کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نصب سنگین ترین سکوی نفت و گاز کشور


کد خبر : ۱۰۷۸۷۵جمعه، ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۷:۰۴۳۷۳۷ بازدید

اسدلله ابویسانی در نشست حاشیه ای بیست و هفتمین نمایشگاه نفت با اشاره به اینکه...
نصب سنگین ترین سکوی نفت و گاز کشور نصب سنگین ترین سکوی نفت و گاز کشور

اسدلله ابویسانی در نشست حاشیه ای بیست و هفتمین نمایشگاه نفت با اشاره به اینکه مجموعه صدرا با سابقه بیش از ۵۵ سال فعالیت، در حوزه صنعت پروژه های متعددی را اجرا کرده است، افزود: صدرا در سه حوزه اصلی فعالیت دارد که شامل کشتی سازی و تعمیرات انواع شناورها و کشتی ها، فعالیت فراساحل نفت و گاز و اقدامات زیربنایی در حوزه دریا است.

به گزارش ایلنا ، وی با اشاره به اینکه صدرا در ساخت سکوهای ۱۲ فاز پارس جنوبی حضور داشته، ادامه‌داد: این سکوها اکنون تکمیل و تحویل کارفرما شده و جریان تولید در آنها ادامه دارد.

ابویسانی تاکید کرد: سال گذشته پروژه هایی را که در دست انجام داشتیم که مهمترین آنها طرح توسعه میدان رشادت است که امسال پیشرفت های خوبی خواهد داشت. این میدان چهار سکو دارد، ۲ سکو اکنون در دریا نصب است که نیاز به اقدامات راه اندازی و پیش راه اندازی دارد و ۲ سکو هم در کارخانه صدرا است که مراحل ساخت آن اجرا می شود و امیدواریم تابستان امسال حمل و نصب شود.

وی افزود: یکی از آنها سکوی تولیدی است که در کارخانه است و سنگین ترین سکوی نفتی و گازی کشور با وزن نزدیک به هفت‌هزار تن است. حدود پنج هزار تن در کارگاه تکمیل شده و در آب نصب می شود و بقیه روند تجهیز در آب انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه برنامه داریم که این سکو را تابستان امسال نصب کنیم و بقیه فعالیت ها را تا پایان سال به نتیجه برسانیم، ادامه داد: کرین بارج صدرا پنج هزار تن برای نصب این سکو مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

ابویسانی تاکید کرد: در پروژه دیگر با شرکت پتروپارس طرف قرارداد هستیم که ساخت جکت پروژه «بلال» است و در مرحله تامین کالا هستیم که عملیات ساخت از چند ماه آینده آغاز خواهد شد تا امسال حمل و نصب شود. همچنین جکت فاز ۱۱ را در دست انجام داریم ت مطابق برنامه ریزی انجام شده تا پایان سال تکمیل و نصب شود.

وی با اشاره به اینکه زمانی اینجا ۱۰ سکوی پارس جنوبی به ارزش ۲.۵ میلیارد دلار ساخته می شد، گفت: اکنون ظرفیت خالی در این شرکت برای اجرای پروژه های نفت و گاز وجود دارد؛ انتظار این است مجموعه کارفرمایی کمک کند تا در راستای شعار سال حرکت کنیم.

مدیرعامل صدرا افزود: افرامکس ۳ پروژه نفتکش با کارفرمای خارجی است که قراداد چهار نفتکش ۱۱۳ هزار تنی یا ۷۵۰ هزار بشکه ای است که ۲ فروند تحویل شده و ساخت سومین فروند با به روز کردن طراحی آغاز خواهد شد. امیدواریم از زمان شروع ساخت در مدت ۱۳ ماه بدنه تکمیل شده و به آب بیاندازیم و بعد از آن نصب تجهیزات انجام شود.

وی ادامه داد: این ظرفیت را داریم تا در ساخت نفتکش داخلی وارد شویم و از آنجایی که دانش ساخت این کشتی بومی شده است، تولیدکنندگان داخلی این توان را دارند تا زنجیره تولید را به طور کامل انجام دهند.

ابویسانی گفت: مجتمع کاسپین در استان مازندران را داریم که نخستین پروژه آن دکل حفاری ایران خزر بود که اوایل دهه ۷۰ به نتیجه رسید و بعد ازآن سکوی نیمه شناور امیرکبیر انجام شد که تحویل کارفرما شده است.

وی با اشاره به اینکه پروژه های متعدد نوسازی و تعمیرات توسط این مجموعه به انجام رسید، افزود: ۲ فروند کشتی جنرال کاربو، ۲ فروند کشتی رو رو و یک فروند لایروب در اختیار داریم و از ظرفیت بیشتر برای اجرای پروژه های بیشتر برخوردار هستیم.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها