کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تحریم 50 ساله ایران در پارلمان اوکراین رای آورد


کد خبر : ۱۰۸۳۰۰سه شنبه، ۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۸:۵۱۸۱۵۹ بازدید

در پی حملات روز‌های گذشته روسیه به کی‌یف با پهپاد‌، ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهوری اوکراین از پارلمان خواست با پیش نویس قطعنامه‌ای درباره تحریم‌ ...
تحریم 50 ساله ایران در پارلمان اوکراین رای آوردتحریم 50 ساله ایران در پارلمان اوکراین رای آورد

پارلمان اوکراین به طرح تحریم ایران به مدت «50 سال» رای مثبت داد.

 در پی حملات روز‌های گذشته روسیه به کی‌یف با پهپاد‌، ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهوری اوکراین از پارلمان خواست با پیش نویس قطعنامه‌ای درباره تحریم‌ها علیه ایران موافقت کند.

این لایحه که توسط شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین پیشنهاد شده بود دیروز با ۳۲۸ رای مثبت به تصویب رسید. این لایحه با ابلاغ زلنسکی اجرایی خواهد شود. 

به گفته رسانه های اوکراینی در پیش‌نویس این لایحه پیشنهاد شده است ممنوعیت همه جانبه‌ای در خصوص فعالیت‌های تجاری با ایران از جمله سرمایه گذاری‌، انتقال فناوری و حمل‌ و نقل هوایی صورت بگیرد. همچنین در این پیش‌نویس آمده است توقف ترانزیت محصولات ایرانی از طریق خاک اوکراین و ممنوعیت خروج دارایی‌های ایران در اوکراین در دستور کار قرار بگیرد.

علاوه بر این، پیشنهاد شده هرگونه انتقال مالی از جمله پرداخت الکترونیکی (به ویژه حواله، تسویه و پرداخت نقدی) از سوی ایران متوقف شود و پرداخت‌های بین‌الملل برای ایران در بانک‌های دولتی اوکراین ممنوع شود.

کابینه اوکراین در تاریخ ۲۵ آوریل تصمیم گرفت پیشنهاداتی را در مورد اعمال تحریم‌ها علیه ایران به شورای امنیت ملی و دفاع ارائه کنند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها