کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آمریکا بزرگترین سرمایه‌گذار نهایی در اروپا است


کد خبر : ۱۰۸۴۰۷جمعه، ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱:۵۷۲۰۹۸ بازدید

بر اساس داده‌های یورواستات ارزش کل موقعیت‌های سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در یازده کشور عضو اتحادیه ارودپا در سال 2021 برای ...
آمریکا بزرگترین سرمایه‌گذار نهایی در اروپا استآمریکا بزرگترین سرمایه‌گذار نهایی در اروپا است

بر اساس داده‌های یورواستات ارزش کل موقعیت‌های سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در یازده کشور عضو اتحادیه ارودپا در سال 2021 برای کشور‌‌هایی که به عنوان اقتصاد‌های سرمایه‌گذار نهایی عمل می‌کنند برابر با ۳۰۵۲ میلیارد یورو بوده است.

سرمایه‌گذاران نهایی، اقتصادهایی هستند که در نهایت کنترل سرمایه‌گذاری در موقعیت‌های سرمایه‌گذاری مستقیم را در کشورهای مقصد در اختیار دارند. 

برای مثال شرکتی آمریکایی که نقش سرمایه‌گذار اصلی در یک موقعیت سرمایه‌گذاری مستقیم را بر عهده می‌گیرد مالک نهایی چندین شرکت است که به صورت بی‌واسطه در آن موقعیت سرمایه‌گذاری کردند. در نتیجه برای مشخص کردن سرمایه‌گذار نهایی باید زنجیره مالکان شرکت‌ها درنظر گرفته شود.  

بر اساس داده‌های یورو استات، آمریکا در سال ۲۰۲۱ میلادی با تثبیت جایگاه خود با ۴۰۵ میلیارد یورو بزرگترین اقتصاد سرمایه گذار اصلی در اتحادیه اروپا بود و کنترل سرمایه‌گذاری بر ۱۳.۳ درصد ارزش کل موقعیت‌های سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در یازده‌ کشور مذبور را بر عهده داشت. 

پس از آمریکا، آلمان با ۳۳۰ میلیارد یورو، ۱۰.۸ درصد، فرانسه با ۳۱۵ میلیارد یورو ۱۰.۳ درصد، بریتانیا با ۲۷۴ میلیارد یورو ۹ درصد و سوئیس با ۱۷۸ میلیارد یورو ۵.۸ درصد موقعیت‌های سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در آن یازده کشور را در اختیار داشتند.

لوکزامبورگ، بزرگ‌ترین اقتصاد سرمایه‌گذار بی‌واسطه

ارزش کل موقعیت‌های سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در همان یازده کشور عضو اتحادیه ارودپا در سال ۲۰۲۱ برای کشور‌‌هایی که به عنوان اقتصاد‌های سرمایه‌گذار نهایی عمل می‌کنند برابر با ۳۰۵۱ میلیارد یورو بوده است. 

لوکزامبورگ با ۵۰۴ میلیارد یورو بزرگترین اقتصاد سرمایه گذار بی‌واسطه در موقعیت‌های سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی آن یازده کشور بود و کنترل ۱۶.۵ درصد این سرمایه‌گذاری‌ها را بر عهده داشت. پس از آن هلند با ۴۴۶ میلیارد دلار ۱۴.۶ درصد، آلمان با ۲۷۵ میلیارد دلار ۹ درصد، بریتانیا با ۲۶۴ میلیارد دلار ۸.۷ درصد و فرانسه با ۱۹۶ میلیارد دلار ۶.۴ درصد این سرمایه‌گذاری‌ها را انجام دادند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها