کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پس فردا، 2 میلیارد دلار ارز آزاد می‌شود


کد خبر : ۱۰۸۴۱۵شنبه، ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۳:۱۱۹۴۰۹ بازدید

یک عضو اتاق بازرگانی ایران از آزادسازی دو میلیارد دلار ارز جدید از محل پول‌های بلوکه شده ایران برای خرید کالای اساسی در دوشنبه پیش رو ...
پس فردا، 2 میلیارد دلار ارز آزاد می‌شودپس فردا، 2 میلیارد دلار ارز آزاد می‌شود

علی شریعتی، عضو اتاق بازرگانی در صفحه شخصی خود در توییتر اظهار کرده که در دوشنبه پیش رو، از محل پول‌های بلوکه شده ایران، دو میلیارد دلار ارز جدید برای خرید کالای اساسی تخصیص داده می‌شود.

این عضو اتاق بازرگانی تاکید کرده که این پول‌ها ارتباطی به منابع مالی ایران در کره جنوبی ندارد و از محل آزادسازی پول‌های ایران در دیگر نقاط تزریق خواهد شد.

شریعتی درباره صحبت‌های اخیر رئیس کل بانک مرکزی درباره استفاده از منابع پولی ایران در صندوق بین المللی پول نیز گفته که این منابع ماهیت کمک بلاعوض دارد و منابع بلوکه شده نیست و باید در حوزه فقرزدایی و توسعه پایدار مصرف شود.

این در حالیست که پیش‌تر اکوایران در گزارشی از آزادسازی منابع مالی ایران در کره جنوبی خبر داده بود. 

بر این اساس، سئول و واشنگتن در تلاش برای بهبود روابط اقتصادی و دیپلماتیک خود با تهران، در حال مذاکره درباره راه‌هایی برای آزادسازی ۷ میلیارد دلار متعلق به ایران هستند که در این کشور آسیایی نگهداری می‌شود. روز دوشنبه، منابع دیپلماتیک و دولتی سئول گفتند که مقامات دولت کره و آمریکا مشغول گفتگو برای آزادسازی منابع مالی بلوکه‌شده ایران هستند.

به گفته افراد مطلع، در صورت آزادسازی پول‌ها، این منابع تحت شرایط سختگیرانه‌ای قرار خواهد گرفت و ایران می‌تواند از آن فقط برای مقاصد عمومی، مانند پرداخت عوارض سازمان ملل و خرید واکسن کرونا استفاده کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها