کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت خودروهای صفر در بازار تهران


کد خبر : ۱۰۶۰۲پنجشنبه، ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۴:۳۶۱۵۹۳۲ بازدید

در حالی که تا پایان سال 93 تنها یک هفته باقی است و همه بازار در التهاب خریدهای نوروزی در رونقی نسبی به‌سر می‌برد، اما بازار خودرو همچنان ...
قیمت خودروهای صفر در بازار تهرانقیمت خودروهای صفر در بازار تهران

در حالی که تا پایان سال 93 تنها یک هفته باقی است و همه بازار در التهاب خریدهای نوروزی در رونقی نسبی به‌سر می‌برد، اما بازار خودرو همچنان راکد است و با توجه به تقاضای اندک، قیمت خودروها درمقایسه با هفته گذشته با افزایش کمی روبه‌رو بوده است. 

این در حالی است که هر ساله در روزهای پایانی اسفندماه بازار خودرو به دلیل در پیش بودن تعطیلات نوروزی با رونق خاصی همراه است، اما فعالان بازار خودرو معتقدند که بازار خودرو امسال از شب عید جامانده است. با این حال این کارشناسان معتقدند که همین تقاضای اندک قیمت‌ها را بین 200 تا 500 هزار تومان افزایش داده است. این در شرایطی است که به گفته آنها بازار خودروهای وارداتی ثبات قیمتی خود را حفظ کرده است. کارشناسان علت این موضوع را رکود شدید در بازار خرید و فروش خودروهای وارداتی می‌دانند.فعالان بازار همچنین تاکید می‌کنند که بازار با توجه به بی‌رونقی شب عید، افزایش قیمت کنونی را تا پایان سال حفظ خواهد کرد. 
 

  حفظ رکود با افزایش قیمت

با پرس‌و‌جویی در بازار خودروهای داخلی متوجه می‌شویم که در هفته جاری، قیمت‌ها چه افت‌و‌خیزی را تجربه کرده‌اند.فعالان بازار یکی از دلایل اصلی رشد اندک قیمت‌ها را برهم خوردن تعادل عرضه و تقاضا در بازار خودرو می‌دانند این در شرایطی است که حضور خودروهای پلاک 94 با مدل‌های جدید نیز در این زمینه تاثیرگذار بوده است.

در حال حاضر پژو 206 تیپ 5 با قیمتی برابر با 36.8 میلیون تومان در مدل 94 خود خرید و فروش می‌شود و پژو 206 صندوقدار V8 نیز با قیمتی برابر با 37 میلیون و 600 هزار تومان در مدل 94 خود به فروش می‌رسد. در بین دیگر پژویی‌های ایران‌خودرو اما پژو 405 مدل SLX قیمتی برابر با 32 میلیون تومان دارد که این موضوع از رشد 200 هزار تومانی قیمت این خودرو در هفته جاری حکایت می‌کند. پژو 405 در مدل GLX اما 30 میلیون و 200 هزار تومان قیمت دارد که این محصول نیز نسبت به هفته گذشته 400 هزار تومان رشد داشته است.از سوی دیگر اما در حال حاضر پژو پارس داشبورد جدید با افزایشی 300 هزار تومانی با قیمتی برابر با 37 میلیون و 800 هزار تومان به فروش می‌رسد. این در حالی است که پژو پارس داشبورد قدیم نیز بدون تغییر با قیمت 34 میلیون و 600 هزار تومان در بازار عرضه می‌شود. 

در بین دیگر خودروهای بازار، سمند LX نیز با افزایش قیمت 400 هزار تومانی روبه‌رو شده و از همین رو در حال حاضر قیمتی برابر با 31 میلیون و 500 هزار تومان دارد.  سمند مدل سورن نیز با تغییر اندک 200 هزار تومانی در حال حاضر 36 میلیون و 500 هزار تومان برای خرید آن باید هزینه کرد. این قیمت نشان می‌دهد که تقاضا برای سورن LX درهفته جاری بیشتر از سمند مدل سورن بوده است.

اما بازار تیبا حاکی از آن است که این خودرو تغییر قیمتی چندانی نداشته است؛ به‌طوری‌که قیمت آن برابر با 24 میلیون و 600 هزار تومان است، اما دیگر محصول سایپا به نام سراتو نیز در این هفته با تثبیت قیمت روبه‌رو بود، چه آنکه هم‌اکنون می‌توان مدل دنده معمولی آن را همچنان 75 میلیون تومان خرید. سراتو مدلی اتومات نیز دارد که این خودرو نیز بدون تغییر قیمتی خاص، در حال حاضر 95 میلیون تومان به فروش می‌رسد. سراتو با وجود آنکه مدل‌های 94 آن به بازار عرضه شده‌اند، افزایش قیمتی را تجربه نکرده است.

رانا که در هفته‌های گذشته ثبات قیمت را سپری می‌کرد این هفته با رشد 400 هزار تومانی با قیمت 32 میلیون و 800 هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

از بازار پراید هم، اما خبر می‌رسد که هم‌اکنون پراید در مدل 131 قیمتی برابر با 20 میلیون و 500 هزار تومان دارد و این نشان می‌دهد 100 هزار تومان رشد قیمت در این هفته داشته است.همچنین مدل 132 پراید نیز که رشد قیمت طی هفته جاری داشته، هم‌اکنون 20 میلیون و 700 هزار تومان به فروش می‌رسد. در مورد پراید 111 نیز گفته می‌شود که این خودرو در حال حاضر قیمتی برابر با 20 میلیون و 800 هزار تومان دارد. سری هم به تندر-90 بزنیم، خودرویی که تغییر قیمت خاصی در هفته جاری نداشته است. در حال حاضر، تندر -90 مدل E2 پارس خودرو با قیمت 44 میلیون و 200 هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد که این قیمت از ثبات آن حکایت دارد. همچنین پارس تندر نیز با توجه به تثبیت قیمتی که داشته، در حال حاضر 44 میلیون تومان در بازار معامله می‌شود.


  بی‌تفاوتی مردم به خودروهای مدل 94؟

نمایشگاه‌ داران خودرو معتقدند که بازار خودرو در اسفندماه سال 93 هیچ‌گونه شباهتی به سال‌های گذشته ندارد. آنها با اشاره به اینکه پیک فروش خودرو اواسط تابستان و اسفندماه هر سال است از بی‌رونق بودن بازار خودرو در اسفند سال جاری گلایه دارند. به اعتقاد آنها تقاضا در پلاک‌های 94 بهتر از خودروهای کارکرده بوده است، اما میزان تقاضای موجود در بازار با انتظار آنها همخوانی ندارد؛ زیرا عرضه خودرو مدل 94 پیش از آغاز سال جدید برای خریداران یک مزیت محسوب می‌شد و این امکان را برای مشتریان ایجاد کرده بود که قبل از سال بدون دغدغه خرید خود را انجام دهند اما گرایش مردم به این موضوع کمتر دیده می‌شود و به همین دلیل رونق خاصی در بازار وجود ندارد.

 

نکات مهم :

قیمت های درج شده مربط به تاریخ چهارشنبه 20 اسفندماه 93 میباشد که بصورت مکتوب از نمایشگاه های خودرو تهران دریافت شده است .

برای دیدن جدول کامل قیمتها به این صفحه مراجعه نمایید .



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها