کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای طلا امروز سه شنبه در بازارهای جهانی


کد خبر : ۱۰۸۰۲۲سه شنبه، ۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۸:۵۳۵۷۲۳ بازدید

اظهارنظرهای مثبت از سوی قانون‌گذاران دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا در مورد رسیدن به یک قرارداد درباره سقف بدهی تقاضا برای طلا ...
بهای طلا امروز سه شنبه در بازارهای جهانیبهای طلا امروز سه شنبه در بازارهای جهانی

تمرکز دوباره بازار بر مذاکرات سقف بدهی آمریکا باعث کاهش قیمت طلا امروز سه‌شنبه شد.

 اظهارنظرهای مثبت ازسوی قانون‌گذاران دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا درمورد رسیدن به یک قرارداد درباره سقف بدهی تقاضا برای طلا به‌عنوان یک پشتوانه ایمن را محدود کرده‌است. کوین مک‌کارتی سخن‌گوی مجلس نمایندگان آمریکا گفت احتمال رسیدن به قرارداد بالاست.

 قیمت هر اونس طلا امروز با 0.49 درصد کاهش به 1962 دلار و 28 سنت رسید.

قیمت سایر فلزات گران‌بها هم پایین آمده‌است. در میان فلزات صنعتی، قیمت مس در روز دوشنبه اندکی افزایش داشت اما نزدیک به پایین‌ترین رقم طی 7 ماه گذشته معامله می‌شود که نتیجه‌ بی‌ثباتی درمورد سقف بدهی آمریکا و ترس از رکود اقتصاد دنیاست.

 بالا رفتن ارزش دلار هم بر قیمت فلزات گران‌بها ازجمله طلا تأثیر گذاشته است. احتمال ادامه روند افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا ارزش دلار را بالا برده و خرید طلا برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر کرده‌است.

 درحالی‌که تاجران انتظار توقف افزایش نرخ بهره در ماه ژوئن را دارند، بسیاری از مقامات فدرال رزرو از عدم کاهش نرخ بهره در سال جاری میلادی خبر داده‌اند.

 بالا رفتن نرخ بهره به ضرر سرمایه‌های غیر سوددهی مثل طلاست، چون هزینه نگه‌داری آنها را بالا برده و تمایل برای خرید را پایین می‌آورد.

قیمت نقره امروز با 0.63 دصد کاهش به 23 دلار و 71 سنت رسید و پلاتین با 0.04 درصد افزایش 1070 دلار و 98 سنت معامله می‌شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها