کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

زمان واریز سود سهام عدالت مشخص شد


کد خبر : ۱۰۸۳۷۷چهارشنبه، ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۱:۳۲۸۱۷۸۹ بازدید

رئیس سازمان بورس امروز در مصاحبه‌ای جدید زمان پرداخت سود سهام عدالت را به مشمولان...
زمان واریز سود سهام عدالت مشخص شدزمان واریز سود سهام عدالت مشخص شد

رئیس سازمان بورس امروز در مصاحبه‌ای جدید زمان پرداخت سود سهام عدالت را به مشمولان اعلام کرد. سود سهام عدالت چه زمانی به حساب این افراد واریز خواهد شد؟

تجارت نیوز نوشت : رییس سازمان بورس امروز در مصاحبه‌ای درباره زمان پرداخت سود سهام عدالت اظهار نظر کرد.

به گفته رئیس سازمان بورس سود سهام عدالت پس از برگزاری مجمع شرکت‌های پذیرنده واریز خواهد شد.

رئیس سازمان بورس گفت پس از برگزاری مجامع شرکت‌های پذیرنده، سود سهام عدالت در کوتاه‌ترین زمان ممکن پرداخت می‌شود. عشقی اعلام کرد که قرار است این مجامع تا آخر تیرماه برگزار شود.


زمان واریز سود سهام عدالت تغییر کرد

سید محمدرضا میرتاج‌الدینی تاکید کرد که الزام شرکت‌های بورسی به واریز سود نقدی سهام طی مدت چهار ماه باعث پرداخت به موقع سود سهام عدالت می‌شود که این اتفاق به نفع مردم است.


سید محمدرضا میرتاج‌الدینی به الزام سازمان بورس به شرکت‌ها برای واریز سود سهام عدالت مجامع حداکثر تا چهار ماه اشاره کرد ‌و افزود: اقدام سازمان بورس در الزام شرکت‌های بورسی برای اصلاح اساسنامه‌ قابل تحسین است؛ زیرا در این صورت شرکت‌های بورسی ملزم می‌شوند تا حداکثر چهار ماه سود مجامع را واریز کنند که این اتفاق به نفع مردم خواهد بود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بخشی از مردم از طریق بورس امرار معاش می‌کنند، واریز به هنگام سود مجامع برای سهامداران مفید بوده و همچنین باعث ترغیب مردم برای سرمایه‌گذاری در بورس می‌شود.
میرتاج‌الدینی همچنین گفت: فایده دیگر این اقدام آن است که سود سهامداران عدالت زودتر پرداخت می‌شود و این موضوع دیگر به پایان سال موکول نمی‌شود.

 

حداکثر زمان واریز سود نقدی شرکت‌های بورسی

این نماینده مجلس با بیان اینکه در بسیاری از کشورهای دنیا سود مجامع کمتر از یک ماه پرداخت می‌شود، گفت: وقتی سود مجامع به موقع پرداخت شود دیگر پول در حساب شرکت‌ها باقی نمی‌ماند و ارزش پول سهامداران به میزان تورم نصف نمی‌شود؛ این اقدام رویکردی است که در نهایت به نفع مردم تمام خواهد شد.


لازم به ذکر است که سازمان بورس در روزهای پایانی فروردین ماه در ابلاغیه‌ای اعلام کرد: با اصلاح اساسنامه ناشران ثبت شده نزد سازمان بورس، حداکثر زمان واریز سود نقدی شرکت‌های بورسی پس از تصمیم مجمع عمومی به چهار ماه کاهش یافت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها