کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ماشین هیدروژنی BMW به بازار می‌آید


کد خبر : ۱۰۶۰۲۹شنبه، ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۹:۰۸۳۱۵۰ بازدید

ب‌ام‌و می‌گوید اولین مدل هیدروژنی خود را تا پایان دهه جاری میلادی در حجمی انبوه تولید خواهد کرد. بورگن گولدنر، از مدیران پروژه ماشین‌های ...
ماشین هیدروژنی BMW به بازار می‌آیدماشین هیدروژنی BMW به بازار می‌آید

ب‌ام‌و می‌گوید اولین مدل هیدروژنی خود را تا پایان دهه جاری میلادی در حجمی انبوه تولید خواهد کرد. بورگن گولدنر، از مدیران پروژه ماشین‌های هیدروژنی ب‌ام‌و این خبر را همزمان با آغاز آزمایش تعداد محدودی از این ماشین‌ها اعلام کرد.

ماشین‌ هیدروژنی از طریق ترکیب هیدروژن با اکسیژن هوا الکتریسیته تولید می‌کند. این ماشین هوا را آلوده نمی‌کند و با هر بار سوخت‌گیری مسیری طولانی‌تر از ماشین‌های الکتریکی حرکت می‌کند. ماشین‌های هیدروژنی برخلاف ماشین‌های الکتریکی به زمان زیادی برای شارژ باتری نیاز ندارند و در چند دقیقه سوخت‌گیری می‌کنند.

ب‌ام‌و در سال ۲۰۱۹ یک مدل هیدروژنی براساس شاسی‌بلند X5 ساخت. این ماشین با هر بار سوخت‌گیری می‌تواند تا ۵۰۴ کیلومتر حرکت کند. شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت این ماشین کمتر از شش ثانیه است و ۴۰۱ اسب بخار قدرت دارد. حداکثر سرعت ماشین ۱۸۰ کیلومتر در ساعت است.

ب‌ام‌و حدود صد دستگاه از این ماشین‌ها را برای آزمایش‌ به شهرهای مختلف جهان خواهد فرستاد. آقای گولدنر می‌گوید ب‌ام‌و منتظر ساخت مراکز سوخت‌گیری ماشین‌های هیدروژنی است که قرار است زیرساخت آن توسط اتحادیه اروپا فراهم شود. قرار است در کشورهای عضو اتحادیه اروپا در مسیرهای اصلی، هر ۱۵۰ کیلومتر یک ایستگاه‌ سوخت‌گیری ساخته شود.

مدیران ب‌ام‌و معتقدند که ساخت باتری برای ماشین‌های الکتریکی در آینده با محدودیت‌هایی روبرو خواهد شد و این محدودیت‌ها فرصت را برای تولید ماشین‌هایی فراهم می‌کند که از سوخت‌های پاک دیگر مانند هیدروژن استفاده می‌کنند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها