کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سقوط قیمت دلار شدت گرفت


کد خبر : ۱۰۸۵۹۳پنجشنبه، ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵:۵۸۱۳۷۷۸۱ بازدید

به نظر می‌رسد که دلار فرمان ریزشی دریافت کرده است. چون بسیاری از افزایشی‌های بازار معتقد بودند که دلار با وجود ورود به کانال ...
سقوط قیمت دلار شدت گرفتسقوط قیمت دلار شدت گرفت

قیمت دلار امروز ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ در بازار آزاد با قیمت ۴۹ هزار و ۳۰۰ تومان معامله شد که نسبت به روز گذشته کاهش ۵۰۰ تومانی را ثبت کرده است.

به نظر می‌رسد که دلار فرمان ریزشی دریافت کرده است. چون بسیاری از افزایشی‌های بازار معتقد بودند که دلار با وجود ورود به کانال ۴۹ هزار تومان چندان‌ در این کانال‌ نمی‌ماند و به سرعت به بالا ۵۰ هزار تومان باز می‌گردد.

اما روند بازار از روز گذشته خلاف اعتقاد آنان را ثابت کرد. دلار از روز گذشته وارد کانال ۴۹ هزار تومان شده و امروز خود را به کف این کانال رسانده‌ و در حال ورود به سطح 48 هزار تومان است.

نکته مهم این است که اگر دلار بتواند ظرف چند روز آینده در همین محدوده بماند، می‌توان امید داشت که قیمت دلار به قیمت های پایین تر هم کشیده شود.

از طرف دیگر آنچه سیگنال کاهشی دیگری به بازار ارسال کرد این بود که در نشست شورای حکام هیچ قطعنامه‌ای علیه ایران صادر نشده است. البته بیانیه پایانی این نشست درباره ایران تند بود و این شورا به نقد ایران پرداخت و در بیانیه پایانی خود نوشت: ما هیچ تغییر اساسی در رفتار ایران ندیده‌ایم. ایران در زمان گزارش به تشدید برنامه هسته‌ای خود ورای هرگونه توجیه غیرنظامی ادامه داده و هیچ عزمی از خود برای اجرای تعهدات خود ذیل بیانیه مشترکی که در ماه مارس بر سر آن توافق شد، نشان نداده است. گزارش مدیرکل نشان می‌دهد که ایران به مسیر تشدید چشم‌گیر برنامه هسته‌ای خود ادامه داده است.

علی‌رغم ادبیات تند اروپا علیه ایران، هنوز پرونده برجام برای ایران باز است و بسیاری امید به توافق هسته‌ای دارند، حتی توافق «کم در برابر کم».

کاهش قیمت‌ دلار ادامه دارد؟

از امروز تا شنبه ۲۰ خرداد ماه بازار ارز تعطل است و تنها کانال‌های تلگرامی قیمت دلار فردایی را اعلام می‌کنند. قیمت دلار فردایی هم فعلا در کانال‌ها کاهشی است و دو پله‌ تا ورود به کانال ۴۸ هزار تومان فاصله دارد.

برخی از کارشناسان اقتصادی‌ منتظر ریزش بیشتر قیمت دلار هستند. آنها معتقد بودند اگر دلار نتواند خود را در محدوده بالا ۵۰ هزار تومان حفظ کند، ریزش بيشتر قیمت در راه است و راه برای کاهش قیمت بیشتر باز می‌شود.

البته به گفته این گروه، این ریزش موقتی است و ادامه آن به تغییر سیاسی بزرگی مانند توافق برجام نیاز دارد واگرنه قیمت‌ها به روال قبل بر می‌گردد. بررسی اخبار سیاسی هم نشان می‌دهد که هنوز جای امیدواری برای توافق وجود دارد و ممکن است این خبر مثبت ظرف روزهای آینده به بازار برسد و دلار را ارزانتر کند. اما اگر بازار سیگنال اصلی را دریافت نکند، باید منتظر برگشت قیمت دلار بود./ تجارت نیوز



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها