کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

توافق بر سر افزایش سقف بدهی‌ دولت آمریکا


کد خبر : ۱۰۸۲۱۷یکشنبه، ۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳:۲۲۲۱۶۵ بازدید

کاخ‌ سفید می‌گوید جو بایدن، رئیس جمهوری و کوین مک‌کارتی، رئیس جمهوری‌ خواه مجلس نمایندگان کنگره آمریکا برای جلوگیری از قطع بودجه دولت ...
توافق بر سر افزایش سقف بدهی‌ دولت آمریکا توافق بر سر افزایش سقف بدهی‌ دولت آمریکا

کاخ‌سفید می‌گوید جو بایدن، رئیس جمهوری و کوین مک‌کارتی، رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان کنگره آمریکا برای جلوگیری از قطع بودجه دولت از طریق افزایش سقف بدهی، به توافق اصولی رسیده‌اند.

اگر چه این توافق باید در جزییات مدون به تصویب کنگره آمریکا برسد اما مذاکرات بر سر این موضوع با توجه به نزدیک بودن سرموعد پرداخت بدهی‌های دولت آمریکا - ۵ ژوئن - نگرانی از به نتیجه نرسیدن گفتگوها میان کاخ‌سفید تحت کنترل دموکرات‌ها و مجلس نمایندگان که اکثریت آن در دست جمهوری‌خواهان است را بالا برده بود.

دولت آمریکا از آنجا که توان تامین کامل مخارج خود را ندارد و منابعی چون اخذ مالیات نمی‌تواند بودجه کافی برای دولت ایجاد کند، باید کسری بودجه خود را از طریق قرض گرفتن تامین کند.

سقف بدهی محدودیتی است که کنگره بر مخارج کشور اعمال می‌کند. این سقف میزان پولی که دولت می‌تواند استقراض کند را تعیین می‌کند.

جو بایدن بعد از اعلام رسیدن به توافق اصولی با رهبر جمهوری‌خواهان گفته که توافق به دست آمده از نظر او «مصالحه» بوده است اما از طرف مقابل، کوین مک‌کارتی توافق اصولی به دست آمده را «دستاوردی تاریخی برای کاهش مخارج دولت» ارزیابی کرده است.

خزانه‌داری آمریکا پیش‌تر هشدار داده بود که در صورت به توافق نرسیدن جو بایدن با جمهوری‌خواهان پیش از ۵ ژوئن، دولت آمریکا از پرداخت تعهدات مالی خود ناتوان خواهد شد. اتفاقی که علاوه بر اقتصاد آمریکا، بازار جهانی را هم می‌توانست ملتهب کند.

جمهوری‌خواهان برای موافقت کردن با درخواست کاخ‌سفید برای افزایش سقف بدهی دولت، از جو بایدن خواسته بودند در بخش‌هایی چون آموزش و خدمات تامین اجتماعی بودجه دولت کم شود.

سقف استقراض دولت آمریکا هم اکنون ۳۱.۴ تریلیون دلار است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها