کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مشخصات جدید خودرو شاهین اتوماتیک اعلام شد


کد خبر : ۱۰۶۱۱۹جمعه، ۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹:۲۸۷۸۲۲۱ بازدید

معاون فنی و مهندسی گروه سایپا، درباره موتور شاهین گفت که بررسی‌هایی صورت گرفته و نارضایتی از عملکرد آن وجود ندارد؛ چرا که موتور ...
مشخصات جدید خودرو شاهین اتوماتیک اعلام شدمشخصات جدید خودرو شاهین اتوماتیک اعلام شد

معاون فنی و مهندسی گروه سایپا، درباره موتور شاهین گفت که بررسی‌هایی صورت گرفته و نارضایتی از عملکرد آن وجود ندارد؛ چرا که موتور ویژگی‌هایی مورد نظر خودرو شاهین را برآورده می کند. آمار نشان می‌دهد که حدود 40 درصد مشتریان، متقاضی خودرو اتوماتیک هستند. با توجه به اینکه در گذشته سایپا خودرو اتوماتیک ساینا و کوییک را تولید و عرضه کرده و رضایت مناسبی از این خودروها وجود دارد، بنابراین طراحی و تولید خودرو شاهین اتوماتیک در دستور کار قرار گرفت و خوشبختانه مراحل عمده کار انجام شده است. خودروهای اتوماتیک از لحاظ امکانات، آسایش داخلی و آپشن‌های مختلف، تنوع مناسبی دارند و با وجود تحریم‌ها، بخشی از تنوع آپشن خودروهای لوکس محدود شد؛ اما خوشبختانه در این خودرو تمایز ظاهری ایجاد شده است.

وی درباره شاهین اتوماتیک CVT گفت که در این خودرو آپشن‌هایی مثل دستگیره‌ها، جلوپنجره و گارنیش پشت خودرو کروم کاری شده، همچنین داشبورد داخلی دو رنگ طراحی شده است و خودرو با گیربکس CVT عرضه می شود. شرکت تولیدکننده این گیربکس شرکت پانچ بلژیک است که در دنیا صاحب سبک است و در بازارهای جهانی حضوری فعال دارد. تست‌های صحه‌گذاری محصول انجام شده و پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال، تمامی تست‌ها و فرآیند شماره‌گذاری این خودرو انجام شود و طبق برنامه زمان‌ بندی عرضه محصول از اردیبهشت‌ماه 1402 آغاز شود.

خودرو شاهین اتوماتیک که بزودی توسط سایپا عرضه خواهد شد، مجهز به گیربکس CVT است. موتور شاهین CVT همانند شاهین دنده‌ای G، مجهز به پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ 8 سوپاپه است که براساس آخرین بروزرسانی‌ها، توانایی تولید 109 اسب بخار، قدرت و 178 نیوتن متر، گشتاور را دارد.

در رابطه با ویژگی‌های جدید شاهین CVT، می‌توان به افزوده شدن سامانه کنترل پایداری و کنترل شروع حرکت خودرو در سربالایی، سیستم کروز کنترل، سیستم لیمیت کنترل، آنتن کوسه‌ای، مولتی مدیا 10 اینچی، تزئینات کرومی در بدنه، کف‌پوش سه بعدی، دستگیره‌های داخلی با روکش استیل و… اشاره کرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها