کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

هزینه سفر نجف؛ مقایسه هزینه های سفر زمینی و سفر هوایی به نجف


کد خبر : ۱۰۵۷۳۲سه شنبه، ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۷:۱۸۴۸۴۷ بازدید

آیا تا به حال به شهر نجف و کشور عراق سفر کرده‌اید؟ اگر شما هم جزو افرادی هستید که برای سفر به نجف و کربلا برنامه ریزی می کنید، بهتر است با هزینه سفر به ...

آیا تا به حال به شهر نجف و کشور عراق سفر کرده‌اید؟ اگر شما هم جزو افرادی هستید که برای سفر به نجف و کربلا برنامه ریزی می کنید، بهتر است با هزینه سفر به نجف آشنا شوید. شما برای سفر به کشور عراق چه روشی را بیشتر ترجیح می‌دهید؟ آیا هزینه‌های سفر برایتان اهمیت دارد؟ در این مطلب به بررسی هزینه سفر نجف و مقایسه هزینه‌های سفر زمینی و سفر هوایی به این شهر خواهیم پرداخت.

هزینه سفر به نجف| یوتراوز

روش های سفر به نجف

علاوه بر سفرهای داخل کشور سفرهای زیارتی مانند سفر به نجف نیز مورد استقبال زائران زیادی از سراسر کشور قرار می‌گیرد. برای سفر به نجف روش‌های مختلف زمینی و هوایی وجود دارد که هر کدام از آن‌ها می‌توانند هزینه‌های مربوط به خود را شامل شود. خرید بلیط هواپیما یکی از بهترین روش‌هایی است که می‌توان برای سفر مستقیم به نجف و یا غیرمستقیم به مرزهای ایران برای پیاده روی اربعین استفاده کرد.

هزینه سفر به نجف با هواپیما

استفاده از هواپیما در سفر به نجف راحت‌ترین روش برای این سفر زیارتی محسوب می‌شود. با استفاده از هواپیما دیگر خستگی راه معنایی ندارد و در کمتر از چند ساعت از شهر مبدا خود به مقصد نجف خواهید رسید. علاوه بر این که در این مسیر خدمات رسانی خوبی نیز انجام می‌شود. اما هزینه سفر به نجف یکی از معیارهای مهمی است که برای مسافران اهمیت زیادی دارد. شرکت‌های هواپیمایی مختلف انواع بلیط‌های سفر به نجف با هواپیما را با قیمت‌های متفاوت در اختیار مسافران قرار می‌دهد.

 به عنوان مثال اگر در اسفند 1401 مبدا خود را شهر تهران فرض کنیم بلیط هواپیما تهران نجف نوع اکونومی از حدود 4/990/000 تومان تا 6/000/000 تومان برآورد شده است. همچنین هزینه سفر به نجف با بلیط هواپیما کلاس بیزینس از حدود 5/400/00 تومان تا 6/000/000 تومان متغیر است که بستگی به روزهای پیک و شرکت هواپیمایی دارد. البته ممکن است تعیین قیمت‌ها موقتی باشد و در روزهای آینده تغییراتی در آن انجام شود که این مقدار ممکن است بیشتر از مقدار کنونی باشد.

هزینه سفر به نجف با هواپیما| یوتراوز

چه عواملی در هزینه سفر به نجف با هواپیما تاثیرگذار است؟

به طور کلی عوامل زیادی می‌تواند در افزایش و کاهش قیمت بلیط هواپیما تاثیرگذار باشد که از عوامل مهم آن می‌توان به افزایش قیمت سوخت و سیاست‌های کشور مبدا و مقصد اشاره کرد. با این حال عوامل دیگری نیز در این افزایش و کاهش هزینه نقش خواهند داشت. برای کاهش هزینه سفر به نجف می‌توانید با در نظرگیری عوامل زیر هزینه های خود را تا حدی کاهش دهید:

فصول مختلف

تغییر فصل‌ها و وجود برخی از مناسبت‌ها در فصول مختلف می‌تواند تاثیر زیادی در کاهش و افزایش قیمت بلیط هواپیما و هزینه سفر به نجف اشرف داشته باشد. به عنوان مثال اگر در فصول گرم کشور عراق و شهر نجف قصد سفر به کربلا را داشته باشید ممکن است قیمت بلیط هواپیما نسبت به روزهای تعطیل سال و فصل‌های با آب و هوای معتدل کمی کمتر باشد. اگر تحمل گرما و یا سرما را دارید می‌توانید برای سفر به نجف و کربلا در فصولی که کمتر مسافری به کشور عراق سفر می‌کند اقدام کنید.

شرکت هواپیمایی

از عوامل دیگر در تعیین قیمت بلیط سفر به نجف می‌توان به شرکت هواپیمایی و ایرلاین مربوطه اشاره کرد. قیمت گذاری برای انواع بلیط هواپیما و هزینه سفر به عراق در کلاس‌های مختلف بستگی به شرکت هواپیمایی و خدمات رسانی آن‌ها دارد. به عنوان مثال شرکت هواپیمایی وارش در کلاس اکونومی خود برای سفر به نجف و کربلا قیمت بلیط خود را در اسفند سال جاری، 5 میلیون تومان اعلام کرده است که قیمت این کلاس در روزهای مختلف احتمالا تغییر کند. کلاس اکونومی شرکت هواپیمایی زاگرس نیز قیمت بلیط هواپیمای خود را در مسیر تهران نجف 5 میلیون و 500 هزار تومان تعیین کرده است.

تعداد صندلی‌های خالی

در هر سفری از هر مبدا به هر مقصدی ممکن است تعدادی صندلی خالی وجود داشته باشد. وجود صندلی خالی در لحظات نزدیک به پرواز تاثیر زیادی در کاهش قیمت و هزینه سفر به نجف خواهد داشت. شرکت هواپیمایی مربوطه برای اینکه به ضرر مالی دچار نشود در صورت وجود صندلی خالی چاره‌ای جز کاهش قیمت برای صندلی‌های خود ندارد. این موضوع می‌تواند به نفع مسافر باشد و هزینه سفر به کربلا و نجف را کاهش دهد.

سفر به نجف با قطار

در حال حاضر هیچ خطوط ریلی مستقیمی از کشور ایران به کشور عراق و شهر نجف وجود ندارد؛ اما برای سفر زمینی یکی از گزینه‌هایی که می تواند راحت‌ترین روش برای سفر به نجف زمینی باشد استفاده از قطار تا مرزهای منتهی به کشور عراق است. معمولاً در روزهای نزدیک به اربعین پیاده روی به سمت کربلا و نجف آغاز می‌شود. در این ایام افراد زیادی به همراه خانواده خود به شهرهای مرزی برای خروج از کشور اقدام می‌کنند. با استفاده از قطار می‌توانید هزینه سفر به نجف را تا حدود زیادی کاهش دهید. البته روش‌های زمینی دیگری نیز وجود دارد که استفاده از قطار راحت‌ترین روش در بین آنهاست.

سفر به نجف با قطار| یوتراوز

خرید بلیط قطار ارزان برای کاهش هزینه سفر به نجف

با اینکه قیمت بلیط قطار نسبت به هزینه سفر هوایی به نجف مناسب‌تر است بازهم برخی افراد به دنبال بلیط قطار ارزان قیمت هستند. به نظر شما چه عواملی در کاهش هزینه سفر به نجف با استفاده از قطار تاثیرگذار است؟

خدمات و شرکت ریلی

خوشبختانه در مسیرهای مختلف موجود در کشور شرکت‌های ریلی مختلفی با انواع خدمات رسانی مشغول به فعالیت و حمل و نقل مسافر هستند. از بهترین شرکت های ریلی می‌‌توان به شرکت ریلی فدک، رجا، غزال، نورالرضا و... اشاره کرد که انواع قطارها با درجه بندی متفاوت را در مسیرهای مختلف قرار داده‌اند. به عنوان مثال قطارهای ویژه و پنج ستاره شرکت ریلی فدک جزو بهترین قطارهای ایران و با بهترین خدمات از جمله تهویه مطبوع سیستم صوتی و تصویری پیشرفته و همچنین میزبانی از مسافر با نوشیدنی خوش آمدگویی از بهترین قطارهای موجود در مسیرهای ریلی کشور است. قیمت بلیط این قطار نسبت به قطارهای کلاس پایین‌تر کمی بیشتر است.

ساعت، تاریخ و مناسبت‌ها

یکی دیگر از عوامل مهمی که در کاهش قیمت بلیط قطار و هزینه سفر به نجف تأثیرگذار است ساعت و تاریخ رزرو بلیط قطار و همچنین مناسبت‌های خاص در طول سال است. معمولاً در روزهای نزدیک به اربعین تعداد مسافران برای پیاده روی به سمت کربلا افزایش پیدا میک‌ند، قیمت بلیط قطار از شهرهای مختلف به سمت شهرهای مرزی کشور نیز نسبت به روزهای دیگر سال ممکن است کمی بیشتر باشد. در این شرایط بهتر است از مدت‌ها قبل برای رزرو بلیط قطار اقدام کنید.

آیا سفر به نجف ویزا می‌خواهد؟

در هزینه سفر به نجف بهتر است هزینه مربوط به دریافت ویزا و پاسپورت را نیز در نظر گرفت. برای سفر به نجف و یا کشور عراق باید از انواع ویزای آن مطلع باشید. اگر برای زیارت به این کشور سفر می‌کنید، می‌توانید از ویزای توریستی و زیارتی عراق استفاده کنید. در حال حاضر ویزای زیارتی برای ایرانیان به صورت رایگان ارائه می‌شود.

سفر به نجف و کربلا با ویزا زیارتی| یوتراوز

در انتها

در این قسمت از راهنمای سفر به نجف با بررسی قیمت بلیط هواپیما و عوامل موثر در کاهش بلیط قطار همراه شما عزیزان بودیم. جهت اطلاع از هزینه سفر به نجف با هواپیما و قطار می‌توانید به وبسایت گردشگری یوتراوز مراجعه کنید.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها