کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نفت کمتر از 55 دلار، طلا 1181 دلاری شد


کد خبر : ۱۰۷۹۷دوشنبه، ۳ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۹:۲۴۲۲۲۵ بازدید

قیمت جهانی نفت در معاملات امروز دوشنبه به کمتر از 55 دلار رسید و هر اونس طلا با تغییر اندک در برابر 1181 دلار معامله شد.

پس از آنکه عربستان اعلام کرد که بازار قیمت ها را تعیین می کند و ریاض به صورت یکجانبه  برای حمایت از قیمت ها تولید خود را کاهش نخواهد داد، قیمت نفت امروز حدود یک درصد کاهش یافت. قیمت طلا هم تحت تاثیر موضع محتاطانه فدرال رزرو و افت ارزش دلار رشد قبلی خود را حفظ کرد و در نزدیکی بالاترین رقم 2 هفته اخیر معامله شد.

از زمانی که قیمت نفت در ژوئن 2014 شروع به افت کرده، بسیاری از تحلیلگران انتظار دارند که بزرگترین تولید کننده عضو اوپک در نهایت همچون گذشته به منظور حمایت از قیمت ها تصمیم به کاهش تولید خود بگیرد.

با این حال، ریاض تاکنون ترجیح داده تولید خود را ثابت نگاه دارد تا از سهم خود در مقابل تولید کنندگان غیر عضو اوپک نظیر آمریکا و روسیه دفاع کند. تولید نفت آمریکا در سایه افزایش تولید نفت به شیوه شیل، به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 82 سنت کاهش نسبت به جلسه قبلی، به 54 دلار و 50 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا نیز با 81 سنت کاهش به 45 دلار و 76 سنت رسید.

فلز زرد  با اندکی تغییر به 1181 دلار و 71 سنت رسید. قیمت طلا روز جمعه همزمان با افت ارزش دلار، به 1187 دلار و 80 سنت رسید که بالاترین رقم از 6 مارس بود.

ارزش دلار از چهارشنبه گذشته یعنی زمانی که فدرال رزرو موضعی محتاطانه در مورد سلامت روند ترمیم اقتصاد آمریکا اتخاذ کرد، تحت فشار بوده استاس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا اعلام کرد، حجم دارایی روز جمعه 0.72 درصد کاهش یافته و به 744.40 تن رسیده که پایین ترین رقم از اواخر ژانویه تاکنون بوده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها