کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای طلا و ارز در بازار تهران


کد خبر : ۱۰۵۵۸سه شنبه، ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۶:۴۶:۳۷۲۴۶۲ بازدید

روز دوشنبه سکه برای دومین روز متوالی طعم افزایش را چشید؛ اما قیمت دلار همزمان با ثبت نخستین رشد یورو در دو هفته گذشته، در جا زد.

در هجدهمین روز اسفندماه، هر سکه بهار آزادی با 2 هزار تومان رشد به قیمت 967 هزار تومان رسید؛ اما دلار روی قیمت 3410 تومان باقی ماند. به گفته فعالان در روز دوشنبه فضای بازار آرام‌تر از روزهای شنبه و یک‌شنبه بود و نوسانات اندک شاخص بازار ارز تحت‌تاثیر اخبار روانی صورت نمی‌گرفت. کاهش هیجانات موجب شد تغییرات قیمتی روزانه این ارز در بازه محدودتری قرار گیرد.

همچنین آغاز به کار بازارهای جهانی در روز دوشنبه فضای بازار داخلی را بار دیگر تحت‌تاثیر قرار داد. رشد اونس به افزایش ارزش سکه و تقویت ارزش یورو در برابر دلار به بالا رفتن نرخ فروش این ارز اروپایی در بازار داخلی منجر شد. روز دوشنبه قیمت یورو در بازار تهران 40 تومان افزایش یافت و به 3755 تومان رسید. این افزایش در حالی اتفاق افتاد که بهای این ارز در 2 هفته گذشته رنگ افزایش را به خود ندیده بود، گویا یورو روز یکشنبه به کف قیمتی خورده بود.

 کاهش هیجانات بازار 

در سومین روز هفته تا حدودی از جو روانی بازار کاسته شده بود. این عامل موجب ‌شد قیمت دلار بین معامله‌گران غیررسمی نوسانات چندانی را تجربه نکند. البته این امر در حالی اتفاق افتاد که در روزهای شنبه و یکشنبه دامنه تغییرات روزانه دلار بسیار بالاتر از روزگذشته بود، نوساناتی که بیشتر میل به سمت قیمت‌های پایین‌‌تر داشت. روز دوشنبه به نظر می‌رسید تاثیر اخبار مذاکرات هسته‌ای تا اندازه‌ای در بازار تخلیه و تمایل معامله‌گران به فروش ارز پایین آمده بود؛ اما نکته جالب توجه این بود که متقاضی چندانی نیز برای دلار وجود نداشت و تنها معاملات جزیی و خرد در حاشیه بازار در حال انجام بود. به گفته اکثر فعالان، معامله‌گران غیررسمی در برابر ورود دلار به کانال 3300 تومان مقاومت می‌کنند، اما دلار کششی برای افزایشی بیشتر از رقم ذکر شده را ندارد. به عبارت دیگر در روز دوشنبه از هیچ‌سو نیرویی برای بالا یا پایین بردن شاخص بازار ارز وجود نداشت. در سومین روز هفته قیمت یورو اولین افزایش خود در 14 روزگذشته را به ثبت رساند و با 40 تومان افزایش به 3755 تومان رسید. بالا رفتن یورو ناشی از رشد 4/ 0 درصدی این ارز در بازارهای جهانی در برابر دلار بود. 

 سکه در آستانه 970 هزار تومان

روز دوشنبه قیمت سکه برای دومین روز متوالی افزایش یافت تا بهای این کالای گران‌بها با 2 هزار تومان رشد به 967 هزار تومان برسد. این افزایش در حالی صورت گرفت که در اولین روز هفته سکه 18 هزار تومان از ارزش خود را از دست داده و به قیمت 962 هزار تومان رسیده بود. رشد روز دوشنبه سکه بیشتر مربوط به رشد جزئی اونس در آغاز بازارهای جهانی هفته جاری بود که تا ساعت 3 بعدازظهر روز دوشنبه بهای طلای جهانی با 6 دلار افزایش تا قیمت 1174 دلار بالا رفت ولی بعد دوباره کاهش یافت. در کنار رشد اونس، فعالان بازار سکه افزایش جزئی تقاضا را موثر در افزایش قیمت‌ها می‌دانند. نزدیک شدن به روزهای پایانی سال از عواملی است که به گفته آنها زمینه افزایش تقاضا را فراهم کرده است. 

qrtqzsumoyhwvt017bxx.jpg

g9yhcnvug3whn3x1an7.jpg



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها