کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

استقبال از نمایشگاه ها زیاد، خرید کم !


کد خبر : ۱۰۶۱۷شنبه، ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۷:۴۲۱۶۶۳ بازدید

در یکی دو دوره زمانی در طول سال، بررسی قیمت کالاها و پیگیری آن از سوی مردم‌ شدت می‌گیرد. در واقع در این زمان‌ها، قیمت‌ها زیر ذره‌بین قرار ...
استقبال از نمایشگاه ها زیاد، خرید کم !استقبال از نمایشگاه ها زیاد، خرید کم !

در یکی دو دوره زمانی در طول سال، بررسی قیمت کالاها و پیگیری آن از سوی مردم‌ شدت می‌گیرد. در واقع در این زمان‌ها، قیمت‌ها زیر ذره‌بین قرار می‌گیرد؛ دلیل عمده آن هم این است که با اوج گرفتن خرید و مصرف انواع کالاهای ضروری و غیرضروری در این‌ دوره‌های زمانی به‌خصوص اسفندماه، مردم به مقایسه قیمت کالاها در محلات و مناطق مختلف شهرشان می‌پردازند.

قیمت انواع میوه، سبزی و صیفی‌جات

در همین حال علی امامی، معاون اتحادیه بارفروشان از برقراری ثبات نسبی قیمت انواع میوه، سبزی و صیفی‌جات در هفته جاری خبر داد. امامی در این‌باره به مهر گفت: هرکیلوگرم انگور شاهرودی ۳۰۰۰ تومان، خیاررسمی ۱۲۰۰ تومان، خیار گلخانه‌ای ۱۲۰۰ تومان، پرتقال والنسیا ۴۰۰۰ تومان، پرتقال تامسون جنوب ۳۰۰۰ تومان، پرتقال تامسون شمال ۳۵۰۰ تومان، پرتقال رسمی شمال ۲۵۰۰ تومان، گریپ فروت توسرخ ۲۰۰۰ تومان و گریپ فروت توسفید ۱۵۰۰ تومان است. امامی قیمت هر کیلوگرم نارنگی بندری را بین ۷۰۰۰ تا ۴۵۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: قیمت هرکیلوگرم سیب زرد و قرمز دماوندی بین ۲۵۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان، لیموشیرین بین ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان، به ۴۰۰۰ تومان و کیوی ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان است. وی با بیان اینکه قیمت بادمجان بندری ۵۵۰ تومان است، ادامه داد: هرکیلوگرم سیر داخلی به قیمت ۸۰۰۰ تومان، سیب‌زمینی اردبیل و همدان ۷۰۰ تومان، انواع پیاز زرد و سفید ۷۰۰ تومان، سبزی پلو، کوکو،‌ آش و قورمه ۷۵۰ تومان، کرفس ۴۰۰ تومان، کاهورسمی ۵۰۰ تومان، کاهوسالادی ۶۰۰ تومان، کلم سفید ۴۰۰ تومان و کلم قرمز ۶۰۰ تومان است. ‌ به گفته امامی، قیمت هر کیلوگرم کلم بروکلی ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان، فلفل دلمه سبز ۹۰۰ تومان، فلفل ریز بندری ۱۷۰۰ تومان، هویج ۶۵۰ تومان، انواع لوبیاسبز ۱۵۰۰ تومان، گل‌کلم ۹۰۰ تومان، شلغم ۸۰۰ تومان، گوجه‌فرنگی ۴۰۰ تا۵۰۰ تومان، سیب‌زمینی جیرفت ۱۰۰۰ تومان، هندوانه ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ تومان و سبزی خوردن ۹۰۰ تومان است. گفتنی است هم‌اکنون قیمت هرکیلوگرم ماهی شیر جنوب ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان، کپور ۱۴ هزار تومان، قزل‌آلا ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان، شیرنیزه‌ای ۱۱ هزار تومان، تیلاپیا ۲۱ هزار تومان، آمور جنوب ۲۱ هزار و ۵۰۰ تومان، آزاد دزفولی ۷ هزار تومان و حلوای سیاه ۲۱ هزار تومان است. مرغ نیز در مراکز خرده‌فروشی حدود ۷۶۰۰ تومان و در مراکز عمده‌فروشی ۷۲۰۰ تومان است.
 

مردم دستشان خالی است

اگر به بازارها و مراکز فروش لباس سری بزنید متوجه خواهید شد که مردم حضور و هجومشان در بازار زیاد است اما خرید چندانی ندارند و دلیل آن نیز این است که دستشان خالی است. سعید حسین‌زاده، عضو هیات مدیره اتحادیه صنعت نساجی و پوشاک ایران در گفت‌وگو با نسیم با بیان این مطلب که امسال، بازار پوشاک در آستانه عید نوروز رونق همیشگی را ندارد، اظهار داشت: در حقیقت امسال مردم به تماشاچیانی تبدیل شده‌اند که تنها اجناس را قیمت می‌کنند و از کنارش رد می‌شوند، زیرا بودجه‌ای برای خرید پوشاک ندارند و ترجیح می‌دهند پیش از خرید پوشاک به دیگر موارد مورد نیازشان بپردازند. وی تأکید کرد: کسانی که پوشاک می‌خرند افرادی هستند که از دیگر اجناس مورد نیاز خود می‌زنند و بودجه‌ای را برای خرید پوشاک در نظر می‌گیرند. حسین‌زاده افزود: از میان کسانی هم که به دنبال تهیه پوشاک هستند متأسفانه بیشتر افراد، به سمت اجناس غیرایرانی می‌روند یعنی طوری به اشتباه در میان مردم فرهنگ‌سازی شده که تولیدات خودمان را نادیده گرفته و تنها به دنبال اجناس خارجی هستند و این از آن رو است که به درستی تولیدات داخلی را به مردم معرفی نمی‌کنیم.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها