کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تورم در آلمان در روندی نزولی به 6.1 درصد رسید


کد خبر : ۱۰۸۳۸۷پنجشنبه، ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹:۰۸۲۷۸۰ بازدید

به دلیل کاهش قیمت بنزین و به جریان افتادن بلیط 49 یورویی قطار سراسری در آلمان، نرخ تورم در ماه مه به میزان قابل توجهی کاهش یافت. این نرخ به ...
تورم در آلمان در روندی نزولی به 6.1 درصد رسیدتورم در آلمان در روندی نزولی به 6.1 درصد رسید

به دلیل کاهش قیمت بنزین و به جریان افتادن بلیط 49 یورویی قطار سراسری در آلمان، نرخ تورم در ماه مه به میزان قابل توجهی کاهش یافت. این نرخ به ۶.۱ درصد رسید که کمترین میزان از مارس ۲۰۲۲ است.

منحنی رشد قیمت‌ها برای مصرف‌کنندگان آلمانی در ماه مه ملایم‌تر از سابق شده است. 

بر اساس برآورد اولیه اداره آمار فدرال، انتظار می‌رود کالاها و خدمات به طور متوسط ​​۶.۱ درصد بیشتر از ماه مشابه سال گذشته قیمت داشته باشند. نرخ تورم سالانه در مارس ۲۰۲۲ کمتر از ۵.۹درصد بود.

بنابراین نرخ تورم برای سومین ماه متوالی کاهشی باقی مانده است. در ماه آوریل این نرخ همچنان ۷.۲درصد بود هرچند اقتصاددانان انتظار کاهش نرخ به سطح ۶.۵درصد را داشتند. در ماه مارس سال جاری، نرخ تورم برای اولین بار از ماه اوت ۲۰۲۲ بدین سو به زیر  ۸درصد رسید.

رشد  قیمت انرژی نیز به طور قابل توجهی تعدیل شده است. گرانی‌ها ماه‌ها است که بر دوش مصرف‌کنندگان سنگینی می‌کند که منجر به کاهش قدرت خرید آن‌ها می‌شود.

با وجود شدیدترین افزایش دستمزدها در۱۵ سال گذشته، درآمد واقعی  شهروندان در سه ماهه اول حدود ۲.۳ درصد کاهش یافت. اگرچه مواد غذایی و انرژی در آلمان در ماه مه به طور قابل توجهی گران‌تر از یک سال قبل باقی ماندند، اما روند افزایشی قیمت‌ها رو به کندی بوده و قیمت‌ها حتی از ماه آوریل تا مه یک دهم درصد کاهش را نشان می‌دهند.

بلیط ماهانه ۴۹ یورویی حمل و نقل عمومی برای سراسر آلمان که در ابتدای ماه مه به جریان افتاد نیز تورم را کاهش داد. این امر باعث کاهش هزینه‌های حمل و نقل برای بیش از ده میلیون خریدار بلیط جدید می‌شود.

با این حال اقتصاددانان انتظار ندارند که تورم بالا به سرعت مهار شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها