کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سازمان حمایت باید با گرانفروشی مکث موتور برخورد کند


کد خبر : ۱۰۸۴۷۸دوشنبه، ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۶:۳۷۹۵۱۸ بازدید

برخی کاربران خواستار پیگیری درباره علت افزایش عجیب و ناگهانی خودرو کلوت اتوماتیک تولیدی شرکت مکث‌ موتور شده‌اند.
سازمان حمایت باید با گرانفروشی مکث موتور برخورد کندسازمان حمایت باید با گرانفروشی مکث موتور برخورد کند

فارس‌: شرکت مکث موتور در اقدامی غیرمنتظره و برخلاف روال گذشته، قیمت خودروی کلوت اتومات را ۶۵۰ میلیون تومان افزایش داده است.

کاربران همچنین عنوان کرده‌اند که در این میان بیشترین ضرر شامل حواله‌دارانی می‌شود که در سال ۱۴۰۱ در پیش‌فروش این خودرو شرکت کرده‌ و حدود ۶۰ درصد قیمت خودرو را به حساب شرکت مکث موتور پرداخت کرده‌اند.

بنابراین شرکت مکث موتور با نادیده گرفتن وجه پرداختی ۶۰ درصد قیمت خودرو در سال گذشته، مدعی است که حواله داران باید به قیمت روز خودرو (۵۰ درصد افزایش قیمت کلوت اتومات) مابقی مبلغ را تسویه کنند.

براین اساس امضا کنندگان این پویش از مسئولان خواسته‌اند ضمن بررسی دلیل این افزایش قیمت نجومی کلوت اتومات، اقدامی در جهت جلوگیری از تضییع حقوق حواله‌داران و همچنین تخلفات شرکت موبوطه انجام دهند. 

* شورای رقابت: بازار خودروهای تجاری هنوز انحصاری نیست

فارس موضوع را از سپهر دادجوی توکلی، مدیر مرکز روابط عمومی شورای رقابت، پیگیری کرد، وی در این‌باره گفت: شورای رقابت در حوزه خودروهای تجاری به دلیل اینکه بازار را تا این لحظه انحصاری تشخیص نداده‌، هیچگونه مصوبه‌ای ابلاغ نکرده است. 

مدیر مرکز روابط عمومی شورای رقابت اظهار داشت: در حقیقت شورای رقابت براساس مصوبه 543 تنها بازار خودروهای سواری تولید داخل و مونتاژی‌ها را انحصاری تشخیص داده است و قیمت‌گذاری این خودروها را انجام داد که مصوبه قیمت خودروهای تولید داخل‌ اواخر فروردین امسال و مصوبه خودروهای مونتاژی، اواسط اردیبهشت امسال برای اولین بار تصویب شد.

* سازمان حمایت یا تعزیرات به افزایش بیش‌از حد قیمت خودروهای تجاری ورود کنند

وی در پاسخ به این سوال که برای مقابله با افزایش غیرمنطقی قیمت این نوع خودروها (نظیر کلوت اتومات) چه اقدامی می‌توان انجام داد؟ گفت: از آنجا که  شورای رقابت بازار خودروهای تجاری را انحصاری نمی‌داند، بنابراین در مورد افزایش قیمت خودروهایی مانند کلوت اتومات یا خودروهایی از این قبیل که جزء خودروهای تجاری است باید نهادهای متولی مبارزه با گران‌فروشی از جمله سازمان حمایت یا تعزیرات حکومتی باید ورود کنند. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها