کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ماراتن قیمت های عجیب در تجهیزات ورزشی


کد خبر : ۱۰۸۴۹۱سه شنبه، ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۱:۳۸۳۲۸۸ بازدید

اگر قصد ورزش دارید و آماده می‌شوید تا پا در گود این میدان، چه در محیط خانه و چه باشگاه بگذارید یک حساب سرانگشتی قیمت‌ها شما را برای شروع ...
ماراتن قیمت های عجیب در تجهیزات ورزشیماراتن قیمت های عجیب در تجهیزات ورزشی

اگر قصد ورزش دارید و آماده می‌شوید تا پا در گود این میدان، چه در محیط خانه و چه باشگاه بگذارید یک حساب سرانگشتی قیمت‌ها شما را برای شروع کار مجاب می‌کند تا تأمل بیشتری به خرج دهید، اما زیاد هم نگران قیمت‌ها نباشید، ورزش و بدنسازی با هزینه‌های بسیار کم هم امکان‌پذیر است. با توجه به اهداف، رشته ورزشی و انتظاری که از ورزش کردن دارید هزینه‌های ورزش از کم تا بسیار زیاد متغیر است.

اگر والیبالیست و فوتبالیست هستید، درنظر گرفتن قیمت لباس و کفش و اگر بدنسازی کار می‌کنید و دغدغه شما وارد شدن به میادین ملی و بین‌المللی است پا از یک لباس و کفش باید فراتر بگذارید و به قیمت‌های باشگاه، تهیه تجهیزات در خانه و مکمل‌های متنوع و... فکر کنید. اگر شناگر هستید یا علاقه به رشته‌های آبی دارید یا ترجیح می‌دهید اوقاتی از زندگی‌تان را به حرفه کوهنوردی اختصاص دهید و طبیعت را با زندگی خود گره بزنید تهیه تجهیزات و امکانات ضروری این ورزش گرانقیمت را از یاد نبرید. هزینه تمام شده یک ورزش خارج از تناسب اندام و حس رضایت؛ تضمینی برای سلامت فردی است که حرفه‌ای بودن تا صدها میلیون تومان هم برای ورزشکار آب می‌خورد. موضوعی که این روزها بسیاری از علاقه‌مندان به ورزش را جذب ورزش در خانه با هزینه کمتر کرده است.

معین ناصری یکی از فروشندگان تجهیزات ورزشی باشگاهی است که قیمت تجهیزات ورزشی را گران می‌داند و می‌گوید: این روزها ورزش کردن به صورت حرفه‌ای بسیار هزینه‌بر است. البته برخی رشته‌های ورزشی هم هستند که هزینه کمتری برای ورزشکار می‌تراشد، اما رفتن به باشگاه و خرید تجهیزات لازم، بنا به نوع رشته و تنوع محصول و کاربرد آن، همگی از جمله هزینه‌هایی است که یک ورزشکار باید در نظر بگیرد که گاهی یک ورزش خانگی مانند بدنسازی با وسایل کم مثل طناب و کش‌های متنوع، قیمت مناسبی برای خریدار دارد اما اگر ورزشکار به‌طور حرفه‌ای به این ورزش فکر کند قطعاً هزینه خیلی زیادی باید پرداخت کند.

او فروش لوازم ورزشی را از جمله شغل‌هایی می‌داند که سود زیادی در آن است و می‌افزاید: بخش عمده‌ای از تجهیزات ورزشی از چین وارد می‌شود و در صورتی که تعداد سفارش‌های محصولات در ارقام بالای یکهزار عدد باشد شرکت تولیدکننده چینی تخفیف قابل توجهی را برای خریدار در نظر می‌گیرد که این اقدام باعث می‌شود خریدار در زمان فروش محصول سود بسیار خوبی به‌دست آورد چرا که قیمت تمام شده محصول گاهی تا 30 درصد کاهش دارد و حال فروشنده آن جنس را به چندین برابر قیمت تمام شده به فروش می‌رساند.

این فروشنده تجهیزات ورزشی عنوان می‌کند: دستگاه‌ها و تجهیزات باشگاهی مشتریان خاص خودش را دارد که عمدتاً هم صاحبان باشگاه‌ها هستند، البته برخی برای خرید دستگاه‌های خانگی هم مراجعه می‌کنند، اما به دلیل قیمت بالای دستگاه‌ها هر کسی قادر به خرید آن نیست.

او به قیمت برخی اقلام و تجهیزات ورزشی اشاره کرده و عنوان می‌کند: قیمت این محصولات بنا به نوع دستگاه، مدل و اینکه ساخت کدام کشور است متفاوت است اما درکل، قیمت برخی محصولات از جمله تردمیل بین 25 میلیون تا 800 میلیون تومان متغیر است که مدل آبی آن گران‌ترین قیمت را دارد. همچنین قیمت دوچرخه نیز از 5 میلیون تا 60 میلیون تومان متغیر است. دستگاه بدنسازی همه‌کاره خانگی نیز از 180 میلیون تومان تا 400 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

ناصری حاشیه سود محصولات ورزشی را بالای 40 درصد می‌داند و بیان می‌کند: از کتانی ورزشی گرفته تا تمام محصولات و تجهیزات دارای سود بالایی است. خیلی‌ها علاقه به ورود به بازار فروش این محصولات را دارند.

اما امیر کیانی دیگر فروشنده تجهیزات و لباس ورزش کوهنوردی نظر متفاوتی دارد؛ به عقیده او فروش لباس ورزشی سود چندانی را عاید فروشنده نمی‌کند و می‌گوید: حاشیه سود محصولات ورزشی برای فروشنده از محل لوازم و تجهیزات ورزشی است تا لباس ورزشی. برای من فروشنده فروش لباس ورزشی چه ایرانی و چه خارجی سود چندانی ندارد، اما تجهیزات، سود نسبتاً خوبی دارد. به طور مثال یک کفش کوهنوردی فرانسوی قیمتی بالغ بر7تا 12 میلیون تومان دارد و حال برای وارد کردن این محصول با توجه به هزینه‌های گمرک و محاسبه سودی حدود 20 الی 35 درصد این رقم در بازار به فروش می‌رسد. همچنین تجهیزاتی همچون کوله‌پشتی از 600 هزارتومان تا 9 میلیون تومان بنا به مدل و نوع جنس و برند بودن متفاوت است که این وسایل و دیگر وسایل جانبی‌ دارای سود نسبتاً خوبی است.

 علیرضا نعمتی یکی از ورزشکارانی است که در دو رشته اسکی و شنا به صورت حرفه‌ای کار می‌کند و تهیه وسایل را در این رشته‌ها بسیار گران می‌داند و می‌گوید: فعالیت در برخی رشته‌ها همیشه گران بوده است و تهیه وسایل آن از ملزوماتی است که هر چقدر در رشته‌ای حرفه‌ای می‌شوید طبیعتاً وسایل مجهزتر و با کیفیت بهتری را مورد استفاده قرار می‌دهید. ضمن اینکه بسیاری از این وسایل از خارج وارد می‌شود و طبیعی است که قیمت تمام شده برای فروشنده تا به دست من خریدار برسد گران تمام می‌شود و البته خریدار سود خوبی به‌دست می‌آورد. به طور مثال برای تهیه لوازم و تجهیزات اسکی مبلغی بین 100 تا 150 میلیون تومان باید هزینه کنید و این خارج از هزینه مربی و پیست و... است.در خصوص رشته شنا، قیمت تجهیزات کمی متعادل‌تر است، می‌توان گفت از مبتدی تا حرفه‌ای با قیمت مناسب‌تری می‌توانند وسایل را تهیه کنند اما چیزی که در مورد تمام وسایل ورزشی در همه رشته‌ها مشترک است نرخ بازار است که ثبات چندانی ندارد.

مریم نظری هم شهروندی است که بعد از شیوع بیماری کرونا محیط خانه را به جای باشگاه انتخاب کرده است و قیمت وسایل ورزشی را گران می‌داند و می‌گوید: مدت 3 سال قبل که شیوع بیماری کرونا همه‌گیر نبود به باشگاه بدنسازی می‌رفتم اما با گسترش این بیماری ترجیح دادم با خریدن وسایل ورزشی در خانه به ورزش ادامه بدهم. برای همین تعدادی وسایل سبک بدنسازی را خریداری کردم و در کنار وسایلی چون تردمیل و دوچرخه ثابت از آنها استفاده می‌کنم. زمان بیشتری را بدون محدودیت می‌توانم به ورزش اختصاص بدهم.

او قیمت تجهیزات ورزشی سنگین را گران می‌داند و می‌افزاید: قیمت‌ها خیلی گران است و اگر بخواهید یک تردمیل معمولی و مدل پایین خریداری کنید حداقل باید 25 میلیون پرداخت کنید و سایر تجهیزات بماند و در کنار آن اگر به باشگاه بخواهید بروید قطعاً باید مبلغی را هم که به‌طور ماهانه بنا به مکان، منطقه و زمانی که در طول هفته استفاده می‌کنید به خریدتان اضافه کنید که جمعاً مبلغ زیادی خواهد شد و به طور طبیعی این امکان برای همه با شرایط اقتصادی و میزان درآمدشان امکان‌پذیر نیست. برای همین خیلی‌ها ترجیح می‌دهند با وسایل ابتدایی و ساده‌تر که هزینه کمتری دارد برای سلامتی خود قدم بردارند. کما اینکه خریدن همین وسایل سبک و ساده هم اگر بخواهید باکیفیت و تنوع خریداری کنید مبلغ چندان کمی نیست اما برای فردی که ازهزینه‌های باشگاه رفتن یا استفاده از دستگاه‌های مجهز فاکتور می‌گیرد، قطعاً به صرفه‌تر و بهتر است. ضمن اینکه بعد از شیوع بیماری کرونا، فرهنگ ورزش در خانه بسیار پررنگ‌تر از قبل شده است و حتی بسیاری از افراد از برنامه‌های ورزشی تلویزیونی به جای مربی استفاده می‌کنند که هم به صرفه‌تر خواهد بود و هم برای کسانی که محدودیت زمانی و مالی دارند کاملاً گزینه مناسب و خوبی است.

یاسر خزری رئیس کمیته طناب‌زنی استان تهران هم معتقد است، تجهیزات برخی رشته‌های ورزشی بسیارگران است. او می‌گوید: برای افرادی که بخواهند به صورت حرفه‌ای در یک رشته کار کنند طبیعی است که صرف وقت و هزینه لازمه حرفه‌ای شدن است. اما در کنار تجهیزات گرانقیمت خیلی از وسایل هم هستند که نه تنها هزینه زیادی نمی‌خواهد بلکه محدودیت مکانی هم ندارد. از جمله استفاده از طناب یا کش‌های متنوع برای بدنسازی که هم در باشگاه و هم در خانه و محیط بیرون از خانه مورد استفاده هستند و در زمان شیوع بیماری کرونا هم که بسیاری از باشگاه‌ها تعطیل شد علاقه‌مندان به ورزش و ورزشکاران از این وسایل در خانه استفاده کردند. بنابراین هر فردی که به ورزش و سلامت بدن علاقه دارد می‌تواند با هزینه کم و صرف وقت بدون محدودیت زمانی، از این تجهیزات در دسترس و ارزان بهره بگیرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها