کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

خطر گرسنگی و مهاجرت‌ گسترده در جهان


کد خبر : ۱۰۶۲۷۹شنبه، ۱۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۵:۰۱۳۳۸۰ بازدید

دیوید بیزلی، رئیس برنامه جهانی غذا در سازمان ملل متحد، نسبت به افزایش بی‌ثباتی، گرسنگی و موج مهاجرت‌های گسترده طی 12 تا ...
خطر گرسنگی و مهاجرت‌ گسترده در جهانخطر گرسنگی و مهاجرت‌ گسترده در جهان

دیوید بیزلی، رئیس برنامه جهانی غذا در سازمان ملل متحد، نسبت به افزایش بی‌ثباتی، گرسنگی و موج مهاجرت‌های گسترده طی 12 تا 18 ماه آینده در جهان هشدار داده است.

دیوید بیزلی، رئیس برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد، در تازه‌ترین اظهارات خود پیش‌بینی کرده که در صورت عدم تامین بودجه لازم برای مقابله با گرسنگی و پیامدهای آن، جهان طی ۱۲ تا ۱۸ ماه آینده شاهد بروز بی‌ثباتی، گرسنگی و موج جدیدی از مهاجرت خواهد بود.

رئیس برنامه جهانی غذا در تازه‌ترین سخنان خود اشاره کرده که بی‌توجهی جهان به این هشدار ممکن است پیامدهای جبران‌ناپذیری به دنبال داشته باشد.

او در عین حال از افزایش بودجه ایالات متحده آمریکا و آلمان در سال گذشته ابراز خشنودی کرد و چین، کشورهای حاشیه خلیج فارس، میلیاردرها و سایر کشورها را به انجام اقدام‌های عملی در این زمینه فراخواند.

رئیس برنامه جهانی غذا همچنین به نگرانی خود مبنی بر تامین مبلغ پیش‌بینی شده حدود ۲۳ میلیارد دلاری امسال برای کمک به میلیون‌ها نفر در سراسر جهان اشاره کرد و افزود که حتی اگر ۴۰ درصد این مبلغ نیز تامین شود شگفت‌زده خواهد شد.

میزان کمکی که او در سال گذشته موفق به تامین آن شد ۱۴.۲ میلیارد دلار بود که این مبلغ، در مقایسه با سال ۲۰۱۷، یعنی سالی که او به سمت اجرایی برنامه جهانی غذا منصوب شد، دو برابر بیشتر بود. این مبلغ طی سال گذشته، صرف کمک به ۱۲۸ میلیون نفر در ۱۲۰ کشور جهان شد.

رئیس برنامه جهانی غذا همچنین اظهار داشت که او سال گذشته موفق شده ایالات متحده را متقاعد کند که بودجه خود را از حدود ۳.۵ میلیارد دلار به ۷.۴ میلیارد دلار برساند و همچنین آلمان را مجاب کرده که سهم خود را به ۱.۷ میلیارد دلار افزایش دهد.

دیوید بیزلی می‌گوید اما او گمان نمی‌کند که این کشورها امسال دوباره این کار را انجام دهند.

رئیس برنامه جهانی غذا همچنین هشدار داد که جهان باید درک کند که ۱۲ تا ۱۸ ماه آینده بسیار مهم و حیاتی است و اگر ما از بودجه پیش‌بینی شده خود دست بکشیم، شاهد مهاجرت گسترده‌ای خواهیم بود و بی‌ثباتی، فقر و گرسنگی ممکن است جهان را به جهنم تبدیل کند.

مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا اظهار داشت که با ۴۰۰ تریلیون دلار ثروت در این سیاره، هیچ دلیلی وجود ندارد که کودکی از گرسنگی بمیرد.

به گفته دیوید بیزلی، مناطق با اولویت کمک در حال حاضر، شامل مناطقی در آفریقا از جمله سومالی، شمال کنیا، سودان جنوبی، اتیوپی، سوریه‌ و همچنین مناطقی از آمریکای مرکزی و جنوبی می‌شوند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها