کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

افزایش نسبی بهای طلای جهانی


کد خبر : ۱۰۷۱۸چهارشنبه، ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۷:۱۴۱۷۳۸ بازدید

قیمت طلا که در مبادلات روز گذشته به پایین ترین سطح در 4 ماه اخیر رسیده بود امروز چهارشنبه در آستانه انتشار بیانیه فدرال رزرو آمریکا با افزایش نسبی ...

قیمت طلا که در مبادلات روز گذشته به پایین ترین سطح در 4 ماه اخیر رسیده بود امروز چهارشنبه در آستانه انتشار بیانیه فدرال رزرو آمریکا با افزایش نسبی روبرو شده و به بالاتر از 1150 دلار رسیده است.

بسیاری از تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که فدرال رزرو در بیانیه پایانی نشست دو روزه خود کلمه "رویکرد صبورانه" در قبال افزایش نرخ بهره را حذف خواهد کرد و این مساله به معنای بیشتر شدن احتمال افزایش نرخ بهره آمریکا طی ماه های آینده خواهد بود. بر اساس این گزارش موسسه مالی اچ اس بی سی اعلام کرده است که نرخ تورم آمریکا در شرایط کنونی به اندازه ای افزایش پیدا نکرده است که بتواند افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو را توجیه کند و به همین دلیل بعید به نظر می رسد که فدرال رزرو در نشست ژوئن یا سپتامبر نرخ بهره را افزایش دهد.

تحلیلگران اچ اس بی سی بر این باورند که اگر نرخ تورم آمریکا به بالاتر از 2 درصد افزایش پیدا نکند، هیچ دلیل منطقی برای افزایش نرخ بهره در شرایط کنونی وجود نخواهد داشت.

قیمت هر اونس طلا امروز چهارشنبه با 0.2 درصد افزایش به بیش از 1151 دلار رسیده است. قیمت طلا روز گذشته برای لحظاتی به کمتر از 1142 دلار رسید که این پایین ترین رقم از 7 نوامبر به شمار می رود.

گزارش سایت طلا حاکیست، قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون بیش از 3 درصد کاهش داشته است که علت اصلی آن نگرانی های مربوط به افزایش نرخ بهره آمریکا بوده است. 

گرچه وضعیت بازار اشتغال آمریکا با بهبود نسبی روبرو شده و نرخ بیکاری به پایین ترین سطح از سال 2009 میلادی رسیده ولی بخش مسکن این کشور همچنان ضعیف است و افزایش نرخ بهره در شرایط کنونی می تواند تاثیر منفی بیشتری بر این بخش داشته باشد.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز روز گذشته با 0.4 درصد کاهش به کمتر از 747 تن رسیده است. به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی قیمت جهانی طلا در روزهای آینده بیشتر تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار، اجرای محرک پولی از سوی بانک مرکزی اروپا و تقاضای فیزیکی در بازارهای آسیایی به خصوص هند و چین قرار خواهد داشت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها