کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بایدن اجازه توقیف نفتکش‌های ایرانی را نمی‌دهد


کد خبر : ۱۰۷۵۸۲چهارشنبه، ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۷:۳۶۳۴۳۵ بازدید

نشریه آمریکایی مدعی شد که دولت جو بایدن اجازه توقیف نفتکش‌های حامل نفت ایران را نمی‌دهد و این موجب نگرانی قانونگذاران آمریکایی شده است.
بایدن اجازه توقیف نفتکش‌های ایرانی را نمی‌دهدبایدن اجازه توقیف نفتکش‌های ایرانی را نمی‌دهد

یک نشریه آمریکایی روز سه شنبه مدعی شد که دولت آمریکا اجازه توقیف نفتکش‌های حامل نفت ایران را نمی‌دهد.

وبگاه «فری بیکن» روز سه شنبه با انتشار این گزارش نوشت که دولت بایدن از توقیف کشتی‌های حامل نفت ایران جلوگیری می‌کند و قانونگذاران آمریکایی می‌گویند کاخ سفید در حال تضعیف ساز و کار تحریم‌های خود علیه تهران است.

وزارت امنیت داخلی آمریکا اعلام کرده که به دلیل «محدودیت های سیاستی» که توسط وزارت خزانه داری وضع شده، به مدت یک سال قادر به توقیف نفتکش‌های حامل نفت ایران نیست.

اینک گروهی از قانونگذاران دو حزبی از دولت بایدن خواسته‌اند رویکرد خود را اصلاح کند زیرا این رویکرد به افزایش ۳۵ درصدی صادرات نفت ایران در سال گذشته کمک کرده است.

بر اساس این گزارش، پالایشگاه‌های چینی خرید نفت از ایران و روسیه را بیشتر کردند، آمارهایی وجود دارد که چین در ماه مارس ۸۰۰ هزار بشکه در روز از ایران نفت خریداری کرده است.بر اساس آمارها، چین در ماه مارس ۴۰۹ هزار بشکه در روز نفت ایران را خریداری کرده که نسبت به ماه ژانویه دو برابر شده است در این میان برخی آمارهای وجود دارد که میزان صادرات ۸۰۰ هزار بشکه در روز بوده و انتظار بر این است که این رقم درماه های آینده رشد بیشتر داشته باشد.

 به نوشته فری بیکن، گروهی متشکل از ۱۲ سناتور به رهبری «جونی ارنست» در ماه آوریل در نامه‌ای خطاب به بایدن نوشتند: «تحریم‌های آمریکا باید کاملا اجرا شود از آنجایی که فروش نفت ایران همچنان در حال افزایش است ضروری است که ما از تمام سرمایه‌های دولتی موجود برای محدود کردن فعالیت‌های ایران استفاده کنیم.»

این وبگاه نوشت، این نامه نشان می‌دهد که اعضای هر دو حزب به طور فزاینده‌ای از رویکرد دولت بایدن در قبال تهران ناامید شده‌اند. ایران از زمان روی کار آمدن دولت بایدن نزدیک به ۵۰ میلیارد دلار نفت فروخته است. سناتور ارنست به واشنگتن فری بیکن گفت که اجرای این تحریم‌ها به نظام ایران ضربه می‌زند.

بر اساس داده‌های بررسی شده دولت بایدن تنها ۸ تحریم علیه ایران اعمال کرده است که کاهش قابل توجهی از ده‌ها تحریم اعمال شده در دوران دولت ترامپ دارد.

اخیرا نیز وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت که تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه و سایر کشورها، سلطه دلار را به خطر می‌اندازد و کشورهای هدف از جمله ایران به دنبال جایگزین هستند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها