کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

وضعیت قیمت خودروهای صفر در آخرین روز کاری سال 93


کد خبر : ۱۰۷۳۶پنجشنبه، ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۶:۳۷۸۲۶۵ بازدید

در حالی که بسیاری از فعالان بازار خودرو به فروش هفته آخر اسفندماه چشم دوخته بودند، اما کاهش نرخ ارز در این هفته نه تنها رونقی به بازار ...
وضعیت قیمت خودروهای صفر در آخرین روز کاری سال 93وضعیت قیمت خودروهای صفر در آخرین روز کاری سال 93

در حالی که بسیاری از فعالان بازار خودرو به فروش هفته آخر اسفندماه چشم دوخته بودند، اما کاهش نرخ ارز در این هفته نه تنها رونقی به بازار نداد؛ بلکه قیمت برخی از خودروها را نیز کاهش داد. در حالی که هر ساله بازار خودرو به دلیل در پیش بودن عید نوروز با رونق خاصی همراه است، اما فعالان بازار و نمایشگاهداران که سال بی‌رونقی را پشت سر گذاشتند این هفته را همزمان با کاهش نرخ ارز، باعث بی‌انگیزگی مشتریان از خرید می‌خوانند.

در شرایطی که آخرین روزهای سال 93 در حال سپری شدن است، اما بازار خودرو نه تنها تکان‌های خفیفی را تجربه نکرد تا خرید و فروش کمی رونق بگیرد؛ بلکه با افت و خیز در قیمت خودروها نیز همراه بوده است. از سوی دیگر نمایشگاهداران خودرو با گلایه از وضعیت کنونی بازار از کاهش مشتری‌های خود به دلیل کاهش نرخ ارز خبر می‌دهند و اینکه مردم به امید کاهش بیشتر نرخ ارز و مشخص شدن نتیجه مذاکرات خریدهای خود را به بعد از عید موکول کرده اند. 

آنها همچنین تاکید می‌کنند بازار در حالی که شاهد افزایش تکانه در اواخر اسفندماه بود، اما به دلیل کاهش یکباره نرخ ارز بازار خودرو دچار شوک عجیبی شد و به همین دلیل امید فعالان بازار خودرو را از بین برد. امید فعالان بازار در حالی نقش بر آب می‌شود که بسیاری از نمایشگاهداران در اوایل اسفندماه سال جاری از احتمال روند صعود قیمت‌ها تا پایان سال خبر می‌دادند. با گشتی در بازار خودروهای داخلی در هفته جاری متوجه می‌شویم که قیمت‌ها چه افت‌و‌خیزی را تجربه کرده‌اند.

آن‌طور که فعالان بازار می‌گویند، یکی از دلایل اصلی کاهش قیمت‌ها، کاهش نرخ ارز و برهم خوردن تعادل عرضه و تقاضا در کشور است؛ به‌طوری‌که در حال حاضر پژو 206 تیپ 5 با قیمتی برابر با 36 میلیون و 800 هزار تومان در مدل 94 خود خرید و فروش می‌شود و پژو 206 صندوقدار V8 نیز با قیمتی برابر با 37 میلیون و 500 هزار تومان در مدل 94 خود به فروش می‌رسد.

در بین دیگر پژویی‌های ایران خودرو اما پژو 405 مدل SLX قیمتی برابر با 31 میلیون و 400 هزار تومان دارد. پژو 405 در مدل GLX هم 30 میلیون تومان قیمت دارد که نشان می‌دهد این دو محصول از رشد 200 هزار تومانی برخوردار بوده است، اما در حال حاضر پژو پارس معمولی بدون تغییر با قیمتی برابر 34.6 میلیون تومان و مدل داشبورد جدید آن نیز با قیمت 37 میلیون و 800 هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

در بین دیگر خودروهای بازار، سمند LX نیز بدون آنکه قیمت‌اش نسبت به هفته گذشته تغییری کند، در حال حاضر قیمتی برابر با 31 میلیون و 500 هزار تومان دارد. برای سمند در مدل سورن نیز باید 36 میلیون و 500 هزار تومان برای خرید آن هزینه کرد. این قیمت نشان می‌دهد سورن در هفته جاری 300 هزار تومان گرانی را تجربه کرده است.

اما از بازار سراتو که در چند هفته اخیر با تثبیت قیمت روبه‌رو بود، هم خبر می‌رسد که در این هفته با کاهش قیمت روبه رو بوده است؛ به‌طوری‌که مدل دنده معمولی آن 75.3 میلیون تومان است و مدل اتومات آن نیز با کاهش یک میلیون تومانی به 93.5 میلیون تومان به فروش می‌رسد، اما رانا همانند هفته‌های گذشته که روزهای با ثباتی را در بازار سپری می‌کرد، این هفته نیز تغییر خاصی نکرده و در حال حاضر 32 میلیون و 500 هزار تومان خرید و فروش می‌شود؛ اما دیگر محصول سایپا به نام تیبا هم‌اکنون قیمتی برابر با 24 میلیون و 500 هزار تومان دارد. تیبا نیز جزو خودروهایی است که این هفته با افزایش قیمت مواجه شده است. آن طور که فعالان بازار می‌گویند، هم‌اکنون تیبای پلاک 93 را می‌توان یک میلیون پایین‌تر از مدل 94 این خودرو خریداری کرد. 

از بازار پراید هم خبر می‌رسد که تغییری در قیمت‌ها صورت نگرفته است به‌طوری‌که هم‌اکنون پراید در مدل 131 قیمتی برابر با 20 میلیون و 500 هزار تومان دارد. همچنین مدل 132 پراید نیز که رشد قیمتی در هفته جاری نداشته، همچنان 20 میلیون و 600 هزار تومان به فروش می‌رسد. در مورد پراید 111 نیز گفته می‌شود که این خودرو در حال حاضر قیمتی برابر با 20 میلیون و 800 هزار تومان تومان دارد و نسبت به هفته قبل تغییر قیمتی نداشته است.

با نگاهی به قیمت تندر-90 نیز متوجه می‌شویم که این خودرو نیز تغییر قیمت خاصی در هفته جاری نداشته است. در حال حاضر، تندر -90 مدل E2 پارس خودرو با قیمت 43 میلیون و 700 هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد که این قیمت از ثبات آن حکایت دارد. همچنین پارس تندر نیز با توجه به تثبیت قیمتی که داشته، در حال حاضر 44 میلیون‌تومان در بازار معامله می‌شود.

برای دیدن جدول کامل قیمت ها به این صفحه بروید .



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها