کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اتباع ایرانی از خرید زمین در فلوریدا آمریکا منع شدند


کد خبر : ۱۰۷۵۴۱سه شنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۸:۱۶۵۵۵۱ بازدید

ران دسنتیس، فرماندار فلوریدا و نامزد احتمالی در انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 آمریکا، دیروز دوشنبه 19 اردیبهشت، مصوبه‌ای را که به موجب آن ...
اتباع ایرانی از خرید زمین در فلوریدا آمریکا منع شدنداتباع ایرانی از خرید زمین در فلوریدا آمریکا منع شدند

ران دسنتیس، فرماندار فلوریدا و نامزد احتمالی در انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 آمریکا، دیروز دوشنبه 19 اردیبهشت، مصوبه‌ای را که به موجب آن اتباع ایران، کره شمالی، کوبا، روسیه، چین، سوریه و ونزوئلا از خرید زمین در ایالت فلوریدا منع می‌شوند یا محدودیت‌های جدی برای آنها درنظرگرفته می‌شود را امضا کرد.

اخیرا شماری از جمهوری‌خواهان درباره «هجوم» چینی‌ها و شهروندان کشورهایی مانند روسیه برای خرید ملک در آمریکا ابراز نگرانی کرده بودند. گزارش‌ها حاکی از آن است که چینی‌ها تنها در سال گذشته در ایالت تگزاس آمریکا شش درصد کل معاملات ملکی را به خود اختصاص داده‌اند.

با این حال برخی چهره‌های چینی آمریکایی و دمکرات‌ها با این طرح مخالفت‌اند و حامیان حقوق مهاجران آن را ضدمهاجران می‌دانند.  برخی چهره‌های ایرانی، مانند فیروز نادری، از کارشناسان پیشین سازمان فضایی آمریکا، ناسا، نیز از آن انتقاد کرده‌اند.

اما ران دسنتیس در زمان امضا این مصوبه گفت که هدف آن مقابله با نفوذ دولت کمونیست چین و دیگر «کشورهای مورد نگرانی» در فلوریدا است.

دسنتیس تاکید کرد که این قانون به روشنی می‌گوید که در ایالت آفتابی‌مان حزب کمونیست چین را نمی‌خواهیم.

این مصوبه با عنوان «اس‌بی ۲۶۴» اتباع هفت کشور مورد نگرانی را از خرید زمین‌های «حساس» در فلوریدا منع می‌کند و از اول ژوییه به اجرا درمی‌آید.

این زمین‌های حساس شامل زمین‌های کشاورزی و هر زمینی است که در فاصله ۱۶ کیلومتری پایگاه‌های نظامی یا تاسیسات زیربنایی قرار داشته باشد.

آنهایی که از قبل زمین‌هایی در این مناطق داشته‌اند هم باید ملک خود را ثبت کنند و یا زمین آنها مصادره خواهد شد.

به گزارش نیویورک‌پست، اتباع ایران، روسیه، چین، کره شمالی، ونزوئلا، کوبا و سوریه که شهروند آمریکا نباشند یا اقامت دائم این کشور را نداشته باشند نیز از خرید هرگونه ملک در فلوریدا منع می‌شوند.

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که برخی ایالت‌های دیگر آمریکا نیز طرح‌های مشابهی را در دست بررسی دارند.

اکسیوس پیش‌تر گزارش داده بود که ویرجینیا و تگزاس هم احتمالا ایالت‌های دیگری‌اند که خرید زمین را برای اتباع کشورهایی مانند ایران، چین و کره شمالی ممنوع می‌کند. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها