای 100 میلیون تومان موسسه مالی و اعتباری توسعه از طرف سایر بانک‌ها قابل وصول نیست.

در حال حاضر در کنار چک‌های بالای 100 میلیون تومان موسسه توسعه چک‌های یکی دیگر از بانک‌های خصوصی که پیش از این همراه با بانک آینده و بانک سرمایه در رقم بالای 100 میلیون تومان محدود شد نزد بانک‌های دیگر قابل وصول نخواهد بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها