کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

چابهار، بازگشتی رویایی به گردشگری دریایی


کد خبر : ۱۰۵۹۹پنجشنبه، ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۹:۱۰۴۳۳۵ بازدید

دریا و کشتی همیشه با معنی سفر و گردش عجین بوده و در میان سفرنامه‌ها جا خوش کرده بود. در ایران اما در دوران مدرن و در تعریف نویی ...

دریا  و کشتی همیشه با معنی سفر و گردش عجین بوده و در میان سفرنامه‌ها جا خوش کرده بود. در ایران اما در دوران مدرن و در تعریف نویی که از گردشگری شکل گرفته سهم بسیار ناچیزی را به خود اختصاص داده است؛ در حالی که امکانات آن به شکل بالقوه در شمال و جنوب ایران وجود دارد. 

در روزهای اخیر درآستانه سال نو، گویی با احساس این خلأ، خبرهایی از تلاش بخش خصوصی برای فعال کردن گردشگری دریایی در خزر و خلیج‌فارس می‌رسد. به آب انداختن شناور عظیم گردشگری در دریای خزر و شناورهای کف شیشه‌ای در چابهار، در کنار گردشگری دریایی در کیش که پیش از این هم کج دار و مریز جریان داشت، شروع خوبی به نظر می‌آید.

منطقه آزاد چابهار در این بین می‌تواند مقصد بی‌نظیری برای عید نوروز برای کسانی باشد که می‌خواهند در سال نو سفر متفاوتی را تجربه کنند. مجاورت این منطقه با دریای عمان، موجبات راه اندازی تفریحات و ورزش‌های دریایی را در آن فراهم آورده است و  مسوولان منطقه آزاد نیز با خرید چند فروند قایق، تشکیلات نسبتا منظم و مفرحی را برای جذب گردشگران ایجاد کرده‌اند. اسکله و پلاژ ساحلی «تیس» در تفریحات دریایی محوریت داشته و پلاژ ساحلی خلیج در فلکه شیلات چابهار هم  در این زمینه فعالیت دارد .

تاسیس و فعالیت باشگاه قایقرانی با همکاری اداره تربیت بدنی و واحد ورزش منطقه آزاد، علاقه‌مندان مربوط به این ورزش مفرح را جذب کرده است. البته باید دقت داشته باشید که ورزش قایقرانی در تفرجگاه و پلاژ خلیج در محدوده شهر چابهار و منطقه آزاد انجام می‌شود.

رفتن به چابهار هم فال و هم تماشا است چرا که شما می‌توانید در کنار لذت بردن از امکانات ساحلی، در یک طبیعت‌گردی بی‌نظیر گل افشان‌ها تا کوه مریخی و تمساح‌های این سرزمین را هم ببینید.

zdq4mhsnghgs2grs909.jpg



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها