رضایت مسافران هتل یکی از نکاتی است که افراد قبل از رزرو هتل مد نظر خود آن را چک میکنند. آنها برای سفر، هتلی را انتخاب خواهند نمود که بتوانند در آن آسایش و آرامش را تجربه نمایند. به همین دلیل مدیران هتل باید برای ایجاد چنین محیطی اقدام نمایند. این موارد و این نکات در انتها سبب میشود تا هتل شما به عنوان هتلی با خدمات عالی شناخته شود. در این متن همه آنچه که سبب افزایش رضایتمندی مسافران در هتل میشود را بررسی خواهیم کرد. این موضوع هم به رزرو کنندگان هتل و هم به مدیران هتل برای رسیدن به مقصد نهایی مد نظر خود، کمک خواهد کرد. همچنین در انتهای این متن به نحوه رزرو هتل هایی دارای این نمونه ویژگیها خواهیم پرداخت.
نکات کلیدی برای افزایش رضایت مسافران در هتلها بسیار زیاد است. باید عنوان کرد که رضایت مسافران هتل، گاهی آسان و گاهی بسیار سخت به دست خواهد آمد. در این مسیر شما باید تمام تلاش خود را به کار بگیرید. از مهمترین این نکات میتوانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
- نحوه برخورد مدیران، کارمندان، کارکنان هتل در حین ورود و خروج، دریافت خدمات و ...
- نحوه نظافت صحیح لابی هتل، اتاقها، سرویسهای بهداشتی و ...
- قرار دادن اطلاعاتی به صورت بنر در لابی هتل مربوط به مکانهای دیدنی و ...
- وجود خدمات متنوع در هتل که نیاز هر مسافری میباشد.
- وجود قسمتهای مختلف در یک هتل با توجه به نیاز مسافرین
- جدید و مدرن بودن تاسیسات و لوازم هتل
- محل قرار گیری با دسترسی بالا برای هتلها
نه تنها این موارد، بلکه هزاران مورد دیگر میتواند به کمک شما بیایند تا رضایت مسافران هتل را دریافت کنید.
پاسخگویی به سوالات مسافرین قبل و بعد از رزرو هتل
یکی از نکات مهمی که رضایت مسافران هتل را در انتها دربر خواهد داشت، نحوه صحیح پاسخگویی به آنها است. اگر به هتلی بروید که تمامی خدمات آن زبانزد باشد، اما در حین ورود کسی به شما خوش آمد نگوید و با گرمی از شما استقبال نکند، قطعا بار دیگر به هتل فوق مراجعه نخواهید کرد. این موضوع میتواند در حین رزرو و یا در حین پذیرش هتل انجام گیرد. شما باید به عنوان فردی که خدمات ارائه میکند، با صبوری به کلیه سوالات نقش بسته در ذهن مسافر، پاسخ دهید. این مورد میتواند صمیمیت را در بین شما و مسافرین افزایش دهد. همچنین مسافر خاطره ای عالی در کنار شما خواهد داشت. پاسخ دهی صحیح میتواند نیاز مسافر را نیز برطرف کند. در نتیجه نحوه پاسخگویی صحیح به افزایش رضایت مسافران هتل کمک خواهد کرد.
اقامت در هتلهایی با رضایتمندی مسافران در هتل
نظافت صحیح برای افزایش رضایت مسافران هتل
یکی از دیگر مواردی که رضایت مسافران هتل را در انتها برای شما به ارمغان میآورد، ایجاد فضایی به دور از آلودگی خواهد بود. نظافت و تمیزی اتاقها، راهرو، لابی، سرویسهای بهداشتی داخل اتاقها و سرویسهای عمومی، رستوران، کافی شاپ و ... میتواند رضایت مشتریان را جلب کند. این مورد نیازمند کارکنان توانایی است که خدمات متنوعی را در هر ساعتی از روز به مسافرین ارائه میدهند. استفاده از بهترین مواد شوینده، انجام خدمات نظافتی در زمان تعیین شده به دفعات بسیار و ... میتواند در رضایت مسافرین هتل در زمینه تمیزی و نظافت، به شما کمک نماید.
قرار دادن بنر مکانهای دینی شهر در هتل برای جلب رضایتمندی مسافران در هتل
رضایتمندی مسافران در هتل در ابتدا کار سختی به نظر میاید. باید عنوان کنیم که شما تنها با رعایت چند نکته بین المللی میتوانید هم رضایت مسافرین داخلی و هم خارجی را جلب کنید. یکی از این موارد آن است که بنرهای حاوی اطلاعات مهم را در گوشههای مختلف هتل نسب کنید. میتوانید حتی از بروشورهای اطلاعاتی نیز استفاده نمایید. مکانهای دیدنی، تاریخچه شهر و ... را نیز میتوانید به این روش به اطلاع مسافرین برسانید. در این حالت آنها با دیدن مکانهای دیدنی، موزهها و ... که شما به آنها معرفی نموده اید، از شما راضی خواهند بود. با این شرایط افزایش رضایت مسافران هتل، سبب افزایش انرژی شما برای ادامه کار خواهد شد.
بهترین هتلها را رزرو نمایید
داشتن خدمات متنوع و سرویسهای مورد نیاز برای مسافرین
اگر مدیری توانا باشید میتوانید برای افزایش رضایت مسافران هتل، از روشهای مختلفی استفاده نمایید. افزایش خدماتی که یک مسافر به آنها نیاز خواهد داشت، در این زمینه میتواند به شما کمک کند. مسافرانی که به شهر شما و یا کشور شما سفر میکند، اطلاعاتی در خصوص مغازهها، صرافی، مرکز کپی و پرینت و ... نخواهد داشت. شما در این حالت میتوانید با افزایش قسمتهای مختلف هتل، برای خدمات رسانی بهتر اقدام کنید. بدین منظور برخی از هتلهای قسمتهای مانند لاندری، اتاق بازی کودک، آرایشگاه، گیم نت، استخر، سونا، جکوزی، صرافی، مرکز خرید، سالن ماساژ و ... را به قسمتهای هتل خود اضافه میکنند.
کامل بودن قسمتهای مختلف هتل برای جلب رضایت مسافران هتل
رضایت مسافران هتل، زمانی رخ خواهد داد که در زمان اقامتشان، هیچ کسری را احساس نکنند. تصور کنید مسافری به رستوران هتل شما مراجعه میکند و درخواست غذای ایرانی دارد. این موضوع در حالی است که رستوران شما فقط غذاهای فرنگی تهیه میکند. در نتیجه مسافرین برای خرید غذا باید به رستورانی دیگر مراجعه کنند. به همین منظور سعی کنید تمامیقسمتهای هتل را مجهز کنید. این مورد میتواند مسافرین را از رفتن به رستورانها، کافهها و ... خارج از هتل شما بی نیاز نماید. همچنین به دلیل عدم اتلاف وقت مسافران از شما رضایت خاطر خواهند داشت. در زمان رزرو هتل از طریق سایتهای اینترنتی نیز بهتر است ابتدا اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید و سپس برای رزرو هتل اقدام کنید. در این حالت در زمان اقامت، آسوده خاطر خواهید بود.
نظافت در هتل، مولفه ای برای افزایش رضایت مسافران هتل
جدید بودن تاسیسات لازم در هتل
جدید بودن، مدرن بودن و کامل بودن تاسیسات داخلی هتلها میتواند سبب ایجاد و افزایش میزان رضایت مسافران هتل گردد. این موضوع از خرابیهای احتمالی پیش آمده در سرویسهای بهداشتی، حمام، داخل اتاق و ... جلوگیری خواهد کرد. جدید و با کیفیت بودن این نمونه تاسیسات میتواند از جابه جاییهای بی هنگام اتاق مسافران جلوگیری نماید. در نتیجه افراد دارای اقامت، از تجهیزات بدون خرابی و بدون دغدغه استفاده میکنند. همچنین وجود سیستمهای گرمایشی برای زمستان، سیستم سرمایشی برای تابستان یکی از تجهیزات لازم برای هر هتل میباشد. سیستم تهویه هوا، محلی برای کشیدن سیگار و ... میتواند از مواردی باشد که رضایت مسافران هتل را به ارمغان خواهد آورد.
محل قرارگیری هتل برای رزرو هتل
برای رزرو هتل در صورت امکان، محل قرارگیری هتل را بررسی کنید. این موضوع برای بسیاری از مسافران مهم میباشد. کیفیت رفت و آمد، میزان دسترسی بالا به مجتمعهای خدماتی، رفاهی و ... میتواند افزایش رضایتمندی مسافران در هتل را افزایش دهد.
رزرو هتل به صورت اینترنتی
برای رزرو بهترین هتلها در دنیا چگونه اقدام کنیم؟
امروزه رزرو هتل به صورت اینترنتی یکی از راهکارهایی است که میتواند سرعت در رزرو هتل را افزایش دهد. در این حالت کافی است شرکت خدماتی و رزرو عالی را از میان شرکتهای دیگر انتخاب نمایید. سپس کشور، شهر و مقصد نهایی خود را تعیین کنید. قطعا بهترین نمونه هتلها که رضایت مسافران را به همراه داشته است، انتخاب خواهید نمود.