کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دستوری که اجرا نشد؛ دلار آزاد ماند !


کد خبر : ۱۰۸۱۶پنجشنبه، ۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹:۲۷۶۶۲۴ بازدید

درحالی بانک مرکزی در ماه های پایانی سال 93 دستورالعمل مقررات ناظر بر عملیات ارزی صرافی‌ها را منتشر و تاکید کرد از این پس نرخ ارز توسط کانون ....

درحالی بانک مرکزی در ماه های پایانی سال 93 دستورالعمل مقررات ناظر بر عملیات ارزی صرافی‌ها را منتشر و تاکید کرد از این پس نرخ ارز توسط کانون صراف‌ها اعلام خواهد شد ولی از آن تاریخ تا کنون نرخی از این کانون بیرون نیامده است.

29 دی 93 بود که بانک مرکزی دستورالعمل مقررات ناظر بر عملیات ارزی صرافی‌ها را منتشر کرد، طبق آنچه در این دستورالعمل آمده تعیین نرخ ارز از این پس به‌عهده کانون صرافان ارزی خواهد بود.

هرچند که با گذشت چند ماه از ابلاغ این دستورالعمل نرخ ارزی از کانون صرافان بیرون نیامد و کماکان عملیات دلالی در منوچهری و بازار سبزه‌میدان نرخ را تعیین می‌کند، البته رئیس کل بانک مرکزی و معاون ارزی وی قبلاً در این‌باره گفته بودند که خرید و فروش ارز و تعیین نرخ در بازار آزاد جرم محسوب می‌شود و کانون صرافان تنها مرجع اعلام نرخ ارز خواهد بود.

البته دستورالعمل مقررات ناظر بر عملیات ارزی صرافی ها تنها به اعلام نرخ ارز توسط کانون صرافان ختم نمی شد ولی شاید مهمترین بند آن همین مورد باشد ولی کانون صرافان بعد از گذشت ماه ها از ابلاغ این دستور با همان توجیه که هنوز زیرساخت های این طرح آماده نشده است از اعلام نرخ ارز امتناع می کند.

این درحالی است که کامیاب معاون ارزی بانک مرکزی قبلاً در پاسخ به خبرنگار تسنیم مبنی براینکه اعلام نرخ توسط کانون صراف‌ها چند ماه زمان می برد؟ گفته بود: که این طرح به ماه نخواهد رسید و نهایت ظرف چند روز یا چند هفته زیرساخت های لازم نهایی می شود.

البته عدم اعلام نرخ ارز از سوی کانون صرافان دال بر عدم اجرای دستورالعمل جدید بانک مرکزی و یا عدم اثرگذاری آن در بازار نیست چراکه طبق اذعان فعالان بازار آزاد ارز و دلال ها دیگر نرخ ارز کاغذی و از روز قبل تعیین نمی شود و رسماً‌ کاغذنویسان کاسبی شان کساد شده و دیگر به بازار ارز نمی آیند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها