کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قطر: اتفاقات بدتری برای اروپا در راه است


کد خبر : ۱۰۸۱۳۵جمعه، ۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۴:۰۰۳۳۸۲۸ بازدید

مقام‌های قطری در جریان مجمع اقتصادی قطر، نسبت به کمبود انرژی در آینده به ویژه برای اروپا و چشم‌انداز دستیابی به اهداف انتشار صفر ...
قطر: اتفاقات بدتری برای اروپا در راه استقطر: اتفاقات بدتری برای اروپا در راه است

مقام‌های قطری در جریان مجمع اقتصادی قطر، نسبت به کمبود انرژی در آینده به ویژه برای اروپا و چشم‌انداز دستیابی به اهداف انتشار صفر خالص کربن تا سال ۲۰۵۰ ابراز نگرانی کردند.

کارشناسان همچنین نسبت به «شوک‌های انرژی» آینده در بازار جهانی و افزایش قیمت نفت هشدار دادند.

نخست‌وزیر قطر در یک سخنرانی به نقش کشورش در بازار جهانی انرژی اشاره کرد.

مقامات قطری نگرانی خود را نسبت به تأمین انرژی در آینده، به ویژه برای اروپا، ابراز کرده‌اند، زیرا جنگ روسیه در اوکراین تأثیر قابل توجهی بر بازارهای جهانی انرژی گذاشته است و اروپا را با کمبود گاز طبیعی مواجه کرده و قیمت سوخت‌های فسیلی را افزایش داده است.

در حالی که اروپا همچنان با کمبود نفت و گاز دست و پنجه نرم می‌کند وب‌سایت انگلیسی زبان دوحه نیوز در ۲۳ مه گزارش داد، سعد الکعبی، وزیر انرژی قطر، هشدار داده است که «اتفاقات بدتری هنوز برای اروپا در راه است».

وزیر انرژی قطر در سخنانی در مجمع اقتصادی قطر که از ۲۳ تا ۲۵ مه در این کشور حاشیه خلیج فارس برگزار شد، گفت: «تنها چیزی که امسال بشریت و اروپا را نجات داد، زمستان گرم و کاهش رشد اقتصادی در سراسر جهان بود».

دوحه نیوز گفت که کعبی که همچنین مدیرعامل شرکت دولتی قطر انرژی است، خاطرنشان کرد که سیاست‌های گذار انرژی دولت‌ها در سراسر جهان، سرمایه‌گذاری در سوخت‌های فسیلی را متوقف می‌کند و منجر به کمبود گاز طبیعی در دهه آینده، به ‌ویژه در اروپا می‌شود.

وب‌سایت پان‌عرب الجزیره قطر بر اظهارات این وزیر تأکید کرد که گفته بود: «اروپا ممکن است در میان هشدارها درباره کاهش تولید با بحران انرژی مواجه شود.»

تلویزیون العربی مستقر در قطر در گزارش خود اعلام کرد که «هم عربستان سعودی و هم قطر نسبت به بحران انرژی در آینده با توجه به نادیده گرفتن روسیه به عنوان یک تولید کننده انرژی هشدار می‌دهند».

عامر الشباکی صاحب‌نظر انرژی گفته است که «در صورتی که سرمایه‌گذاری‌ها در بخش نفت مانند گذشته باقی بماند»، دنیا با «شوک‌های انرژی مختلفی» برخورد خواهد کرد. او انتظار دارد قیمت هر بشکه نفت از ۲۰۰ دلار تجاوز کند.

به گزارش خبرگزاری رسمی قطر، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست‌وزیر قطر در سخنرانی جلسه افتتاحیه سومین دوره این مجمع، نقش پیشرو کشورش را به عنوان «یک شریک قابل اعتماد بین‌المللی، منبع انرژی و مقصد برای سرمایه‌گذاری و گردشگری» ستود.

او گفت که قطر مشتاق تأمین انرژی و ثبات بازار جهانی با توجه بحران‌های بین‌المللی است.

مجمع اقتصادی قطر که توسط بلومبرگ سازماندهی شده است، میزبان رهبران و نوآوران جهانی است تا راه حل‌هایی را برای چالش‌های کلیدی پیش روی بازار انرژی، مورد بحث و بررسی قرار دهند.

تردیدها

به گزارش دوحه نیوز، در یک میزگرد در این مجمع اکبر الباکر، مدیر ارشد اجرایی هواپیمایی قطر نیز در مورد هدف دستیابی به انتشار صفر خالص کربن تا سال ۲۰۵۰ ابراز تردید کرد.

او گفت که دستیابی به آلایندگی صفر کار آسانی نیست و دهه‌ها طول می‌کشد تا ایمنی آن در عمل تضمین شود.

این وب‌سایت افزود که این مقام به مشکلات بالقوه فناوری جایگزین هیدروژن و انتشار بخار در ارتفاعات بالا اشاره کرد و در مورد تأثیر محدودیت‌های عرضه بر صنعت حمل و نقل هوایی صحبت کرد و به رقبا توصیه کرد که بر دوام‌پذیری انرژی تمرکز کنند.

شبکه تلویزیونی العربی همچنین به اظهارات وزیر انرژی عربستان سعودی اشاره کرد که «امکان‌پذیر بودن ترویج سوخت پاک را کم‌اهمیت جلوه داد».

قطر در چشم انداز ملی ۲۰۳۰ خود قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ میزان ۲۰ درصد برق را از منابع انرژی تجدیدپذیر تولید کند. قطر همچنین قصد داشت جام جهانی ۲۰۲۲ را که میزبان آن بود کربن‌خنثی برگزار کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها