کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تقویت نسبی قیمت طلا


کد خبر : ۱۰۸۹۲شنبه، ۱۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۷:۰۱۱۹۱۰ بازدید

قیمت جهانی طلا در پایان مبادلات روز جمعه با افزایش نسبی روبرو شد که علت اصلی آن انتشار آمارهای ناامید کننده نسبت به وضعیت بازار اشتغال و کار آمریکا بوده است.

 وزارت کار آمریکا در تازه ترین گزارش خود اعلام کرده است که اقتصاد این کشور طی ماه مارس تنها 126 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده که این پایین ترین رقم در یک سال اخیر به شمار می رود. بر اساس این گزارش انتشار آمارهای مربوط به بازار اشتغال آمریکا تاثیر زیادی بر افت ارزش دلار و افزایش نسبی قیمت طلا داشته است.

برخی کارشناسان اقتصادی بر این باورند که عملکرد ناامید کننده اقتصاد آمریکا در زمینه اشتغال زایی در ماه مارس موجب خواهد شد تا فدرال رزرو تصمیم خود برای افزایش نرخ بهره را به تاخیر بیندازد.اقتصاد آمریکا پیش از مارس به طور متوالی در 12 ماه گذشته بیش از 200 هزار فرصت شغلی ایجاد کرده بود که این روند از سال 1994 میلادی بی سابقه بوده است.

قیمت طلا پس از انتشار این گزارش ابتدا با رشد 0.7 درصدی روبرو شد و به بیش از 1210 دلار رسید ولی در پایان مبادلات روز گذشته به مرز 1203 دلاری بازگشت.تحلیلگران اقتصادی موسسه آوا ترید در این باره اعلام کردند که پس از انتشار گزارش وزارت کار آمریکا، سرمایه گذاران در حال تعدیل گمانه زنی های خود در خصوص افزایش نرخ بهره آمریکا هستند.

پیش از این بسیاری از سرمایه گذاران و کارشناسان اقتصادی پیش بینی کرده بودند که فدرال رزرو در نشست ژوئن نرخ بهره را برای نخستین بار از سال 2006 میلادی افزایش خواهد داد.پس از انتشار گزارش روز گذشته وزارت کار آمریکا ارزش دلار در برابر یورو بیش از یک درصد کاهش یافت. تحلیلگران بانک ولس فارگو نیز تاکید کردند که آمارهای وزارت کار آمریکا بسیار ضعیف تر از حد انتظارات بوده است. این آمارها نشان می دهد که فدرال رزرو حداقل تا پایان امسال سیاست های پولی را به حالت عادی باز نمی گرداند.

قیمت طلا روز چهارشنبه نیز تحت تاثیر گزارش موسسه تحقیقاتی ای دی پی مبنی بر افت فرصت های شغلی ایجاد شده در بخش خصوصی آمریکا نیز با افزایش 2 درصدی روبرو شده بود که این بالاترین افزایش قیمت طلا در دو ماه گذشته به شمار می رود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها