کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پیشنهاد یک شرکت چینی برای ساخت مسکن ویلایی رد شد


کد خبر : ۱۰۵۹۳۱دوشنبه، ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۲:۰۸۱۱۱۲۸ بازدید

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی در مسکن اظهار داشت: در بحث ساخت مسکن هیچ نیازی به ورود خدمات مهندسی نداریم و بحث ما در مذاکرات ...
پیشنهاد یک شرکت چینی برای ساخت مسکن ویلایی رد شدپیشنهاد یک شرکت چینی برای ساخت مسکن ویلایی رد شد

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی در مسکن اظهار داشت: در بحث ساخت مسکن هیچ نیازی به ورود خدمات مهندسی نداریم و بحث ما در مذاکرات با خارجی‌ها بحث تامین مالی را دنبال می‌کنیم و با کشورهای آفریقایی هم مذاکراتی داشتیم البته در بحث خدمات فنی مهندسی ایران به کشورهای آفریقایی کمک می‌کند.

 روح‌الله اکبری در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه مشترک برای ساخت ٨۴ هزار واحد نهضت ملی مسکن توسط بخش خصوصی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مرحله اصلی در اجرای پروژه نهضت ملی مسکن، تامین زمین و استحصال زمین است، اظهار داشت: تا کنون ٢٨ هزار و ۵٠٠ هکتار زمین برای پروژه نهضت ملی مسکن و دغدغه تامین زمین برای اجرای این پروژه را نداریم که البته مباحث مربوط به کاربری باید انجام شود. 

وی ادامه داد: برای اهمیت عدد الحاق ٢٨ هزار و ۵٠٠ هکتار زمین به پروژه باید یادآور شوم که به تمام پروژه مسکن مهر ٨ هزار زمین الحاق شده بود.

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی در بحث مسکن گفت: سیاست وزارت راه و شهرسازی در اجرای نهضت ملی مسکن ساخت خانه‌های یک طبقه‌ای و ویلایی در شهرهای زیر ٢۵ هزار نفر است و در شهر های بالای ٢۵ هزار نفر هم در صورت تامین زمین این سیاست به اجرا می‌رسد اما اگر در تامین زمین با محدودیت مواجه شویم ساخت در طبقات انجام خواهد بود. سازمان ملی زمین و مسکن آمادگی ارایه اراضی را دارد اما باید توجه داشت که شرایط جغرافیایی و توپوگرافی هر استانی متفاوت از استان دیگر است.

اکبری در پاسخ به سوال ایلنا درباره تامین مالی نهضت ملی مسکن و اعلام بانک مرکزی و وزارت اقتصاد مبنی بر اینکه سهم بانک‌ها در تامین مالی پروژه نهضت ملی مسکن قرار نیست در سقف ٣۶٠ هزار میلیارد تومان باشد، گفت: با توجه به تاکید رییس جمهوری و معاون اول به سرعت بخشی به تامین مالی این پروژه در سه ماه گذشته روند تامین مالی سرعت پیدا کرده ؛ سال گذشته سهم بانک‌ها در تامین مالی در قالب تسهیلات ٣۶٠ هزار میلیارد تومان بود که کمتر از ۵ درصد آن محقق شد و امسال هم سهم بانک ها به ۴٨۵ همت رسید که امسال هم تا قباد از سه ماه گذشته کُند بود و در مجموع تامین مالی از طریق شبکه بانکی کمتر از ١٠ درصد بوده است البته می‌دانیم که تامین مالی برای بانک‌ها هم دشوار است.

وی درباره پیشرفت فیزیکی پروژه نهضت ملی مسکن اظهار داشت : باید توجه داشت که در ابتدای شروع به کار با ٢٠٠ هزار واحد مسکن مهر نیمه تمام و آماده نشده مواجه بودیم که برخی از این واحدها پیشرفت ١٠ درصدی و ٢٠ درصدی داشتند، در حالی که متقاضیان در همان سالهای اول مسکن مهر حدود ۵٠ میلیون تومان پرداخته بودند و دولت اول روحانی هم هیچ مداخله‌ای در مسکن نداشت و پولهای باقیمانده مسکن مهر را در پروژه‌های دیگری استفاده کرده بودند و ما با همان پول آورده متقاضیان در حال اجرای مسکن مهر باقیمانده هستیم و تامین مالی این پروژه ها برای دولت هم مشکل است. در دولت دوم روحانی هم آقای اسلامی اقداماتی برای ساخت ٢٠٠ هزار واحد مسکونی اقدام ملی برنامه‌ریزی کرد که ٢٠ تا ٣٠ درصد پیشرفت فیزیکی داشتند و مابقی آن در مرحله تامین زمین بودند. 

دستیار ویژه راه و شهرسازی در بخش مسکن تاکید کرد : وقتی دولتی به مردم تعهد می‌دهند یعنی تعهد جمهوری اسلامی ایران به مردم است و دولت سیزدهم در حال حاضر تعهدات دو دولت قبل را در بخش به اجرا می‌رساند و امروز هم در شرایط افزایش قیمت‌ها مواجه شدیم که بر روی مسکن هم تاثیرگذار بوده است. 

اکبری درباره مذاکرات با چینی‌ها در بحث تهاتر نفتی گفت: به طور قطع امکان استفاده از تهاتری نفتی برای تمام پروژه‌های زیر بنایی وجود ندارد و ما موضوع فاینانس و یوزانس کوتاه مدت را برای بخش مسکن دنبال می‌کنیم و با چند کشور خارجی هم مذاکراتی داشتیم.

وی در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه به غیر از چین با کدام کشورها مذاکراتی انجام شده برای بخش مسکن اظهار داشت: تا به امروز از ظرفیت های خارجی استفاده نشده است و اما مذاکرات در حال انجام است. پیش از این یک شرکت چینی وارد ایران شد اما به دنبال ساخت واحد‌های ویلایی بود اما از نظر ما این پیشنهاد و سازو کار مطلوب نبود و برای این اقدام می‌توانستیم از ظرفیت پیمانکاران داخلی استفاده و نیازی نبود از توان خارجی استفاده کنیم. 

اکبری تاکید کرد : در بحث ساخت مسکن هیچ نیازی به ورود خدمات مهندسی نداریم و بحث ما در مذاکرات با خارجی‌ها بحث تامین مالی را دنبال می‌کنیم و با کشورهای آفریقایی هم مذاکراتی داشتیم البته در بحث خدمات فنی مهندسی ایران به کشورهای آفریقایی کمک می‌کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها