کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

افزایش وام خرید یا ساخت مسکن؟


کد خبر : ۱۰۷۵۹۴جمعه، ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶:۵۰۴۲۵۲ بازدید

خبری در خبرگزاری‌‌‌ها با مضمون «افزایش وام مسکن به 550 میلیون تومان» منتشر شد که این خبر یک ابهام و سوال مهم را در خود جای داده ...
افزایش وام خرید یا ساخت مسکن؟افزایش وام خرید یا ساخت مسکن؟

 خبری در خبرگزاری‌‌‌ها با مضمون «افزایش وام مسکن به 550 میلیون تومان» منتشر شد که این خبر یک ابهام و سوال مهم را در خود جای داده است.

خبری به نقل از مهرداد بذرپاش، وزیر راه ‌وشهرسازی منتشر شد که در آن، وزیر، خبر از افزایش وام مسکن به ۵۵۰ میلیون تومان در صورت موافقت شورای پول و اعتبار داده بود. برخی از خبرگزاری‌‌‌ها در متن خبر خود از عبارت «افزایش وام خرید مسکن» و برخی دیگر بدون اشاره به اینکه این افزایش شامل وام خرید خانه خواهد شد یا وام ساخت، تنها به ذکر افزایش وام مسکن به ۵۵۰ میلیون تومان به نقل از وزیر راه‌وشهرسازی اکتفا کرده بودند.

در این خبرها به نقل از وزیر راه وشهرسازی گفته شده بود: پیشنهاد افزایش وام بانک مسکن به ۵۵۰ میلیون تومان در شورای پول و اعتبار در حال بررسی است و احتمالا تصویب می‌‌‌شود. پیگیری‌‌‌های «دنیای‌اقتصاد» از وزارت راه وشهرسازی برای پاسخ به این سوال که آیا این وام، مربوط به وام ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن است یا شامل وام خرید مسکن است که برخی از بانک‌‌‌ها از جمله بانک عامل بخش مسکن به متقاضیان خرید خانه پرداخت می‌‌‌کنند، نشان داد: این افزایش که وزیر راه‌وشهرسازی، قریب‌‌‌الوقوع بودن آن در صورت موافقت شورای پول و اعتبار را مطرح کرده است مربوط به طرح خانه‌‌‌سازی دولتی است که از سال گذشته این وزارتخانه پیگیر این افزایش بوده است. البته هنوز اطلاعی از اینکه این وام ۵۵۰ میلیون تومانی قرار است جایگزین سقف فعلی وام ساخت مسکن دولتی در تهران که هم‌‌‌اکنون ۴۵۰ میلیون تومان است شود یا وزیر، رسیدن وام ساخت مسکن در قالب احداث یک میلیون خانه در شهرهای کشور، به میانگین ۵۵۰ میلیون تومان را اعلام کرده است، در دست نیست.

وام ساخت مسکن در طرح نهضت ملی، هم‌‌‌اکنون برای کلان‌شهر تهران ۴۵۰ میلیون تومان، سایر کلان‌شهرها ۴۰۰ میلیون تومان، مراکز استان‌‌‌ها و شهرهای بزرگ ۳۵۰ میلیون تومان و شهرهای کوچک با جمعیت کمتر از ۲۰۰ هزار نفر ۳۰۰میلیون تومان است. این در حالی است که گفته می‌‌‌شود پیش از این بحث یکسان‌سازی رقم وام ساخت در طرح خانه‌‌‌سازی دولتی نیز به عنوان یک پیشنهاد از سوی وزارت راه  وشهرسازی مطرح بوده است و برخی گمانه‌‌‌زنی‌‌‌ها احتمال یکسان‌سازی وام ساخت نهضت ملی و رسیدن آن به ۵۵۰ میلیون تومان در همه شهرها  و همه پروژه‌‌‌ها را مطرح می‌‌‌کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها