کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

هیوندای ولستر انتخابی مناسب در محدوده 120 میلیون تومان


کد خبر : ۱۰۸۱۱سه شنبه، ۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۴:۲۰۲۳۱۱۰ بازدید

تا به امروز هیوندای به اندازه‌ کافی توانایی و پتانسیل خود را با ارائه محصولاتی که نسل به نسل بهتر می‌شوند اثبات کرده است تا محصولات آن به ...
هیوندای ولستر انتخابی مناسب در محدوده 120 میلیون تومانهیوندای ولستر انتخابی مناسب در محدوده 120 میلیون تومان

تا به امروز هیوندای به اندازه‌ کافی توانایی و پتانسیل خود را با ارائه محصولاتی که نسل به نسل بهتر می‌شوند اثبات کرده است تا محصولات آن به راحتی به فروش برسند و حتی طرفدارانی نیز در سراسر دنیا پیدا کرده است، زمانی که یک خودروساز به چنین جایگاهی برسد و اعتماد مشتریانش را جلب کند قادر به معرفی محصولاتی با طراحی اغراق‌آمیز و متفاوت نیز خواهد بود، از این رو در سال 2011 هیوندای به دنبال خلأ ناشی از خروج مدل کوپه، ولوستر را معرفی کرد که مستقیماً قشر جوان و از طرفی کوپه‌های اسپرت میان قیمت را نشانه رفته بود، اخیراً این خودرو توسط آسان‌موتور به ایران آمده تا در دل جوانان جایی باز کند، ازاین‌رو در یکی از روزهای زمستانی اما آفتابی اهواز به سراغ این تازه وارد  سنت‌شکن رفتیم تا ببینیم چه قابلیت‌هایی در چنته دارد.


طراحی ظاهری

هرچه‌قدر هم که بگوییم طرح‌های اغواگرایانه و متفاوت با چاشنی خطوط منحنی و البته به سبک آسیای شرقی خیلی زود از مُد افتاده و عادی می‌شوند، اما فعلاً به لطف کم‌تعداد بودن ولوستر تا مدتی می‌توانید از تازگی و تک بودن آن در خیابان‌ها لذت ببرید و با هربار دیدن آن از زوایای مختلف حس رضایت را تجربه کنید. ولوستر در همه جهات بدنه حرف‌هایی برای گفتن دارد، از چهره با چراغ‌هایی برجسته و نافذ گرفته تا نمای نامتقارن طرفین و بخش انتهایی پُف کرده! اما چشمگیرترین آن‌ها وجود دو درب در سمت راست و یک درب بزرگتر برای راننده در سمت چپ خودرو است، حال آن‌که دستگیره درب عقب سمت راست با زیرکی در منتهی علیه بالا جاسازی شده تا دورنمایی از کوپه‌های دو در به ولوستر ببخشد. نمای جلویی خودرو با جلوپنجره‌ای آشنا از خانواده هیوندای و چراغ‌هایی با لبه خالی در زیر خود و مه‌شکن‌های بزرگ چهره قابل قبولی از ولوستر به تصویر کشیده‌است همچنین دو بخش هود مانند بر روی کاپوت قرار گرفته که حال و هوای اسپرت خودرو را دوچندان کرده و فقط جنبه تزئینی دارند. ستون‌های A و B با رنگ مشکی پیانویی خود در نمای شیشه‌های جلو و طرفین جذب شده به طوری که خط سقف به همراه ستون خوابیده C، بخشی حلقه مانند را به دور بالاتنه ولوستر تشکیل داده‌اند. جزئیات ظاهری بدنه به قدری زیاد بوده که طراحان از ایجاد خط شخصیت عمیق صرف نظر کرده‌ و فقط یک فرورفتگی بالای رکاب ایجاد کرده‌اند. رینگ‌های پنج پره 17 اینچی دارای خطوطی همرنگ با بدنه هر خودرو هستند که زیبا از کار در آمده است و یقیناً از نزدیک تحسین هر رهگذر ریزبین را برمی‌انگیزند. گلگیرهای متورم مانند سپر عقب با بخش بزرگ تیره خود و اگزوز دوقلو در وسط تأکیدی بر اسپرت بودن خودرو دارند، در این قسمت شیشه کوچک عقب، فرورفتگی‌های امتداد چراغ‌ها و شب‌نماهای عمودی قرار گرفته بر روی لبه گلگیرها از دیگر نکات قابل توجه ولوستر هستند، اما نمایان بودن محل جوش و اتصال خطوط شکسته بالای درها در محل زوایا و عدم پوشاندن آن‌ها یکی از ظریف‌کاری‌هایی است که سازنده از آن غافل شده و این مورد حتی در نسل فعلی و قبلی سوناتا نیز نمایان است (انتهای در عقب) که وجهه جالبی ندارد.

 

فضای داخلی

همانند بیرون خودرو، داخل کابین ولوستر زیبا و در بخش عقب اندکی متفاوت است، با ورود به کابین نخستین چیزی که جلب توجه می‌کند منتهی شدن همه خطوط به دکمه استارت است که درست در بالای اهرم دنده و وسط داشبورد قرار گرفته است، به نظر می‌رسد هیوندای سعی کرده در این خودرو تا حد ممکن کیفیت مونتاژ قطعات داخلی را بالا ببرد تا خاطره‌ای خوش از این خودرو در ذهن مالکان آن باقی بگذارد، همچنین به مقوله ارگونومی توجه کافی شده است و با قرار گرفتن در صندلی راننده کنترل‌پنل داشبورد با وجود قرینه بودن به راحتی در دسترس ما بود، همین‌طور اهرم‌های کنترل نور و برف‌پاک‌کن دو طرف فرمان در بهترین جای ممکن قرار گرفته‌اند. بخش نشان‌دهنده‌ها متشکل از دو دایره کرومی و دو صفحه نمایش است که نام ولوستر در زمینه‌ای آلومینیومی در بالای آن‌ها جلب توجه می‌کند. صندلی‌های جلو با ساختاری مناسب خودروهای سرعتی به خوبی سرنشین را در بر می‌گیرند و نام خودرو بر روی جنس چرمی آن‌ها خودنمایی می‌کند، چرم به‌کار رفته در صندلی‌ها و رودری‌های نمونه مورد آزمایش به رنگ قرمز بود که به هیجان کابین می‌افزود. برای ورود به ردیف عقب یک نکته وجود دارد، اگر دارای قد و جثه‌ای بزرگتر از حد متوسط هستید بهتر است که انتهای کابین را امتحان نکنید چرا که قطعاً در فضای کوچک عقب اذیت خواهید شد به این دلیل که فضای میان صندلی‌ها کم بوده و به واسطه طراحی خاص درب چهارم خودرو (صندوق) و شیشه دوقسمتی سقف که به همراه درب باز می‌شود سرتان به این قسمت برخورد خواهد کرد. البته وجود جالیوانی در میانه نشیمنگاه ردیف عقب عملاً این قسمت را برای نشستن دو نفر مناسب کرده هرچند که بیشتر از آن نیز جا ندارد. دستگیره درهای جلو از داخل به شکلی نو و از جنس آلومینیوم و هماهنگ با دستگیره‌های اطراف دنده هستند که به نوبه خود به جذابیت کابین کمک کرده‌اند.

 

سواری

با شروع رانندگی ولوستر را خودرویی آماده به فرامین راننده خواهید یافت و می‌توان گفت با توجه به قوای محرکه 4سیلندر 1.6 لیتری، حساسیت پیشرانه و شتاب آن به پدال گاز تاحدی قابل قبول است، بیشترین توان آن 138 اسب‌بخار در 6300 دور در دقیقه است که توسط جعبه دنده 6سرعته خودکار اکوشیفت مجهز به دو کلاچ به محور جلو منتقل می‌شود، اما در مجموع برای یک کوپه اسپرت شرایط می‌توانست به مراتب بهتر از این‌ها باشد، زیرا برای مانورهایی فراتر از حد معمول دیگر جوابگوی شما نخواهد بود که این موضوع با ارائه مدل توربو در بازارهای خارجی اندکی رفع شده است، اما با توجه به حضور جنسیس کوپه در سبد محصولات این سازنده رعایت چنین فاصله‌ای میان این دوخودرو منطقی به نظر می‌رسد از طرفی به دلیل اینکه ولوستر باید به مصاف دو دسته از رقیبان برود، وجود یک پیشرانه نیرومندتر برتری آن را تضمین می‌کرد. (منظور از دو دسته دو کلاس هاچ‌بک و کوپه است زیرا ولوستر در جایگاهی میان این دو قرار دارد و برای مثال در ایران باید پابه‌پای سراتوکوپ‌ و آلفارومئوجولیتا خیز بردارد). میانگین پنج بار آزمایش شتاب صفرتا100 ولوستر 11.2 ثانیه (بهترین عدد ثبت شده 10.68ثانیه) بود که نزدیک به عدد اعلام شده از سوی هیوندای (10.7) بود. با رسیدن به سرعت 100کیلومتر در ساعت اقدام به ترمزگیری کامل کردیم و ظرف مدت 4.1 ثانیه خودرو به حالت سکون رسید. به لطف وجود سیستم‌های کنترل الکترونیکی پایداری و کشش می‌توان با اطمینان خاطر با سرعتی بالغ بر 80کیلومتردر ساعت وارد پیچ شد و به‌راحتی از آن گذر کرد. هندلینگ ولوستر خوب ارزیابی می‌شود و با وجود فرمان الکتریکی رانندگی با آن راحت است البته سیستم تعلیق خشک جزو خصوصیات ذاتی چنین رده‌ای از خودروهاست. مصرف سوخت آن در جاده  6.5 و در شهر 8.4 لیتر در 100 کیلومتر برای نمونه مورد آزمایش با جعبه دنده خودکار است.

 

تجهیزات و امکانات رفاهی

به گزارش ماهنامه نسل برتر، ذکر این نکته که ولوستر موفق به کسب 5ستاره ایمنی از EuroNCAP شده است کافی است تا از دیدن فهرست تجهیزات ایمنی آن هیجان زده نشوید، فهرستی که شامل 6کیسه‌های هوای ایمنی به همراه سیستم تشخیص وجود سرنشین(OCS)، سیستم‌های ABS، EBD، TCS(کنترل الکترونیکی کشش)، ESP(کنترل پایداری الکترونیکی)، VSM(مدیریت پایداری خودرو)، پشت‌سری‌های فعال، نمایشگر فشار باد لاستیک‌ها و.. می‌شود. همچنین در بخش تجهیزات رفاهی سانروف، درگاه اتصال ipod، AUX و USB، خروجی برق 12ولت، صفحه نمایش لمسی 7اینچی، سیستم صوتی با 6 بلندگو، صندلی‌های برقی چند جهته و تاشو عقب، کنترل سیستم صوتی، بلوتوث و کروزکنترل بر روی فرمان، سنسورهای باران، نور و پارک و دوربین دید عقب برخی از امکانات این بخش هستند.

 

ولوستر در ایران

اکنون با ورود ولوستر به بازار و متنوع‌تر شدن این رده باید دید تا چه حد توانایی مقابله با دیگر رقبا را دارد، حال آنکه فاکتور مصرف مناسب و ایمنی بالا درکنار ظاهری جذاب و متفاوت امتیازات مثبت این مدل از هیوندای هستند که به واسطه اعتبار این برند در ایران می‌توانند فروش خوبی را برای این خودرو رقم بزنند، ولوستر خودرویی جوان‌پسند است که اگر نسخه توربو آن به جای نمونه فعلی وارد کشور می‌شد حرف‌های بیشتری برای گفتن داشت، اکنون آلفارومئوجولیتا و می‌تو و کیاسراتوکوپ اصلی‌ترین رقیبان آن هستند و خودروهایی نظیر مینی‌ماینر، مینی‌کوپرS و فولکس‌واگن بیتل با قیمت بالای خود از ولوستر فاصله می‌گیرند. در پایان از آقای احسان فاتح جهت در اختیار قرار دادن خودرو خود و آقای سینا فتاحی جهت همراهی در این آزمایش صمیمانه قدردانی می‌کنیم.
 

تعداد سیلندرها

4 سیلندر خطی

حجم پیشرانه

1591

تعداد سوپاپ در هر سیلندر

4

حداکثر قدرت (hp/rpm)

6300/138

حداکثر گشتاور(nm/rpm)

4850/167

وزن (Kg)

1221

حداکثر سرعت (Km/h)

195

نوع جعبه دنده

 6 سرعته خودکار دو کلاچه (DCT)  

وضعیت انتقال قدرت

دیفرانسیل جلو

حجم مخزن سوخت (L)

50

حجم محفظه بار (L)

320

  شتاب صفر تا 100 استاندارد (S)  

10.7

طولxعرضxارتفاع (mm)

4220 x 1790 x1392

ابعاد لاستیک

R17 45/215

فاصله بین محورها (mm)

2650

حدود قیمت (میلیون تومان)

120

 


A: رینگ‌های همرنگ با بدنه

B: خروجی دوقلو اگزوز در وسط سپر

C: چراغ‌های روشنایی در روز جذب شده در کاسه چراغ

D: جاسازی دوربین دید عقب و دستگیره درب زیر نشان هیوندای

E: فضای کوچک ردیف عقب مرسوم در کوپه‌ها



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها