کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

جدول جدید حق سنوات در سال 94


کد خبر : ۱۰۸۳۴یکشنبه، ۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵:۵۳۲۰۴۱۷ بازدید

افزایش های جدید پایه سنواتی از فروردین ماه سال جاری برای 20 گروه شغلی اعمال و ماهیانه 30 تا 46800 تومان به حقوق مشمولان قانون کار از این محل افزوده می شود.

یکی از بندهای جدید حقوق و دستمزد کارگران و مشمولان قانون کار در سال جاری افزایش پایه های سنواتی است که از سوی شورای عالی کار به دو برابر افزایش یافته است؛ بنابراین میزان سنوات روزانه هر کارگر از ابتدای فروردین ماه امسال دستکم به ۱۰۰۰ تومان در اولین گروه حقوقی افزایش یافته است.

این افزایش ها مربوط به تمامی گروه های شغلی است و از ۱۰۰۰ تومان در پایین ترین پایه حقوقی شروع و تا ۱۵۶۰ تومان در بالاترین گروه شغلی خواهد رسید؛ بنابراین هر مشمول قانون کار بنا به گروه شغلی و جایگاهی که در بازار کار دارد از پایه سنواتی برخوردار خواهد شد.

پایه سنواتی یک کارگر پایه اول حقوقی و به عبارتی تازه وارد به بازار کار در سال گذشته روزانه ۵۰۰ تومان بوده که ماهیانه از این طریق ۱۵ هزارتومان به حقوق وی افزوده می شد. شورای عالی کار تصمیم گرفت این میزان در سال جاری روزانه به ۱۰۰۰ تومان و ماهیانه به ۳۰ هزارتومان افزایش یابد.

این میزان افزایش برای گروه ۵ حقوقی روزانه ۱۰۸۰ تومان و ماهیانه ۳۲ هزار و ۴۰۰ تومان خواهد بود و گروه ۱۰ حقوقی نیز امسال برای هر روز کار ۱۱۸۰ تومان سنوات و ماهیانه نیز از این محل ۳۵ هزار و ۴۰۰ تومان دریافتی خواهد داشت.

همچنین سنوات روزانه برای گروه ۱۵ حقوقی در سال جاری روزانه ۱۳۶۰ تومان و ماهیانه ۴۰۸۰۰ تومان است و گروه ۲۰ شغلی نیز در بالاترین مرتبه بازار کار روزانه ۱۵۶۰ تومان سنوات و ماهیانه ۴۶ هزار و ۸۰۰ تومان دریافت می کند.

طبق قوانین موجود، سنوات از ابتدای سال جاری به همه کارگران دارای قرارداد دائم و موقت مشمول قانون کار که دارای یکسال سابقه کار شده و یا یک سال از دریافت آخرین پایه (سنوات) آنان در همان کارگاه گذشته باشد، اعم از اینکه حق سنوات یا مزایای پایان کار خود را تسویه حساب کرده باشند یا خیر، تعلق خواهد گرفت.

جدول افزایش پایه سنوات روزانه ۲۰ گروه شغلی در سال ۹۴

(ارقام به ریال)

نرخ پایه روزانه گروه شغلی نرخ پایه روزانه گروه شغلی
۱۲۰۰۰ ۱۱ ۱۰۰۰۰ ۱
۱۲۴۰۰ ۱۲ ۱۰۲۰۰ ۲
۱۲۸۰۰ ۱۳ ۱۰۴۰۰ ۳
۱۳۲۰۰ ۱۴ ۱۰۶۰۰ ۴
۱۳۶۰۰ ۱۵ ۱۰۸۰۰ ۵
۱۴۰۰۰ ۱۶ ۱۱۰۰۰ ۶
۱۴۴۰۰ ۱۷ ۱۱۲۰۰ ۷
۱۴۸۰۰ ۱۸ ۱۱۴۰۰ ۸
۱۵۲۰۰ ۱۹ ۱۱۶۰۰ ۹
۱۵۶۰۰ ۲۰ ۱۱۸۰۰ ۱۰

 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها